دسته‌بندی نشده · ژوئن 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی مامور 6 | تام راب اسمیت | نشر ماه آوا



معرفی کتاب صوتی مامور 6کتاب صوتی مامور 6 آخرین جلد از سه‌گانه‌ای‌ست که به کودک 44 مشهور است. تام راب اسمیت در اثر حاضر باز هم به سراغ لئو دمیدوف، افسر سابق اداره‌ی امنیتی رفته است. خانواده‌ی لئو طی اتفاقاتی از هم فرو پاشیده و در این میان فقط یک نفر است که می‌تواند برای یافتن حقیقت به او کمک کند. این فرد کسی نیست جز مأمور 6… این رمان جوایز متعددی را از آن خود کرده و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفته است.

درباره کتاب صوتی مامور 6

این کتاب، داستان مردی‌ست به نام لئو دمیدوف که سابقاً به عنوان عضو مخفی پلیس مشغول به کار بوده. این اثر آخرین جلد از سه‌‌گانه‌ی کودک 44 است که دو جلد قبلی آن پیش‌تر با عنوان «گزارش محرمانه» و «کودک 44» منتشر شده‌اند. سومین جلد این مجموعه مأمور 6 (Agent 6) نام دارد که این اثر نیز همچون دو رمان پیشین تام راب اسمیت در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار می‌گیرد.

لئو دمیدوف، شخصیت اصلی این سه‌گانه، در رمان مأمور 6 به همراه همسر و دخترانش به تور صلحی در نیویورک دعوت شده و این اتفاق همه چیز را دگرگون ساخته است؛ لئو در همراهی با خانواده‌اش باز می‌ماند؛ ماجرا تا جایی پیش می‌رود که به بهای آسیب رساندن به خانواده‌‌ی لئو تمام می‌شود.

در این میان فقط یک نفر می‌تواند به او در پیدا کردن حقیقت یاری برساند و این فرد همان مأمور 6 است. لئو دمیدوف حاضر است هر کاری کند تا او را بیابد. مأمور 6 داستان خشم و انتقام است. لئو دمیدوف از این پس تنها یک هدف دارد و آن نابودی کسی‌ست که زندگی‌اش را به نابودی کشانده.

تام راب اسمیت (Tom Rob Smith) در سه‌گانه‌ی کودک 44 تاریخ شوروی کمونیستی را شرح می‌دهد و وقایع سیاسی و روزهای پرآشوب اتحاد جماهیر شوروی پس از استالین را به تصویر می‌کشد. او داستانی را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد که نمی‌توان به راحتی از آن دست کشید. داستان‌هایی که او در سه‌گانه‌ی خود خلق کرده، جزئیات خارق‌العاده‌ای از تاریخ را به نمایش می‌گذارند.

نادر قبله‌ای مامور 6 را به فارسی برگردانده و تایماز رضوانی، از گویندگان نام‌آشنای کشورمان، خوانش آن را برعهده داشته است. این اثر سومین و آخرین جلد از مجموعه‌ی کودک 44 است و انتشار آن جوایز و افتخارات زیادی را از آن نویسنده‌اش کرده؛ از قرار گرفتن در کتاب‌های منتخب وب‌سایت آمازون گرفته تا فهرست آثار مهیج NPR. شنیدن کتاب صوتی مأمور 6 بدون شک تجربه‌ای فراموش‌ناشدنی را برای طرفداران رمان‌های تاریخی و معمایی رقم خواهد زد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی مامور 6

– در فهرست صد کتاب هیجان‌انگیز تمام دوران‌ها به انتخاب NPR
– برنده‌ی جایزه‌ی «CWA Ian Fleming Steel Dagger»
– برنده‌ی جایزه‌ی ITW
– بهترین کتاب آمازون
– در فهرست جایزه‌ی من‌بوکر
– نامزد جایزه‌ی «Theakston Old Peculier Crime»
– در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

نکوداشت‌های کتاب صوتی مامور 6

– رمانی غنی با عمقی خارق‌العاده. (Amazon)
– یک رمان جنایی درجه یک که خواندنش ضروری است. (Booklist)
– کتابی بزرگ، به هر معنا، که بدون تردید توجهات را به خود جلب می کند. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی مامور 6 مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های تاریخی و جنایی علاقه دارید،‌ کتاب صوتی مأمور 6 برای شماست.

با تام راب اسمیت بیشتر آشنا شویم:

تام راب اسمیت در سال 1979 و از مادری سوئدی و پدری انگلستانی به دنیا آمد. تام در جوانی به تحصیل در رشته‌ی شعر و ادبیات انگلیسی مشغول شد و پس از آن نیز به مدت یک سال در رشته‌ی نویسندگی تحصیل کرد.

اسمیت اولین رمان خود را با نام کودک 44 در سال 2008 منتشر کرد و با این کتاب، کاندیدای 17 جایزه‌ی بین المللی شد و توانست هفت مورد از آن‌ها را کسب کند. موفقیت و محبوبیت این کتاب به حدی بود که به سی و یک زبان ترجمه شد. از میان دیگر آثار تام راب اسمیت می‌توان به مواردی مانند کتاب مزرعه اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی مامور 6 می‌شنویم

لئو نفس خود را روی پنجره بیرون داد و پنجره بخار کرد. مثل کودکی، انگشتش را روی بخار میعان شده فشار داد و بدون توجه به اطراف طرح مجسمه‌ی آزادی را ترسیم کرد؛ نسخه‌ای ناشیانه از طرحی که امروز دیده بود. باشتاب آن را با سر آستین زبر کتش پاک کرد و نگاهی به دوروبر انداخت. طرح برای هر کسی غیر از خودش غیر قابل شناسایی بود، و تراموا تقریباً خالی بود: فقط چند مسافر دیگر آن جا بودند، مردی روی صندلی جلویی نشسته بود و در برابر سرما چنان خود را در چند لایه پیچیده بود که فقط بخش کوچکی از صورتش قابل دیدن بود.

وقتی مطمئن شد کسی شاهد طرحش نبوده، نتیجه گرفت دلیلی برای هراس وجود ندارد. او معمولاً بسیار محتاط بود، و به همین دلیل برایش سخت بود باور کند که چنین لغزش خطرناکی را مرتکب شده است. او دستگیری‌های آخر شب بسیاری را انجام داده بود و فهمیده بود، حتی وقتی کار نمی‌کند، به سختی می‌تواند بخوابد.

ترامواها، به استثنای صبح زود و آخر شب، شلوغ بودند. مثل آب نبات غول پیکری، از میان مسیر راه راه ضخیم خود، تلق‌تلق‌کنان در شهر می‌گشتند. اغلب لئو راهی نداشت جز اینکه با زور راهش را باز کند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی مامور 6 | تام راب اسمیت | نشر ماه آوا