دسته‌بندی نشده · مارس 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ | جی. کی. رولینگ | آوانامه



معرفی کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگکتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ هفتمین جلد از شاهکار پرافتخار و پرفروش جی. کی. رولینگ است. در این اثر که خوانش آن بر عهده‌ی آرمان سلطان زاده بوده است، شنونده‌ی ماجرای قدرت‌گیریِ بیش از پیشِ ولدمورت و چالش‌های هری برای مقابله با او خواهید بود.

درباره کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ:

کمتر کتابخوانی را می‌توان پیدا کرد که اسم سری رمان‌های مطرح و پرهوادار هری پاتر به گوشش نخورده باشد. این مجموعه‌ی فانتزی دنیایی وسیع و پرماجرا را پیش چشمان شما نمایش می‌دهد؛ جهانی مخاطره‌انگیز که نیروهایی جادویی بر آن حکم می‌رانند…

جی. کی. رولینگ به راستی با نگارش کتاب‌های هری پاتر روحی تازه در کالبد ادبیات فانتزی دمید. نکته‌ی برجسته راجع به شاهکار او این است که علی‌رغم اینکه ظاهراً برای مخاطبین نوجوان به نگارش درآمده، طرفدارانی بی‌شمار در میان بزرگسالان دارد. تا جایی که به سختی می‌توان هری پاتر را یک مجموعه رمان نوجوان محسوب کرد.

در جهانی که رولینگ آفریده هر آنچه که باید در یک اثر فانتزی خوب باشد، وجود دارد. از جمله نشانه‌هایی از تخیل سرشار، پیرنگِ پر از غافلگیری، شخصیت‌های فراموش‌نشدنی، وقایع باورناکردنی، و البته آمیزه‌ی طنز و تراژدی. این دنیای خیالی‌ که از آن حرف می‌زنیم، این آفریده‌ی ذهن خلاق رولینگِ دوست‌داشتنی، آری، این جهان غیرواقعی امروزه برای خیلی از ما واقعی‌تر از دنیایی که در آن به سر می‌بریم به نظر می‌رسد! کسی چه می‌داند، شاید هم راستی راستی جایی سکوی نه و سه چهارمی باشد و پشت آن، هاگوارتزی…

کتابی که اینک در دست دارید هفتمین جلد از سری هری پاتر است که عنوان هری پاتر و یادگاران مرگ (Harry Potter and the Deathly Hallows) را بر خود دارد. در این اثر بسیاری از گره‌های داستان سرانجام گشوده شده، و سرنوشت اغلب شخصیت‌های داستان بالاخره مشخص می‌شود. کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ به زعم بسیاری، یکی از برترین عناوینِ این مجموعه است. جی. کی. رولینگ در این جلد از کتاب، با ترسیم حد نهایی شرارت در شخصیت ولدمورت اثبات کرده که ذهنش در خلق سیاهی و وحشت همانقدر تواناست، که در آفریدن شور و هیجان و زیبایی.

درباره مجموعه کتاب‌های هری پاتر:

سری کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار چندجلدیِ تاریخ‌اند. قهرمان اصلی این کتاب‌ها پسربچه‌ای به نام هری پاتر است که در جلد اول (هری پاتر و سنگ جادو) از هویت جادویی خود اطلاع می‌یابد و پس از آن دنیای عادی و زندگی معمول را برای همیشه ترک گفته و پا به جهانی سرشار از رمز و راز می‌گذارد…

اقتباس از مجموعه کتاب‌های هری پاتر:

کمپانی برادران وارنر در سال 1999 با مبلغی بالغ بر یک میلیون یورو حق ساخت فیلم هری پاتر را از جی. کی. رولینگ خرید و تمام این مجموعه‌ی ماندگار را ظرف چند سال در قالب فیلم‌هایی مهیج و پرفروش به روی پرده‌های سینما در سراسر جهان برد. در سال 2012، مجموعه فیلم‌های هری پاتر به فروشی بیش از 7 میلیارد دلار رسیدند و اینگونه به یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین سری‌های تاریخ بدل شدند. (در این باره، بد نیست این را هم بدانید که آخرین فیلم هری پاتر با نام هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم، دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ است!)

جوایز و افتخارات کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ:

– برنده جایزه Bram Stoke
– برنده جایزه Anthony
– برنده جایزه Mythopoeic Fantasy
– برنده جایزه Colorado Blue Spruce
– برنده جایزه Golden Archer
و …

در نکوداشت‌ کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ:

– شاهکاری دیگر از مجموعه‌ی پرماجرا، نفسگیر و پرفروش هری پاتر. (آمازون)

کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران رمان‌های فانتزی بی‌شک شیفته‌ی این اثر خواهند شد.

با جی. کی. رولینگ بیشتتر آشنا شویم:

زمانی که جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling) شروع به نگارش داستان‌های هری پاتر کرد، در رؤیا هم نمی‌‌دید که این کتاب چنین تحولی در زندگی‌اش پدید آورَد. این نویسنده‌ی خلاق که در آن روزها وضع مالی خوبی نداشت، در پاسخ به درخواستش برای چاپ کتاب هری پاتر و سنگ جادو (نخستین جلد مجموعه) از ناشران بسیاری پاسخ منفی شنید. سرانجام انتشارات بلومزبری این کتاب را به مبلغ 4000 هزار دلار خرید و به انتشار رساند، و اینگونه، افسانه‌ی جی. کی. رولینگ آغاز گشت. دوران طلایی محبوبیت این نویسنده از سال 1997 آغاز شد و تا سال 2017 به طول انجامید. رولینگ در این مدت جوایز گوناگون ادبی را یکی پس از دیگری از آن خود نمود، و از این طریق هر روز بر حسن شهرت خویش افزود.

جالب است بدانید که او تا امروز بیش از چهار بار برنده جایزه کتاب کودک سال بریتانیا شده است. وی همچنین در سال 2010 جایزه معتبر هانس کریستن آندرسن و در سال 2017، جایزه افتخاری خانواده سلطنتی بریتانیا را از آن خود کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ می‌شنویم:

ای کاش در همان شب تابستانی می‌مرد که برای آخرین بار خانه‌ی شماره‌ی چهار را ترک کرده بود. همان شبی که چوبدستی پر ققنوس شجاعش جانش را نجات داده بود. چه می‌شد اگر او نیز مثل ادویگ می‌مرد؟ با چنان سرعتی که اصلاً نمی‌فهمید چه پیش آمده است. ای کاش می‌توانست برای نجات جان کسانی که دوستشان داشت، خود را جلو چوبدستی بیندازد.

حالا دیگر به مرگ پدر و مادرش نیز قبطه می‌خورد. چنین رفتن خونسردانه‌ای به سوی ویرانی خودش مستلزم نوع دیگری از شجاعت بود. لرزش خفیف دست‌هایش را حس می‌کرد و برای مهارش می‌کوشید. هرچند که هیچ‌کس او را نمی‌دید. همه‌ی تابلوهای روی دیوار خالی بودند. آهسته، بسیار آهسته از زمین بلند شد و نشست…





معرفی و دانلود کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ | جی. کی. رولینگ | آوانامه