معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید | ماری کندو



معرفی کتاب صوتی لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنیدماری کندو و اسکات سوننشین با توصیه‌های سودمند خود در کتاب صوتی لذت کار کردن، به شما کمک خواهند کرد که زندگی شغلی‌تان را به بهترین شکل ممکن نظم دهید و اداره کنید. خوب است بدانید این کتاب، که به مجموعه‌ای با عنوانِ دگرگونی زندگی با جادوی نظم تعلق دارد، از سوی آمازون یکی از بهترین عناوین غیرداستانی سال لقب گرفته است.

درباره کتاب صوتی لذت کار کردن:

احتمالاً همه‌ی شما منظره‌ی آدمی آوارشده زیر خروارها دفتر و دستک را در ذهن دارید. این تصویر البته خاص فیلم‌های کمدی‌ست. آن هم کمدی‌های قدیمی. اما واقعیت این است که آوار شدن زیر خروارها کاغذ و دفتر و پوشه، اتفاقی است که روزانه برای بسیاری از ما رخ می‌دهد. البته این خروارها کاغذ و دفتر و پوشه لزوماً واقعی نیستند؛ بلکه ممکن است شکل پیام‌های مستمری را به خود بگیرند که مجبور به پاسخ دادنشان‌ایم؛ و یا ایمیل‌هایی که مجبور به ارسالشان.

واقعیت این است که فشار کاری ما را آرام آرام فرسوده می‌کند. اگرچه اغلبمان، هرکدام به یک دلیل، این فشار را سرسختانه تاب می‌آوریم و دم نمی‌زنیم. بله، ما در حال له شدن زیر بار مسئولیت‌هایمان هم لبخند زدن را فراموش نمی‌کنیم! چرا؟ لابد چون با لبخند زدن بار کمتری را روی شانه‌های خود احساس می‌کنیم. اما متأسفانه بارِ بر شانه‌هایمان با خندیدن و گریستن سبک‌تر و سنگین‌تر نمی‌شود!

پس چه باید کرد؟ ساده است. باید مسئولیت‌های کاری خود را به نحوی ساماندهی کنیم که کمترین فشار جسمی و روانی ممکن را متحمل شویم. چگونه؟ با بهره‌گیری از توصیه‌های متخصصان و کارآزمودگانِ حیطه‌ی ساماندهی و مدیریت.

در همین راستا از شما دعوت می‌کنیم که شنوند‌ه‌ی کتاب صوتی لذت کار کردن (Joy at Work) از ماری کندو و اسکات سوننشین باشید. از این اثر نکات فراوانی خواهید آموخت؛ نکاتی کاربردی که به شما در مدیریت فضای کاری کمکی شایان خواهد نمود.

مؤلفینْ کتاب لذت کار کردن را با این هدف نگاشته‌اند که با ارائه‌ی توصیه‌هایی کلیدی به مخاطب، به او در ایجاد تغییرات اساسی در محیط کاری‌اش یاری رسانند. ایده‌ی اصلی ماری کندو و اسکات سوننشین این است: کار کردن باید با لذت بردن توأم باشد. در غیر این صورت یک جای کار می‌لنگد و باید فکری اساسی در باب آن کرد. این فکر اساسی به طور مفصل در اثر پیش رو مورد بحث قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی لذت کار کردن:

– اگر می‌خواهید محیط کاری شادتری داشته باشید، به هیچ وجه کتاب لذت کار کردن را از دست ندهید. (Alex Banayan)
– مطالعه‌ی این کتاب بسیار سودمند و سرگرم‌کننده خواهد بود. (Bob Sutton)
– من شیفته‌ی این کتاب شده‌ام. (Angela Duckworth)

کتاب صوتی لذت کار کردن مناسب چه کسانی است؟

اگر خواستار ایجاد تغییراتی مثبت و سازنده در محل کار خود هستید، از مطالب موجود در کتاب لذت کار کردن غفلت نکنید.

با نویسندگان کتاب صوتی لذت کار کردن بیشتر آشنا شویم:

ماری کندو (Marie Kondo) نویسنده‌ی آثار پرفروش روانشناسی و مؤسس شرکتی رسانه‌ای به نام کن‌ماری است. در کارنامه‌ی کندو همچنین، به سابقه‌ی فعالیت‌هایی موفق در تلویزیون برمی‌خوریم. ماری کندو از سوی مجله‌ی تایم به عنوان یکی از صد چهره‌ی تأثیرگذار سال معرفی شد. گفتنی است که آثار این نویسنده تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده‌اند.

و اما اسکات سوننشین (Scott Sonenshein)، او استاد مدیریت هنری در دانشگاه رایس است. وی دارای دکترای رفتار سازمانی از دانشگاه میشیگان و فوق‌لیسانس فلسفه از دانشگاه کمبریج است. سوننشین به عنوان نویسنده‌ با نشریاتی چون نیویورک تایمز و تایم همکاری داشته است.

از میان آثار ماری کندو و اسکات سوننشین، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «خلق شادی با هنر ژاپنی»، «لذت کار کردن» و «جادوی نظم».

در بخشی از کتاب صوتی لذت کار کردن می‌شنویم:

می‌دانم همه‌ی ما وسوسه می‌شویم که پیوسته ایمیلمان را باز کنیم. خود من هم همینطورم. چون نگرانم مورد مهمی را از دست بدهم. ضمناً فکر می‌کنم معنای مسئول بودن این است که همواره پاسخ‌گو باشم. اما دوست دارم به خودم یادآوری کنم تعهدات دیگری هم دارم که معمولاً مهم‌ترند. اگر دائم وسوسه می‌شوید که پیام‌ها را بخوانید و پاسخ دهید، ساعات خاصی از کارتان را به آن‌ها اختصاص دهید و به خودتان فضایی دهید که بدون ایجاد وقفه از کار لذت ببرید. حتی اگر این کار با خاموش کردن ایمیلتان برای نیم ساعت در روز میسر باشد.

مطالعات سه روش اصلی برخورد افراد با ایمیلشان را نشان می‌دهد. هر سه راه به بروز مشکلاتی منجر می‌شود.

برخی افراد پیوسته صندوق ورودی‌شان را خالی می‌کنند. این گروه همیشه گوش‌به‌زنگ ایمیل‌های ورودی هستند و وقتی پیامی دریافت می‌کنند، سریعاً اقدام می‌کنند…





معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید | ماری کندو