دسته‌بندی نشده · ژوئن 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی همه سوار شن | دافنه اسکینر | آوارسا



معرفی کتاب صوتی همه سوار شنکتاب صوتی همه سوار شن را دافنه اسکینر برای بچه‌ها نوشته است. او در قالب داستانی خنده‌دار ماجرای خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که قرار است با قطار به عروسی بروند! اما قضیه آنطور که برنامه‌ریزی کرده‌اند پیش نمی‌رود. نویسنده در این داستان مفاهیمی همچون مدیریت زمان و برنامه‌ریزی را به کودکان می‌آموزد.

درباره کتاب صوتی همه سوار شن

دافنه اسکینر (Daphne Skinner) که به نوشتن داستان‌های طنز و آموزنده مشهور است، این بار در کتاب همه سوار شن (All Aboard) داستان مادربزرگی را به تصویر می‌کشد که قرار است با دو تا نوه‌هایش به عروسی بروند. داستان از این قرار است که مادربزرگ عاشقِ قطار است و بنابراین تصمیم بر این می‌شود که او به همراه دو نوه‌اش، ‌جی و کیت با قطار به فلوریدا سفر کنند و به عروسی پسرعمو جو بروند!

می‌دانیم که تعجب کردید. آخر وقتی می‌شود از یک روز قبل و به آسانی با هواپیما به فلوریدا رفت و با خیال راحت به عروسی رسید، چرا باید قطار را انتخاب کرد؟ به‌هرحال مادربزرگ چنین تصمیمی گرفت و تنها کسانی هم که در این تصمیمش او را همراهی کردند،‌ جی و کیت بودند. این که چه می‌‌شود، در سفر چه رقم می‌خورد و چه ماجراهای خنده‌داری پیش می‌آید، بماند برای وقتی که خود کتاب صوتی همه سوار شن را شنیدید.

همین‌قدر به شما بگوییم که دافنه اسکینر این بار هم یک داستان طنز و آموزنده را پیش رویتان قرار داده است؛ داستانی که به شما می‌آموزد زمان چه مفهوم پراهمیتی‌ست، جدول زمان‌بندی یعنی چه و برنامه‌ریزی کردن تا چه اندازه اهمیت دارد. در واقع نویسنده‌ی این کتاب مفاهیم ساده‌ی ریاضی را به زندگی روزمره‌ی کودکان می‌آورد. گفتنی‌ست این اثر یکی از داستان‌های مجموعه‌ کتاب کودک «Math Matters» است.

در نکوداشت کتاب صوتی همه سوار شن

– این داستان سرگرم‌کننده به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا در مورد زمان صحبت کنند. (School Library Journal)

کتاب صوتی همه سوار شن مناسب چه کسانی است؟

دافنه اسکینر کتاب صوتی همه سوار شن را برای کودکان 6 تا 8 سال به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی همه سوار شن می‌شنویم

– “واقعا آماده ای؟”

خواهرش چیزی نگفت و فقط لبخند زد. شام رو خوردن و بعد مامانبزرگ بهشون گفت: “بهتره شما دوتا صبح زودتر از خواب بیدار شین. یادتون باشه، فردا قراره قطارمون رو عوض کنیم.”

جی: “درسته. فردا ساعت ده‌ و سی‌ دقیقه به کورن دیل می‌رسیم. بعدشم باید کمد‌های مخصوص خودمون رو پیدا کنیم و چمدون-هامون رو توش بذاریم که به قطار جدید منتقل بشن. بعدش هم به دیدن محل مورد علاقه‌ی شما بریم. ”

صبح روز بعد علاوه بر جی، کیت هم دقیقا سر ساعت حاضر شده بود. اون‌ها سرساعت ده و سی دقیقه از قطار پیاده شدن و تا ساعت 11 با استفاده از مترو خودشون رو به نمایشگاه ایالتی رسوندن.

نمایشگاه فوق‌العاده بزرگ بود و همه چیز توش به چشم می‌خورد. اونجا مثل یک شهربازی کوچیک بود با این تفاوت که علاوه بر وسایل بازی، چیزهای عجیب و غریب زیادی داشت. توی نمایشگاه فقط پنج تا غرفه مخصوص آبنبات‌های پنبه‌ای بود.

ولی مامان‌بزرگ فکر و ذکرش درگیر چیز دیگه‌ای بود.





معرفی و دانلود کتاب صوتی همه سوار شن | دافنه اسکینر | آوارسا