معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خوب زیستن: 52 میانبر به شادکامی، ثروت و موفقیت | رولف دوبلی



معرفی کتاب صوتی هنر خوب زیستن: 52 میانبر به شادکامی، ثروت و موفقیترولف دوبلی در کتاب صوتی هنر خوب زیستن بنیان‌های تفکر مخاطب خود را به پرسش می‌کشد و از این طریق، وی را با بینشی نوین آشنا می‌سازد؛ بینشی که باور بدان می‌تواند سبک زندگی فرد را از اساس دگرگون کند. گفتنی‌ست که اثر پیش در فهرست مشهور «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد» حضور دارد.

درباره کتاب صوتی هنر خوب زیستن:

رولف دوبلی (Rolf Dobelli) یکی از نویسندگان برجسته‌‌ی حیطه‌ی موفقیت و خودسازی است. نخستین اثر شناخته‌شده‌ی او کتابی بود با عنوانِ هنر شفاف اندیشیدن (The Art of Thinking Clearly). دوبلی در این اثر درخشان (که به محض انتشار یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی نیز لقب گرفت)، مختصات یک زندگی سالم و تهی از انواع دشواری را پیش چشم مخاطب رسم نموده. او در هنر شفاف اندیشیدن نشان داده که نخستین و مهم‌ترین اقدام در مسیر منتهی به موفقیت، پذیرش این واقعیت است که بخش عمده‌ای از ناکامی‌های ما در زندگی، معلول کوتاهی‌ها و غفلت‌های خودمان است.

دوبلی در اثر نخست خود به ما نهیب زد تا چشم‌هایمان را بشوییم و طور دیگر ببینیم! حال، او که پیش از این شفاف اندیشیدن و شفاف زیستن را بهمان آموخته بود، اینجاست تا در کتاب صوتی هنر خوب زیستن (The Art of the Good Life)، درست زندگی کردن را نیز یادمان دهد.

اما بهتر است اینجا درنگ کنیم و از خود سوالی مهم را بپرسیم: آیا می‌توان درست زندگی کردن را آموخت؟ اصلاً مگر قاعده‌ای همگانی برای برای زندگیِ درست وجود دارد؟ مگر جز این است که هر کس بنا به روحیات و خلق و خویی که دارد، تعریفی از زندگی درست در ذهن می‌سازد و بنا به همان تعریفِ شخصی امور خود را سامان می‌دهد؟ اگر چنین است، چگونه می‌توان درباره‌ی “هنر خوب زیستن” کتاب نوشت؟!

رولف دوبلی در پاسخ تصدیق می‌کند که اغلب آدم‌ها تعریفی شخصی از زندگی خوب دارند. او اما این را نمی‌پذیرد که تمام این تعاریف لزوماً درست و معتبر باشند. چرا که اگر اینطور بود، آدم‌ها اینطور روز و شب به گله و شکایت از زمین و زمان نمی‌پرداختند! دوبلی از ما می‌خواهد چشمانمان را باز کنیم و خوب ببینیم: غیر از این است که اغلب انسان‌ها از زندگی‌شان ناراضی‌اند؟ غیر از این است که بیشتر آن‌ها، خوب زندگی کردن را بلد نیستند؟…

آنچه از کتاب صوتی هنر خوب زیستن خواهید آموخت، مجموعه‌ای از نکات کاربردی، ساده و البته پرفایده در راستای سامان‌دهی به زندگی است. نکاتی که شاید کل هستی‌تان را از این رو به آن رو نکند، اما حتماً تأثیری سازنده بر زیست روزمره‌تان خواهد گذاشت!

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر خوب زیستن:

– ترغیب‌کننده و درخشان. (Christoph Franz)
– این کتاب شانسی برای بهتر زیستن در اختیار ما می‌نهد. (Amazon)
– اثری که شیوه‌ی تفکر شما را دگرگون خواهد ساخت. (London Business School)

کتاب صوتی هنر خوب زیستن مناسب چه کسانی است؟

تردیدی نیست که علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی موفقیت و خودسازی، آثار رولف دوبلی را مهم و سرشار از نکات آموختنی خواهند یافت.

با رولف دوبلی بیشتر آشنا شویم:

رولف دوبلی از نویسندگان پرفروش حیطه‌ی خودسازی در جهان امروز است. از میان آثار مشهور او می‌توان به عناوین پرطرفداری چون «هنر خوب زیستن»، «هنر شفاف اندیشیدن» و «پیگیر اخبار نباشید» اشاره کرد. دولبی علاوه بر نویسندگی، به فعالیت‌های تجاری نیز اشتغال داشته، و ریاست شرکت بزرگ World.minds را عهده‌دار است. نثر روشن و لحن طنزآمیز و مطالب غیرکلیشه‌ای، سه عامل محبوبیت کتاب‌های رولف دوبلی است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر خوب زیستن می‌شنویم:

تردیدی وجود ندارد که یک خودرو در مقایسه با پیاده رفتن یا درشکه‌هایی که با اسب کشیده می‌شدند، یک گام بسیار بلند از نظر بهره‌وری به شمار می‌رود. به جای پیاده رفتن با سرعت چهار مایل در ساعت یا تلق تلق کردن با درشکه روی تپه‌ها با سرعت ده مایل بر ساعت، امروز می‌توانید بدون کوچک‌ترین تلاشی و با راحتی، با سرعت صد مایل در ساعت در بزرگراه‌ها، مثلاً در کشور آلمان، حرکت کنید. حتی با وجود چراغ قرمزهایی که در سر راه ظاهر می‌شوند، فکر می‌کنید میانگین سرعت خودروی شما چقدر باشد؟ قبل از آنکه به ادامه‌ی این کتاب گوش کنید، تخمین خودتان از سرعت میانگین خودرویتان را در حاشیه‌ی ذهنتان ثبت کنید. محاسبه‌تان را چطور انجام دادید؟ فرض کنیم مجموع مسافتی که در یک سال پیموده‌اید را بر مجموع زمان‌هایی که در آن یک سال در جاده و خیابان بوده‌اید تقسیم کرده‌اید…





معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خوب زیستن: 52 میانبر به شادکامی، ثروت و موفقیت | رولف دوبلی