دسته‌بندی نشده · آوریل 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی رفیق دن کامیلو | جوانینو گوارسکی | واوخوان



معرفی کتاب صوتی رفیق دن کامیلوداستان‌نویسی که جهان‌بینی‌اش را با زبانی طنز نشان می‌دهد! کتاب صوتی رفیق دن کامیلو نوشتهٔ جوانینو گوارسکی، ماجراهای دو شخصیت کاملاً متفاوت را با زبانی طنزآمیز روایت می‌کند که هرکدام نماینده‌ای از یک طرز تفکر خاص هستند.

درباره کتاب صوتی رفیق دن کامیلو:

جوانینو گوارسکی جزو آن دسته از نویسندگانی است که عنصر طنز، آثارش را به شهرتی جهانی رسانده است. او نتیجهٔ تجربه‌هایش در حوادث مختلف سیاسی و اجتماعی کشور ایتالیا را در قالب داستان برای شما به تصویر می‌کشد و مجموعه کتاب‌های دن کامیلو نیز از چنین ویژگی برخوردار است.

گوارسکی که در ابتدا روزنامه‌نگار بود، ستون‌نویس یکی از روزنامه‌ها بود و مطالبش در آنجا منتشر می‌شد. این ستون‌ها داستان کشیشی به اسم دُن‌کامیلو را تعریف می‌کردند که در موقعیت‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌داد. بعدها این مطالب به مجموعه کتاب‌هایی تبدیل شدند که در سراسر جهان محبوبیت پیدا کردند.

کتاب رفیق دن کامیلو (Comrade Don Camillo) نیز یکی از این کتاب‌ها است که شخصیت‌های اصلی آن یک کشیش و یک کمونیست هستند. آن‌ها به‌عنوان نماینده و نماد دو دیدگاه و جهان‌بینی کاملاً متضادند که در جامعهٔ بعد از جنگ ایتالیا وجود داشتند. این دو شخصیت سرسختانه در برابر هم قرار گرفته‌اند و هر یک مصرانه از حقانیت خود دفاع می‌کنند.

کتاب حاضر دارای بخش‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها اسم جداگانه و ماجرای خاص خود را دارند. داستان هر بخش به‌قدری مستقل است و ساختار کاملی دارد که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان داستان‌های کوتاهی در نظر گرفت. تفاوتی که در این اثر با سایر آثار مجموعه دن کامیلو دارد، به مکان وقوع داستان‌هایش برمی‌گردد. بیشتر داستان‌های این مجموعه در یک دهکده در ایتالیا رخ می‌دهند، اما مکان وقوع داستان‌های کتاب صوتی رفیق دن کامیلو سرزمین‌های گوناگون اتحاد جماهیر شوروی است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی رفیق دن کامیلو:

– تکرارنشدنی، بامزه و سرگرمی خالص. (روزنامهٔ آبزرور)
– جذاب و مسحورکننده … طنزآمیز و خردمندانه. (روزنامهٔ Edinburgh Evening News)

کتاب صوتی رفیق دن کامیلو مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات ایتالیا و داستان‌های کوتاه طنز علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی رفیق دن کامیلو می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد.

جوانینو گوارسکی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، روزنامه‌نگار، کاریکاتوریست و طنزنویس ایتالیایی در سال 1968 به دنیا آمد. او در سال 1943 به ارتش فراخوانده شد و بعد از سال‌ها فعالیت در آنجا نهایتاً افسر توپخانه شد. جوانینو گوارسکی (Giovannino Guareschi) با آثار طنزی که از اواخر دهه 1940 شروع به نگارش آن‌ها کرد، به شهرت رسید.

از دیگر آثار وی از مجموعه دُن کامیلو کتاب‌های «دنیای کوچک دن کامیلو»، «دن کامیلو و پسر ناخلف»، «دن کامیلو بر سر دوراهی» و «دن کامیلو و شیطان» هستند. برخی از داستان‌های مستقل او نیز رمان‌های «شوهر مدرسه‌ای» و «پرواز کارلوتا و عشق» هستند که به فارسی ترجمه شدند. گوارسکی در نهایت در سال 1968 بر اثر حمله قلبی در 60 سالگی از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی رفیق دن کامیلو می‌شنویم:

دن کامیلو چشمانش را به‌طرف آسمان گرفت و گفت: «یا مسیح! شنیدی؟ از میون تمام حوزه‌های کمونیست عالم، تنها همین یه حوزه پیش‌نماز معتبر داره که اونم باید بره به جهنم. هر چیزی محدودیت‌های خودش رو داره. وقتی که یه تیغ خودتراش به عنوان کج بیل به کار برده بشه، چنین وسیله‌ای به سلاح خطرناکی هم تبدیل میشه.»

پپونه داشت چانه‌اش را می‌تراشید که خون فراوانی از آن به راه افتاد. آخر چطور یک سناتور کمونیست با به همراه آوردن یک کشیش در ظاهر و کسوت یک عضو فعال و با سابقهٔ حزبی به روسیه می‌توانست حواس جمع و آرامش خاطر داشته باشد؟ مخصوصا که این هیولای جاسوس واتیکان خودش را به عنوان مسئول و رهبر حوزه هم جا زده بود.

در حالی که پپونه داشت چانه‌اش را پنبه‌کاری می‌کرد، دن کامیلو توانست پرونده‌هایی را که برای مطالعه از چمدان هم‌اتاقی‌اش درآورده بود، سر جایش بگذارد و گفت: «رفیق… اگه اون پرونده اونقدر محرمانه است، بهتره دیگه حرفش رو نزنیم.»





معرفی و دانلود کتاب صوتی رفیق دن کامیلو | جوانینو گوارسکی | واوخوان