دسته‌بندی نشده · ژوئن 2, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هوش اخلاقی: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن | بروس واینستین



معرفی کتاب صوتی هوش اخلاقی: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آنبروس واینستین در کتاب صوتی هوش اخلاقی پنج قاعده‌ی طلایی را به شما معرفی می‌کند که با به‌کاربستن آن می‌توانید «هوش اخلاقی» خود را تقویت کنید و هنگام رویارویی با مشکلات، به حل مسأله بپردازید. این پنج اصل عبارتند از: «بهتر کردن اوضاع، آسیب نرساندن به دیگری، احترام گذاشتن، عشق ورزیدن و رعایت انصاف».

درباره کتاب صوتی هوش اخلاقی:

پیش از آن که به معرفی کتاب صوتی هوش اخلاقی (Ethical Intelligence) بپردازیم، از شما می‌خواهیم موقعیت زیر را تصور کنید:

تصور کنید سرپرستی یک سازمان را بر عهده دارید. یکی از کارمندان شما دیر سر کار می‌آید، زمان زیادی را صرف خرید آنلاین می‌کند، زمان قهوه و نهار را بیش از حد معمول طول می‌دهد و زودتر از همه محل کار را ترک می‌گوید؛ شما چند ماه قبل کارمند دیگری را دقیقاً به دلیل انجام همین کارها اخراج کرده‌اید. اما این فرد، پسر یکی از دوستان نزدیک شماست. در چنین شرایطی و درحالی که چندین بار با او در رابطه با رفتارش گفت‌وگو کرده‌اید، چه خواهید کرد؟

موقعیتی که آن را ترسیم کردیم، یک نمونه دوراهی اخلاقی‌ست که بسیاری از مدیران در موقعیت‌های گوناگون با آن مواجه می‌شوند. بروس واینستین (Bruce Weinstein) در کتاب حاضر به مبحث هوش اخلاقی پرداخته و به ما نشان می‌دهد چگونه «اخلاقی زیستن» و «تقویت هوش اخلاقی» از مشکلاتی که ممکن است در محل کار با آن‌ها مواجه شوید، حتی از دشوارترین آن‌ها نیز گره می‌گشاید. اما رعایت اخلاق در محل کار به چه معناست؟ بروس واینستین به ما می‌گوید مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهای اخلاقی که بدون در نظر گرفتن قوانین دولتی باید برای کارکنان یک سازمان قائل شد، اخلاق در سازمان نام دارد. با این تفاسیر، اگر بگوییم اخلاق خوب به معنای سازمان خوب است، بی‌راه نگفته‌ایم.

نویسنده به ما وعده می‌دهد که اگر تکنیک‌های این کتاب را به کار بگیریم، می‌توانیم هوش اخلاقی خود را تقویت کنیم. افرادی که از هوش اخلاقی بالاتری برخوردار هستند، قادرند امور پیچیده‌تری را درک کنند و استدلال‌های بیشتری را انجام دهند و درنهایت، با محیط خود بیشتر سازگار شوند. از این روست که کتاب صوتی هوش اخلاقی به ما کمک می‌کند تا هنگامی که سر کار با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم، حل مسأله انجام دهیم و از عهده‌ی چالش‌ها برآییم. نویسنده در این کتاب برای دستیابی به این امر پنج اصل را مطرح می‌کند که عبارتند از: «آسیب نرساندن به دیگران، بهتر کردن اوضاع، احترام گذاشتن، منصف بودن و در نهایت عشق ورزیدن».

