دسته‌بندی نشده · آوریل 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی همیشه با من بمان: آیا می‌توان به یک شبح وفادار بود؟ | لیز کسلر



معرفی کتاب صوتی همیشه با من بمان: آیا می‌توان به یک شبح وفادار بود؟عاشقانه‌ای هیجان‌انگیز از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز… کتاب صوتی همیشه با من بمان به قلم لیز کسلر به روایت ماجرای جو، ارین و الی می‌پردازد؛ سه نوجوان که هرکدام به‌شیوه‌ای با چالش‌های زندگی خود روبه‌رو هستند. جو و ارین که در یک اتاق زندگی می‌کنند، هریک در تلاشند تا از واقعیت بگریزند. یکی از گذشته فرار می‌کند و دیگری راهی در آینده نمی‌بیند اما در نهایت حسی مرموز آن دو را به سوی هم می‌کشاند.

درباره کتاب صوتی همیشه با من بمان:

همه‌ی ماجرای کتاب صوتی همیشه با من بمان (Haunt Me) ‌از زمانی آغاز شد که جو از خوابی عمیق برخواست. او در اتاقش بود و در لحظات اول، زمانی که چشمانش را باز کرد، همه چیز به نظر شبیه به روزهای گذشته آمد. اما کم‌کم متوجه‌ی چیزهایی عجیب‌ در اتاقش شد. نه خبری از تخت‌خوابش بود و نه از کمد و میزش! لباس‌هایش روی فرش پرت شده بودند؛ خودش بود که قبل از خواب آن‌ها را روی فرش پرت کرده بود؟ جو باور نمی‌کرد که هیچ به یاد نمی‌آورد شب قبل چه خبر بوده و چه اتفاقی افتاده است…

ارین،‌ دختر نوجوانی که در این داستان فانتزی و مهیج با او همراه می‌شویم، سال سختی را پشت سر گذاشته بود. حالا او و خانواده‌اش بعد از یک سال دشوار به خانه‌ای جدید نقل‌مکان کرده بودند. ارین که در اتاق تازه‌اش به‌شدت احساس آسودگی می‌کرد، به‌ناگهان متوجه شد چیزی در این اتاق تازه سر جایش نیست. گویی او تنها کسی نیست که در آن اتاق قدم برمی‌دارد! حتی پس از آن که ارین فهمید بدون آن که خود بخواهد اتاقش را با کسی دیگر به اشتراک گذاشته است، چیز چندانی تغییر نکرد؛ مگر حسی مرموز که بین او و شبح ناشناخته‌ی اتاق به وجود آمد. رابطه‌ای غیرقابل‌توضیح و عجیب که ارین تاکنون نظیر آن را تجربه نکرده بود.

در این میان الی، برادر جو، در تلاش است تا با وضعیت تازه‌ای که با آن درگیر شده کنار بیاید. او چنان میان گذشته و آینده گرفتار آمده که گویی خود نیز مطمئن نیست بتواند آن را تاب آورد. حالا آشنایی با ارین نیز شرایط را برای الی پیچیده‌تر کرده است…

لیز کسلر اولین بار این اثر را در سال 2016 منتشر کرد و با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. او از زبان خودِ نوجوانان و از طریق داستانی تخیلی و روان‌کاوانه به روایت مهم‌ترین مسائل آن‌ها می‌پردازد. داستان از زاویه‌دید جو و ارین روایت می‌شود و چنان شما را غرقِ در خود خواهد کرد که دیگر دست کشیدن از شنیدن آن به سخت‌ترین کار ممکن تبدیل خواهد شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی همیشه با من بمان:

– غیرمنتظره و تکان‌دهنده. (پابلیشر ویکلی)
– عاشقانه‌ای ماورا الطبیعی که نباید از دستش داد. (Girls’ Life)
– به‌یادماندنی و عاشقانه. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی همیشه با من بمان مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به رمان‌هایی با محتوای عاشقانه، فانتزی و یا روان‌شناختی علاقه‌مند هستند، از شنیدن کتاب همیشه با من بمان لذت و بهره خواهند برد.

با لیز کسلر بیشتر آشنا شویم:

لیز کسلر متولد سال 1966 و اهل کشور انگلستان است. او در دانشگاه کیل در رشته‌ی زبان انگلیسی تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده است. وی همچنین مدرکی در رشته‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه منچستر دریافت کرده است. کسلر مدت‌هاست مشغول تدریس در مدارس و فعالیت در مطبوعات است و علاوه بر این‌ها، داستان هم می‌نویسد. برخی از کتاب‌های به فارسی ترجمه‌شده از لیز کسلر (Liz Kessler) عبارتند از: «یک سال بدون او، جسیکا کجاست، یک سال بدون او.»

در بخشی از کتاب صوتی همیشه با من بمان می‌شنویم:

وقتی پیاده به خانه برمی‌گردم، چیزی آزارم می‌دهد. آرزو می‌کنم کاش فوبی همراهم بود. او برای باشگاه نت‌بال در مدرسه همراهم مانده است. حیف… اگر بود با وراجی‌های پی‌در‌پی‌اش حواسم را پرت می‌کرد که به سایر چیزها، هرچه که هست، فکر نکنم. ولی چنین شانسی ندارم.

ذهنم نمی‌گذارد به راحتی از قضیه بگذرم. خیلی طول نکشید که بفهمم چه حسی‌ست: گناه. این کلمه را با دقت در ذهنم می‌سنجم و نگرانی‌ام بالا رفته است. باید آن را بالا بیاورم. برایش فهرست دارم؛ پنج دلیل برای این که نباید خودم را گناه‌کار بدانم!





معرفی و دانلود کتاب صوتی همیشه با من بمان: آیا می‌توان به یک شبح وفادار بود؟ | لیز کسلر