دسته‌بندی نشده · آوریل 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها | فیلیس پری | آوارسا



معرفی کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌هاآیا تابه‌حال تجربه زلزله را داشته‌اید؟ کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها نوشته‌ی فیلیس پری، قصه پاندایی کوچک و مادرش را به تصویر می‌کشد که به خاطر زمین‌لرزه‌ی شدیدی که در جنگل رخ می‌دهد، مجبور به فرار می‌شوند.

موضوع کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها چیست؟

پاندا کوچولویی به اسم تِنگ­‌فِی به همراه مادرش لایلینگ در یک جنگل زیبا زندگی می‌کردند. آن‌ها بالای درختان و روی شاخه‌ها دراز می‌کشیدند و حسابی بهشان خوش می‌گذشت. اما روزی از روزها اتفاق وحشتناکی رخ داد. زمین ناگهان شروع به لرزیدن کرد و همه چیز را با شدت تکان داد. پانداهای قصه ما که حسابی ترسیده بودند برای نجات جانشان شروع به فرار می‌کنند تا زیر آوار سنگ‌ها نمانند. در این مسیر پراسترس و هیجان‌انگیز اتفاقات مختلفی برایشان رخ می‌دهد و زلزله نیز چندین و چند بار تکرار می‌شود. به نظر شما تنگ‌فی و مادرش می‌توانند سرپناهی امن برای خود پیدا کنند؟

کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها (Pandas’ Earthquake Escape) نوشته‌ی فیلیس پری (Phyllis J. Perry)، براساس یک داستان واقعی نوشته شده است. این واقعه در 12 مِی 2008 میلادی در شمال چین رخ داد و زمین لرزه‌ای به وسعت 7.9 ریشتر زمین را لرزاند. در این اتفاق پانداهایی که در منطقه محافظت شده زندگی می‌کردند، از ترس از آنجا فرار می‌کنند و در جنگل گم می‌شوند. کودکان با شنیدن این داستان علاوه‌بر آنکه با پدیده زلزله آشنا می‌شوند، درباره زندگی پانداها نیز یاد می‌گیرند.

کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها برای چه کودکانی مناسب است؟

این داستان هیجان‌انگیز برای کودکان 6 تا 9 سال مناسب است.

فیلیس پری را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده بیش از 70 کتاب شعر و داستان برای کودکان و بزرگسالان است. فیلیس پری پیش از آنکه تمام وقت بنویسد، سال‌ها به عنوان معلم و مربی آموزشی کار کرده است. همچنین وی یکی از اعضای انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک در آمریکاست.

در بخشی از کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها می‌شنویم:

بعد از یک استراحت کوتاه، تنگ‌فی و مادرش، لایلینگ، دوباره به راه افتادن. اون‌ها اونقدر به مسیرشون ادامه دادن تا درنهایت از جنگل خارج شدن، بعد به دره‌ی کوچیکی رسیدن که داخلش پر از گل‌ها و شکوفه‌های بنفش و صورتی رنگ گیاهی به اسم بامبو بود. پاندا کوچولو با دیدن اون گیاه‌ها حس خوبی بهش دست داد و با خودش فکر کرد: “واای خدای من! اینجا چقدر قشنگههه! انگار دارم خواب می‌بینم! امم راستی! اصلا چطورِ امروز رو اینجا بمونم و بازی کنم؟”

امااا زمان زیادی از اومدنشون نگذشته بود که ناگهان زمین دوباره شروع به لرزیدن کرد. لایلینگ هم بلافاصله دست به کار شد و برای نجات جون خودش و پسرش به دنبال یک جای امن گشت.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۵ دقیقهفرار پانداها از زلزلهادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی فرار پانداها از زلزله‌ها | فیلیس پری | آوارسا