نکوداشت‌های کتاب صوتی هوش اخلاقی:

– هوش اخلاقی با کالیبره کردن انتخاب‌های اخلاقی شما، جایگزین‌هایی را برای موقعیت‌های اخلاقی دشوار ارائه می‌کند. نویسنده بروس واینستین، مثال‌های روزمره را با شفافیت ارائه می‌کند و با استفاده از منابع گوناگون باعث می‌شود که در مورد اعتبار سطح اخلاقی خود فکر کنید. (Portland Book Review)

– در این کتاب جذاب واینستین، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه بهترین تصمیمات ممکن را در محل کار و خانه با استفاده از پنج اصل اساسی بگیرند. (Library Journal)

– کتاب واینستین قابل ستایش است. او پنج اصل زیربنای هوش اخلاقی را با وضوح استثنایی بیان کرده و نمونه‌هایی از زندگی واقعی ارائه کرده است که با خواننده طنین انداز می‌شود. این اصول را دنبال کنید تا با صداقت و وجدان پاک رهبری کنید. (دکتر سانجیو چوپرا استاد پزشکی دانشگاه هاروارد، و نویسنده)

– کتاب هوش اخلاقى راهنمایی جذاب پر از آموزه‌های عملی است که مبتنی بر اصول اخلاقی صحیح می‌تواند به ما کمک کند با خود و دیگران با انصاف، احترام و مهربانی رفتار کنیم. این کتاب کمک می‌کند تا دنیا به مکانی بهتر تبدیل شود. (دن میلمن)

کتاب صوتی هوش اخلاقی مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید هوش اخلاقی خود را تقویت کنید و سبک زندگی اخلاقی را در پیش بگیرید، کتاب هوش اخلاقی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هوش اخلاقی می‌شنویم:

نقد صحیح برای بازگرداندن فرد به مسیر درست، الهام‌ بخشیدن یا انگیزه ‌دادن به او و برانگیختن بهترین ویژگی‌های او انجام می‌گیرد. پس چرا شنیدن هر گونه نقدی ناگوار به نظر می‌رسد، حتی اگر آن نقد بر اصول هوش اخلاقی منطبق باشد؟

ارزیابی صحیح خودْ فوق‌العاده دشوار است. شما صرف نظر از سطح اعتماد به ‌نفستان، احتمالاً دیدگاهی مخدوش درباره‌ی هویت واقعی‌تان دارید. اگر عزت ‌نفس شما متوسط به بالا باشد، احتمالاً نقاط قوت خودتان را خواهید دید، اما از نقاط ضعف خودتان غافل خواهید شد. همان‌طور که در فیلم منهتن، وودی آلن در نقش آیسک دِیویس به دایان کیتن125 در نقش مری ولکی می‌گوید، اگر اعتماد به ‌نفس شما «یک پله پایین‌تر از اعتماد به ‌نفس کافکا» باشد، بر اشتباهاتتان متمرکز خواهید شد و عملکرد عالی خودتان در زمینه‌های دیگر را فراموش یا انکار خواهید کرد.

انتقاد از افرادی که اعتماد به ‌نفس زیادی دارند دیدگاه آن‌ها را نسبت به خودشان به‌ عنوان افراد عاری از نقص به چالش می‌کشد، حتی اگر نقد مبتنی بر هوش اخلاقی باشد. چنین فردی پس از شنیدن نقد با خود خواهد گفت: «امکان ندارد من این ‌همه اشکال داشته باشم…» درنتیجه، او در برابر نقد جبهه خواهد گرفت. انتقاد صحیح از افرادی که از نشانگان کافکا رنج می‌برند بزرگ‌ترین ترس آن‌ها را تأیید خواهد کرد: «من واقعاً یک آدم معیوب هستم». این حسْ رنج‌آور و مقاومت در برابر احساسات دردناکْ طبیعی است. افرادی که اعتماد به ‌نفس پایینی دارند ممکن است با رنجش یا خشم به نیش انتقاد واکنش نشان دهند. مسئله‌ی انتقاد را از هر زاویه‌ای که بررسی کنید، احساسات خوب را برنمی‌انگیزد و به طرز قابل ‌فهمی با مقاومت روبه‌رو می‌شود.





معرفی و دانلود کتاب صوتی هوش اخلاقی: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن | بروس واینستین