دسته‌بندی نشده · می 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی نشخوار ذهنی | اتان کراس | موسسه انتشاراتی فلسفه



معرفی کتاب صوتی نشخوار ذهنیکتاب صوتی نشخوار ذهنی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی به قلم اتان کراس است. در این کتاب شنیدنی نشخوارهای ذهنی را می‌شناسیم و شیوه‌ی مهار آن را فرا می‌گیریم. وقت آن رسیده که با کنترل وراجی‌های ذهنمان زندگی مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنیم. گفتنی‌ست این اثر در سال 2021 نامزد دریافت جایزه گودریدز شده است.

درباره کتاب صوتی نشخوار ذهنی:

مگر از صدای درون هم گریزی هست؟ از آن آدمک جیغ‌‌جیغویی که هر لحظه سروکله‌اش در ذهنمان پیدا می‌شود و به نظر می‌رسد از او هیچ راه گریزی نیست. همان صدایی که تبدیل می‌شود به نشخوار ذهنی و آرام‌آرام انقدر بزرگ می‌شود که همه‌ی وجودمان را تسخیر می‌کند. اتان کراس (Ethan Kross) به ما اطمینان می‌دهد که می‌شود آسوده‌تر زندگی کرد؛ او در کتاب صوتی نشخوار ذهنی (Chatter) راه‌هایی را برای خلاص شدن از این خوره‌ی درونی نشانمان می‌دهد.

بعید است تا به حال اصطلاح «نشخوار ذهنی» به گوش شما نخورده باشد؛ اصلاً فرض کنیم اینطور است؛ حتی اگر با این اصطلاح آشنا نباشید، حتماً به آن دچار شده‌اید؛ حدس زدن این که نشخوار ذهنی چه معنایی دارد چندان کار دشواری نیست. از اسم آن می‌توان فهمید به این معناست که یک موقعیت ناگوار را چندین و چند بار در ذهنتان مرور کنید؛ چیزی مشابه تفکری وسواسی. کاری بس عبث که در نهایت نه تنها منجر به زندگی مطلوب‌تر نخواهد شد، بلکه چیزی جز افسردگی و اضطراب را برایتان رقم نخواهد زد.

در کتاب نشخوار ذهنی از این می‌شنویم که چرا همهمه‌های درون ذهن تا این اندازه مهم است. نویسنده پس از پرداختن به این موضوع، راهکارهایی ساده و اثربخش برای کنترل این شیوه از تفکر را ارائه کرده که اگر آن را به کار بگیرید، تغییری اساسی در زندگی‌تان رقم خواهد خورد.

این اثر اولین بار در سال 2021 منتشر شده و تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته است؛ واشنگتن‌پست، پابلیشرویلکی، بی‌بی‌سی و یو‌اس‌ای تودی آن را بهترین کتاب سال خوانده‌ و بسیاری از خوانندگان ادعا کرده‌اند این اثر زندگی آن‌ها را تغییر داده است. کتاب صوتی نشخوار ذهنی را با صدای علی حقیقی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی نشخوار ذهنی:

– نامزد جایزه‌ی گودریدز (2021)
– در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا
– نامزد دریافت جایزه کتاب Porchlight
– بهترین کتاب روانشناسی سال از نگاه واشنگتن‌پست، خبرگزاری‌های bbc، cnn، usa today, publisher weekly و بسیاری از مراجع معتبر دیگر!

نکوداشت‌های کتاب صوتی نشخوار ذهنی:

– یک شاهکار به تمام معنا! (آنجلا داک ورث، استاد روانشناسی دانشگاه پنسلوانیا)
– این مجموعه داستان جذاب، قدرت ما را در مهار افکار مثبت و منفی خود، از طریق گفتگوهایی که با خود داریم، به تصویر می‌کشد. (CNN)
– ایتان کراس نسخه نهایی و تکمیل‌شده‌اش را در مورد چگونگی هدایت صداهای ذهن‌مان در این کتاب ارائه می‌دهد. (دنیل اچ پینک، نویسنده)
– در مورد صدای درونی ما چیزی بسیار اسرارآمیز و حتی فوق العاده وجود دارد؛ کراس ایده‌های خوبی در مورد نحوه مدیریت این صدا دارد. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی نشخوار ذهنی مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید راه‌هایی را برای رهایی از نشخوار ذهنی بیابید، این کتاب صوتی برای شماست.

با اتان کراس بیشتر آشنا شویم:

اتان کراس را از برجسته‌ترین متخصصان مدیریت ذهن در جهان می‌نامند. آثار او در حوزه‌ی مدیریت ذهن از جمله پرفروش‌ترین آثار در این زمینه است. از جمله جوایزی که کراس موفق به دریافت آن‌ها شده می‌توان به جایزه‌ی دانشگاه میشیگان اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی نشخوار ذهنی می‌شنویم:

عملکردهای اجرایی، پایه و اساس توانایی ما در هدایت افکار و رفتارهای ما در مسیر دلخواهمان هستند. آن‌ها توسط شبکه‌ای از نواحی پریفرونتال مغز که در پشت پیشانی و بین گیجگاه قرار دارد حمایت می‌شوند و کارشان این است که هر زمان فرایندهای غریزی برای فعالیت‌های ما کافی نباشند و ما نیاز به هدایت خود آگاهانه‌ی رفتارهایمان داشته باشیم، وارد عمل شوند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات مربوط به هر موقعیت را در ذهن خود نگه داریم (حافظه کاری بخشی از عملکردهای اجرایی است)، اطلاعات غیرضروری را فیلتر کنیم، عوامل حواس پرت کن را مسدود کنیم، با ایده‌های مختلف بازی کنیم، و به آنچه مورد نیاز است توجه کنیم.

آن‌ها همچنین به خود کنترلی ما کمک می‌کنند برای مثال مقاومت در مقابل وسوسه‌ی جستجوی کلماتی که به آن‌ها نیاز نداریم. به طور خلاصه، ما بدون عملکردهای اجرایی قادر به فعالیت‌های روزمره نیستیم. دلیل این که مغز شما نیاز به این نوع رهبری عصب شناختی دارد این است که فعالیت‌هایی از قبیل توجه کردن، استدلال منطقی، تفکر خلاق، و انجام وظایف روزمره اغلب نیازمند خروج مغز از حالت خودکار و ورود آن به حالت خودآگاه است. این فرایند نیازمند تعداد زیادی از عملکردهای اجرایی شماست و از طرفی ظرفیت این کارکردها محدود است. همان طور که یک کامپیوتر موقع باز کردن برنامه‌های زیاد، سرعتش کم می‌شود، عملکردهای اجرایی ما نیز با افزایش فشار تقاضا، ضعیف می‌شود.





معرفی و دانلود کتاب صوتی نشخوار ذهنی | اتان کراس | موسسه انتشاراتی فلسفه