دسته‌بندی نشده · جولای 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا | جاشوا فیلدز ملبورن | نشر نون



معرفی کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنابه راستی سبک زندگی سالم و شاد چگونه است؟ جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس در کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا، به مفهوم ساده‌گرایی یا کمینه‌گرایی می‌پردازند و به شما یاد می‌دهند که عمر و زمانتان گران‌بهاترین چیزی‌ست که نباید با کار کردن افراطی و لذت‌های ناپایدار آن را هدر بدهید.

درباره کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بیشتر ساعت‌های روزتان را در محل کارتان می‌گذرانید و از لحظات خود چندان لذت نمی‌برید؟ آیا شما هم برای به دست آوردن خوشی‌های زودگذر و سطحی به خرید کردن و انباشته کردن وسایل نه چندان قابل استفاده عادت کرده‌اید؟ یا هر روز صبح با هیجان و امید از رختخواب بیرون می‌پرید تا روز خود را آغاز کنید؟ و زندگی‌ای دارید که با معنای عمیق، اشتیاق بی‌پایان، سلامت جسمی و روحی، روابط قدرتمند و رشد مداوم تعریف شده باشد؟

اگر گمان می‌کنید زندگی‌تان چندان باب میلتان نیست و مدام در یک بی‌قراری به سر می‌برید، پس وقت آن است که با آموزه‌های کتاب مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا (Minimalism Live a Meaningful Life) آشنا شوید. کتابی که براساس تجربیات دو نویسنده خود نگاشته شده و به شما یاد می‌دهد که سبک زندگی مینیمالیستی را برای خود برگزینید.

ممکن است در میان مردم تصورات گوناگونی از این مفهوم وجود داشته باشد و عده‌ای گمان کنند که با انتخاب این روش قرار است از هیچ یک از امکانات مادی و رفاهی برخوردار نباشند، اما این کتاب خط بطلانی بر تمام باورهای غلط می‌کشد و به شما نشان می‌دهد که برای آنکه به رضایت درونی برسید و افسردگی و ملال بر شما چیره نشود، باید شروع به تمرکز بر روی عواملی کنید که خوشبختی و آرامش حقیقی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

به عبارت دیگر، شما برای داشتن یک زندگی مینیمالیستی باید چیزهای بیهوده را کنار بگذارید و جایی برای مهم‌ترین بخش‌های زندگیتان باز کنید. این موارد که فصول کتاب مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا را نیز تشکیل می‌دهند عبارتند از: سلامتی، روابط، رشد فردی، پیگیری کردن علایق، تعامل با دیگران.

جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس در کتاب حاضر به شما کمک می‌کنند تا روزانه اقدامات کوچکی را انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی زندگی‌ خود را به طور اساسی بهبود بخشید. همچنین در ابتدای کتاب جزئیات بسیاری درباره مسائلی خواهید شنید که در تک تک انسان‌‎ها مشترک است و به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهند؛ از گذشته‌های آشفته‌مان تا افسردگی‌ها و ترس‌هایی که هر آدمی در زندگی خود آن را تجربه می‌کند.

در انتها باید گفت کتاب مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا مانند یک ترمز و سرعت‌‌گیر، از شتاب و آشفتگی‌های هرروزتان می‌کاهد و به مرور به شما از معنای زندگی می‌گوید. اینکه شما برای یافتن این معنا می‌توانید همچون نویسندگان این اثر، سر و سامانی به زندگی‌تان بدهید و ورزش مداوم، تغذیه سالم، بازسازی روابط عاطفی، دنبال کردن علایق شخصی و آموزش و رشد فردی را در برنامه‌تان قرار دهید و به یک سبک زندگی مینیمالیستی نزدیک شوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

– کتابی که همه منتظرش بودند. (Intrepid Radio)
– لذت زندگی با چیزهای کمتر. (BBC)
– کتاب جدیدی که معرکه است. (لئو بابائوتا، نویسنده و وبلاگ‌نویس)

کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

کسانی که می‌خواهند از هیاهو و پیچیدگی‌های زندگی کنونی خود رها شوند و سبک زندگی جدیدی را برگزینند، این کتاب انتخابی شایسته خواهد بود.

با نویسندگان کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا را بیشتر بشناسیم

جاشوا فیلدر ملبورن (Joshua Fields Millburn) و رایان نیکدیمس (Ryan Nicodemus) از نویسندگان پرفروش آمریکایی و سخنرانان بین‌المللی هستند که کتاب مشترکی دیگری از آن‌ها به نام «آدم‌ها را دوست داشته باشید، از اشیا استفاده کنید، چون برعکسش اصلاً جواب نمی‌دهد» به فارسی ترجمه شده و در وبسایت کتابراه نیز موجود است.

این دو نویسنده به‌گفتۀ خود مینیمالیست‌اند و در وب‌سایت TheMinimalists.com مقالاتی با موضوع یک زندگی معنادار با وسایل کمتر به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که ماهانه صد هزار بازدیدکننده دارد. در وال‌استریت ژورنال، نیویورک تایمز، یواس‌ای تودی، فوربز، ان‌پی‌آر، سی‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی، ان‌بی‌سی، فاکس و سایر رسانه‌ها نیز حضور دارند.

همچنین مقالاتشان در ده‌ها وب‌سایت سرشناس در سراسر اینترنت، از جمله عادت‌های ذن (Zen Habits)، مجلۀ تایم وبلاگ شمارۀ یک در کل جهان منتشر شده است. به‌علاوه، از تجارب گسترده‌ای در زمینۀ آموزش و رهبری گروه‌های بزرگ در شرکت آمریکا، مربیگری و آماده‌سازی کارکنان در زمینۀ رشد فردی و داشتن زندگی معنادار برخوردارند.

در بخشی از کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا می‌شنویم

به دنیای واقعی باز می‌گردیم. اجازه دهید نگاهی به یک روز معمولی‌تان بیندازیم. روز خود را چطور سپری می‌کنید؟ به‌عبارتی، چطور کار می‌کنید؟ آیا طبق روند معمول از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر کار می‌کنید؟ آیا در خانه همراه با فرزندان خود می‌مانید؟ آیا کسب و کار خود را دارید؟

می‌توان سطح علاقۀ شما را برای هر کاری که انجام می‌دهید با برچسبی که به کارتان می‌زنید سنجید. معمولاً، آدم‌ها به شغل خود یکی از این سه عنوان را می‌دهند: شغل، حرفه، رسالت. وقتی دربارۀ کار خود صحبت می‌کنید، از کدام عبارت استفاده می‌کنید؟ به آن شغل می‌گویید یا حرفه؟ یا شما نیز جزء معدود آدم‌هایی هستید که به کار خود رسالت می‌گویند؟

به‌احتمال زیاد، صاحب شغلی هستید. یک روند یکنواخت روزانه دارید. یا اگر بیکار باشید، به‌احتمال زیاد، به‌دنبال شغلی می‌گردید. می‌توان آن را ضرورت فرهنگی یا رؤیای آمریکایی نامید. این چیزی است که به ما آموزش داده‌اند. در مدارس یا دانشگاه‌ها به ما آموخته‌اند که باید سرسختانه درس بخوانیم، کارهایی را انجام دهیم که چندان اهمیتی برایمان ندارند و در آخر، شغل خوبی پیدا کنیم، شغلی که از درآمد قابل قبول، مزایای خوب و احتمالاً، تسهیلات بازنشستگی برخوردار باشد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا | جاشوا فیلدز ملبورن | نشر نون