دسته‌بندی نشده · آوریل 9, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟: بحثی در روانشناسی اعتیاد از منظری متفاوت | احمد پدرام



معرفی کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟: بحثی در روانشناسی اعتیاد از منظری متفاوتدر کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟ از احمد پدرام، به نامه‌ی پسری دردمند گوش خواهید داد که زبان به گلایه از پدرِ درگیرِ اعتیاد خویش گشوده و با سخنانی تکان‌دهنده او را به تغییر شرایط فراخوانده است. عنوان فرعی اثر حاضر «بحثی در روان‌شناسی اعتیاد از منظری متفاوت» است.

درباره کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم:

اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تمام جوامع بشری‌ست. این مشکل خصوصاً در دنیای صنعتی امروز تبعاتی افزون‌تر از گذشته در پی دارد. به نحوی که می‌تواند به فروپاشی کامل کانون یک خانواده منجر شود. آسیب‌شناسی اعتیاد بحثی مفصل و پردامنه است. به طور کلی، عموماً در این باره که عامل اصلی رشد اعتیاد به مواد مخدر در یک جامعه‌ی خاص چیست، اتفاق نظری وجود ندارد. برخی عوامل فرهنگی را مهم‌تر از هر چیز دیگر می‌دانند؛ و برخی دیگر، معتقدند که دلیل اصلی افزایش آمار اعتیاد، وضعیت نابه‌سامان اقتصادی‌ است. گروهی اما ریشه‌های اعتیاد را در شخصیت خود فرد معتاد می‌جویند، و اعتقاد دارند که اساساً برخی از تیپ‌های شخصیتی، بیشتر مستعد گرفتار شدن در دام اعتیادند.

باری، ریشه‌ی اعتیاد هر چه باشد، در اینکه باید آن را معضلی بزرگ و بحرانی جدی تلقی کرد، شکی نیست. دکتر احمد پدرام در کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟ به بیان همین مطلب پرداخته؛ در واقع، او با نگارش این کتاب قصد داشته تا اولاً: الهام‌بخش افراد گرفتار اعتیاد برای اقدام به ترک شود، و دوماً: بر اهمیت موضوع اعتیاد تأکید کند.

البته راهی که دکتر پدرام در پیش گرفته، اندکی متفاوت بوده است. او به جای اینکه با زبانی خشک و بی‌طرفانه به واکاوی مسئله‌ی اعتیاد بنشیند، از زبان پسری که پدر معتادش را خطاب قرار می‌دهد، ویرانگری‌های اعتیاد را پیش چشممان ترسیم می‌کند. به همین جهت باید اذعان داشت که کتاب پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم بیشتر باری عاطفی دارد تا علمی؛ اگرچه همین بارِ عاطفی می‌تواند بسیاری از اسیرانِ چنگال اعتیاد را برای رهایی از زندانِ خودساخته‌شان، انگیزه بخشد…

کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم مناسب چه کسانی است؟

مخاطب این کتاب افرادی‌اند که خود یا یکی از عزیزانشان درگیر اعتیاد به مواد مخدرند.

با احمد پدرام بیشتر آشنا شویم:

دکتر احمد پدرام (Ahmad Pedram) نویسنده، شاعر و روانشناس بالینی است. تلاش او در مجموعه‌ی آثارش بر این بوده که از طریق آگاهی‌بخشی، گامی کوچک اما مهم در راستای کاستن از معضلات اجتماعی بردارد. از میان آثار وی می‌توان به کتاب‌های «مثل آسمان بهارم»، «این درس لعنتی»، «خوشبختی یافتنی نیست، دریافتنی است»، «ترانه‌های کوچک پاییزی و زمستانه‌ها» و «دربه‌در به دنبال شادی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم می‌شنویم:

یک بار دیگر از خودت بپرس: آیا اراده داری؟ آیا می‌خواهی؟ پدر، به ما بیندیش! به مادرم، به من، برادرم، خواهرم… به خودت بیندیش! به صدای خودت گوش کن. به لب‌هایت نگاه کن. دندان‌هایت را ببین. به اشک چشم‌هایت، خماری، نشئگی، خستگی، درماندگی، هستی و نیستی… پدر به اشک‌های برادرم، خواهرم، مادرم، به من نگاه کن. خستگی. خفت. درماندگی. ذلت. آرزوی مرگ.

پدر دشوار است. ما رنج می‌کشیم اما امیدواریم. پدر سخت است، اما می‌دانیم، اگر تو بخواهی، آن‌وقت می‌توانی. می‌توانی دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنی. خسته شده‌ای پدر. نفرت پیدا کرده‌ای. می‌دانم. شاید خشم وجودت را انباشته باشد….
فهرست مطالب کتاب صوتی۳۶ دقیقهپدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟ادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟: بحثی در روانشناسی اعتیاد از منظری متفاوت | احمد پدرام