دسته‌بندی نشده · مارس 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی هیولا مینزی | فریدبرت اشتونر | کتاب‌های درگوشی



معرفی کتاب صوتی هیولا مینزیکتاب صوتی هیولا مینزی داستانی بامزه و جذاب به قلم فریدبرت اشتونر است. قهرمان این قصه بچه‌هیولایی به اسم مینزی است که دلش می‌خواهد مثل مامان‌هیولا و باباهیولایش، همه را با غرش‌هایی مهیب بترساند؛ ولی هرچه بیشتر برای ترسناک بودن تلاش می‌کند، بیشتر مضحک و بامزه می‌شود!

درباره کتاب صوتی هیولا مینزی:

مینزی داستان ما تصمیم خودش را گرفته: او دیگر نمی‌خواهد یک هیولای ریزه‌میزه‌ی بامزه باشد که همه با دیدنش می‌گویند: وای! چه گوگولی مگولی…

نخیر! مینزی دیگر گوگولی مگولی نیست. آن مینزی مُرد. حالا یک مینزی جدید متولد شده؛ یک مینزی قدرتمند، ترسناک، باجذبه و بدتر از همه، بی‌رحم! این است مینزی جدید!… اما… صبر کنید. انگار تلاش‌های مینزی برای ترسناک بودن خیلی هم موفق از کار در نیامده. آخر، آنطور که معلوم است، سروصداهای مثلاً ترسناک مینزی نه تنها کسی را نمی‌ترساند، بلکه برعکس، حتی عبوس‌ترین شنونده‌ها را هم به خنده می‌اندازد. مثل اینکه هیولا مینزی (Minzi Monster in der Schule) قصه‌ی ما باید بیشتر برای ترسناک بودن تلاش کند. ولی آخر در کجا؟

«مدرسه»! این پاسخ مینزی به سوال ماست. او فکر می‌کند که مدرسه‌ی هیولاها بهترین محل برای آموختن اصول هیولاگری‌ست! به همین خاطر وقتی می‌فهمد که چیزی به شروعِ سالِ تحصیلیِ هیولایی نمانده و او برای اولین بار در عمرش می‌تواند به مدرسه برود، از شادی در پوست خود نمی‌گنجد.

ولی این مینزی که ما می‌شناسیم بعید است در مدرسه هم چیز زیادی یاد بگیرد. نه که او کودن یا تنبل باشد. نه؛ اتفاقاً خیلی هم باهوش و با پشتکار است، ولی خب… چه می‌شود کرد؟ بامزه بودن جزوی از ذات اوست. حالا باید ببینیم تلاش‌های مینزی برای ترسناک بودن به کجا ختم می‌شود. فقط امیدواریم با خُل‌بازی‌هایش مدرسه را به آتش نکشد…!

کتاب صوتی هیولا مینزی مناسب چه کسانی است؟

کودکان ده تا دوازده ساله مخاطبین اصلی کتاب حاضر از فریدبرت اشتونر (Friedbert Stohner) هستند.

در بخشی از کتاب صوتی هیولا مینزی می‌شنویم:

روز اول مدرسه، مینزی آماده بود که همه را از وحشت سکته بدهد: کوله‌پشتی ترسناکش را روی کولش انداخته بود و دندان وحشتناک اژدها توی دستش بود. وقتی همراه مامان و بابا وارد مدرسه شد، شکلک تهدیدآمیزی هم از خودش درآورد، اما بدبختانه اصلاً کارساز نبود. همه بهش لبخند می‌زدند و با انگشت نشانش می‌دادند و درگوشی می‌گفتند: «اون فسقلی رو ببین. خیلی نازه، نه؟»

وقتی مینزی صدایشان را شنید، علاوه بر اداواصول ترسناکش، زبانش را هم برایشان بیرون آورد، اما به نظر همه، با این کارش تازه نازتر هم شد! دیگر کم مانده بود از دستشان تک‌تک موهایش را بکند. با خودش قرار گذاشت همین که کلاس درس شروع شد حال همه را جا بیاورد. اما زنگ اول اصلاً درس نداشتند…
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی هیولا مینزی | فریدبرت اشتونر | کتاب‌های درگوشی