دسته‌بندی نشده · آوریل 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد: برگزیده داستان‌های پست مدرن آمریکایی | جاناتان نولان



معرفی کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد: برگزیده داستان‌های پست مدرن آمریکاییدر کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد شنونده‌ی چند داستان کوتاه جذاب به قلم برخی از برجسته‌ترین نویسندگان امروز آمریکا (جاناتان نولان، شرمن الکسی، جان بارت، لین تیلمن، دیوید فاستر والاس و تیم ابرین) خواهید بود. گفتنی‌ست که آثار گردآمده در این برگزیده، جملگی نمونه‌هایی از ادبیات پست مدرن به شمار می‌روند.

درباره کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد:

ادبیات پست مدرن اندک زمانی پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم متولد شد. در این دوران، میان برخی از نویسندگان و هنرمندانی که با توجه به واقعیات تاریخی و اجتماعی، در خود سرخوردگی‌ عظیمی نسبت به وضعیت تمدن غرب، و همچنین، بدبینی افراطی‌ای به آرمان‌های نوگرایی احساس می‌کردند، گرایشات فکری خاصی پدید آمد که بزرگ‌ترینِ آن‌ها شاید تمایل به تکثر و تصدیق پوچی بود. برخی، ساموئل بکت را نخستین پست‌مدرنیستِ بزرگ در ادبیات می‌دانند. اگر این گفته را بپذیریم، می‌توانیم با توجه به آثار او، ویژگی‌های کلی آثار پست مدرنِ ادبی را دریابیم، و آن‌ها را ذیل سه مؤلفه‌ی «ساختارگریزی»، «هنجارشکنی» و «ابهام‌برانگیزی» صورت‌بندی کنیم.

باری، در مطلب حاضر مایلیم کتابی را به شما معرفی کنیم که می‌تواند باب آشنایی شما با ادبیات پست مدرن را باز کند. این کتاب، عنوان فراموش نکن که خواهی مرد (Memento Mori) را بر خود دارد.

در کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد به داستان‌هایی از نویسندگان به نامِ ادبیات مدرن آمریکا گوش خواهید داد. این داستان‌ها به ترتیب عناوینِ «فراموش نکن که خواهی مرد»، «چگونه یک قصه‌ی جنگی واقعی تعریف کنیم»، «اسارت»، «تجسد کودکان سوخته»، «زندگی با ناسازگاری» و «چون پدرم همیشه می‌گفت تنها سرخ پوستی است که جیمی هندرکس را موقع اجرای سرود ملی آمریکا در وودستاک دیده» نام دارند.

نویسندگان این آثار جاناتان نولان (Jonathan Nolan)، شرمن الکسی (Sherman Alexie)، جان بارت (John Barth)، لین تیلمن (Lynne Tillman)، دیوید فاستر والاس (David Foster Wallace) و تیم ابرین (Tim O’Brien) هستند؛ داستان‌نویسانی که هرکدام نامی بزرگ در صحنه‌ی ادبیات روز آمریکا به شمار رفته، و از نویسندگان صاحب سبک زمانه‌ی ما به شمار می‌روند. در این میان خصوصاً باید از دیوید فاستر والاس نام برد؛ رمان‌نویس و جستارنویسی برجسته که جوایز معتبری (از جمله جایزه‌ی پولیتزر) را در زمان حیات از آن خود نمود و نام خویش را به عنوان یکی از خاص‌ترین داستان‌نویسان ادبیات آمریکا جاودانه ساخت…

در داستان نخست این مجموعه، با مردی همراه خواهید شد که در پی حادثه‌ای دلخراش، حافظه‌ی خود را به طور کلی از دست داده، اما میل مبهمی به انتقام در وجود او، سبب می‌شود که به یادآوری دقیق گذشته‌ی خود همت گمارد…

اقتباس از کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد:

نخستین داستان کتاب فراموش نکن که خواهی مرد، نوشته‌ی جاناتان نولان، توسط برادر نویسنده، کریستوفر، به فیلم ماندگار و درخشان یادگاری (Memento) بدل شد.

کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی حاضر را به علاقه‌مندان به ادبیات آمریکا و دوست‌داران داستان‌‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد می‌شنویم:

اسارت – نوشته‌ی شرمن الکسی

او، اسیرکننده‌ی من، یک بیسکوئیت بهم داد، و من هم گذاشتم توی جیبم و از ترس اینکه مبادا چیزی تویش ریخته باشد که من را عاشق خودش کند، جرئت نکردم بخورمش و پای کنده‌ی درختی چالش کردم… به نقل از روایت خانم مری رولانسن که در سال 1876، یعنی زمانی اسیر شد که سرخپوستی از قبیله‌ی وانپانوآگ شهر لنکستر ماساچوست را ویران کرد.

وقتی این قصه را برایت تعریف می‌کنم، بدان که ممکن است تغییر کند. قرارگاه، دختره‌ی سفیدپوست را بی‌نام یا با نامی که در حافظه‌ها نمانده به خاطر می‌آورد. اکتبر در مدرسه قرارگاه ثبت نام کرد. این دختره‌ی سفیدپوست تازه‌وارد، دختر یک مقام رسمی اداره‌ی امور سرخپوستان یا دکتر کلینیک خدمات پزشکی سرخپوستان.





معرفی و دانلود کتاب صوتی فراموش نکن که خواهی مرد: برگزیده داستان‌های پست مدرن آمریکایی | جاناتان نولان