دسته‌بندی نشده · جولای 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری | فرانچسکا سایمون | کتاب‌های درگوشی



معرفی کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیریعنوانی دیگر از مجموعه‌ی جذاب و پرمخاطب هنری زلزله! فرانچسکا سایمون در کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری، ماجرای مهمانی پردردسری را برایمان تعریف می‌کند که در خانه‌ی این پسربچه بازیگوش برپا می‌شود…

درباره کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری

هنری پسربچه‌ی شیطان و پردردسری است که اگر به امان خدا رها شود، آتش‌هایی به پا می‌کند که هزار آتش‌نشان هم قادر به خاموش کردنش نخواهند بود! این وروجک غیرقابل کنترل، از آن دست بچه‌هایی است که به قول معروف از دیوار راست هم بالا می‌روند. او به قدری پرسروصدا و مهارناپذیر است که یک دقیقه غیبتش در خانه، برای اعضای خانواده معادل تجربه‌ی آرامشِ ابدی تلقی می‌شود! آنچه در مجموعه داستان‌های هنری زلزله خواهید شنید، شرح شیطنت‌های بی‌پایان همین موجود دردسرساز و در عین حال، دوست‌داشتنی است.

کتاب هنری زلزله و دندان شیری (Horrid Henry Tricks the Tooth Fairy) که اکنون نسخه‌ی صوتی آن را در دست دارید، جلد دوم از سریِ هنری زلزله است. ماجرای اصلی در این اثر، زمانی آغاز می‌شود که مادر هنری از سر خیرخواهی، از مارگریت کوچولو دعوت می‌کند تا چند روزی مهمان خانه‌ی آن‌ها شود. مارگریت، از هر نظر که حساب کنید، نقطه‌ی مقابل هنری محسوب می‌شود. هنری به قدری از این دخترک بیزار است که رویش لقب دمدمی را گذاشته. اما راستش، خود هنری هم کم دمدمی نیست. آخر… خب، شاید بهتر باشد این را نگوییم تا هیجان داستان از دست نرود!…

کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری به قلم آتوسا صالحی به فارسی ترجمه شده و با صدای گرم آزاده مویدی فرد روایت گشته است. این اثر ذیل مجموعه کتاب‌های درگوشی به انتشار می‌رسد.

درباره مجموعه هنری زلزله

مجموعه‌ی هنری زلزله (Horrid Henry)، اثر فرانچسکا سایمون، از داستان‌هایی دنباله‌دار با محوریت قهرمانی وروجک و شیطان، به نام هنری، تشکیل شده است. این مجموعه ده عنوان اثر مستقل را دربردارد که در هر یک، واقعه‌ای خاص پیرنگ قصه را پیش می‌برد. با این حال، در تمام این ده داستان، با شخصیت‌های آشنایی مواجهیم که در مجلد نخست بهمان معرفی شده‌اند.

جالب است بدانید یکی از جلدهای این مجموعه با عنوان هنری وروجک و آدم‌برفی زشت جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008 را در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا از آن خود کرده است.

اقتباس از مجموعه هنری زلزله

مجموعه داستان‌های هنری زلزله در سال 2008 به انیمیشنی سریالی با همین عنوان بدل شدند. ساخت این مجموعه‌ی تلویزیونی جذاب بر عهده‌ی شبکه‌ی CITV بوده است.

در نکوداشت مجموعه هنری زلزله

– چنین مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ای به راستی نادر و کمیاب است. (Times Books)
– با صدای بلند بخندید! (ساندی تایمز)

کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری مناسب چه کسانی است؟

کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال، مخاطبین اصلی مجموعه داستان‌های هنری زلزله‌اند.

با فرانچسکا سایمون بیشتر آشنا شویم

فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) نویسنده‌ای پرکار و شناخته‌شده در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. خوشبختانه بسیاری از آثار وی به زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. راجع به فرانچسکا سایمون، این نکته نیز شایان ذکر است که وی در سال 2008 جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال را از آن خود نموده است.

در بخشی از کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری می‌شنویم

مامان داشت با تلفن صحبت می‌کرد: «نه، نه… این چه حرفیه؟ خیلی هم خوشحال می‌شویم که مارگریت بیاید خانه‌ی ما. نه، اصلاً زحمتی نیست.» هنری که مشغول شکستن دم اسب پلاستیکی پیتر بود، یک‌دفعه خشکش زد. جیغ کشید: «چی؟»

مامان گفت: «هیس، هنری!» و اضافه کرد: «هه… نه، نه. هنری هم خیلی ذوق‌زده شده. پس… پس جمعه منتظریم.»

هنری گفت: «درست شنیدم؟»

ممامان گفت: «بله. قرار شده تا وقتی پدر و مادر مارگریت از مسافرت برمی‌گردن، او پیش ما بماند.»

زبان هنری بند آمد. بدجوری ترسیده بود.

«چی؟ مارگریت بماند اینجا؟!»





معرفی و دانلود کتاب صوتی هنری زلزله و دندان شیری | فرانچسکا سایمون | کتاب‌های درگوشی