دسته‌بندی نشده · مارس 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی پرونده بالتیمور | ژوئل دیکر | نشر ماه آوا



معرفی کتاب صوتی پرونده بالتیمورروایتی جذاب از دروغ، خیانت و حسادت! ژوئل دیکر، نویسندهٔ رمان پرفروش «پرونده هری کبر»، این بار در کتاب صوتی پرونده بالتیمور داستان رمان‌نویسی به اسم مارکوس گلدمن را تعریف می‌کند که با کندوکاو در خاطرات کودکی معشوقه‌اش، به رازهای پنهان زندگی او پی می‌برد. این اثر یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های فرانسوی به حساب می‌آید و به نوعی ادامه رمان مشهور پرونده هری کبر است.

درباره کتاب صوتی پرونده بالتیمور:

«مارکوس گلدمن» پیش از این در کتاب «پروندهٔ هری کبر» مردی رمان‌نویس بود که پس از پیدا شدن جسدی در خانه استادش تلاش کرد تا بی‌گناهی او را ثابت کند؛ اتفاقی که همه را حیرت‌زده کرده بود. حال ژوئل دیکر در کتاب پرونده بالتیمور (The Baltimore Boys) ادامهٔ ماجراهای این شخصیت مرموز را برای شما روایت کرده است. گلدمن در این داستان عاشق شده و در حال نوشتن رمان سومش دربارهٔ سه پسر است که اتفاقات هولناکی را تجربه می‌کنند.

در زندگی مارکوس گلدمن رازی وجود دارد که باعث شده او همیشه از گذشتهٔ خود فرار کند، اما آن راز تا ابد پنهان نمی‌ماند و با برملاشدن آن‌ همه چیز تغییر می‌کند. بررسی روانی و فلسفی شخصیت‌های داستان توسط نویسنده، داستان کتاب صوتی پرونده بالتیمور را بسیار خاص و منحصربه‌فرد کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سبک نویسنده در این رمان، شیوهٔ روایت تکه‌تکه و شکسته نوشتن ماجراها است. این شیوه رمزآلودی داستان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مخاطب برای حل معمای داستان تا پایان آن را دنبال کند. در مقایسه با کتاب پرونده هری کبر، می‌توان گفت این اثر بار جنایی کمتری دارد و فرازوفرودهای نفس‌گیر آن باعث برجسته‌تر شدن وجه روایی داستان شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پرونده بالتیمور:

– ژوئل دیکر بی آن که سبکش در پرونده هری کبر را تغییر دهد، به‌خوبی از عهده پرونده بالتیمور برآمده است. (تلرما)
– نویسنده این کتاب توانسته به‌خوبی انتظاراتی که پس از پرونده هری کبر از او می‌رفت، پاسخ دهد. (تریبون ژنو)
– ژوئل دیکر با انتخاب فضایی آمریکایی، این بار درامی خانوادگی را برای مخاطب نقل می‌کند. (دنیای کتاب)
– جذاب، هوشمندانه، دلخراش و به‌یادماندنی. (مجلهٔ گرازیا)
– یک پدیده ادبی! (روزنامه فیگارو)

کتاب صوتی پرونده بالتیمور مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات فرانسه و رمان‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد.

با ژوئل دیکر بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده مشهور سوئیسی در سال 1985 و در شهر ژنو به دنیا آمد. او تا 19 سالگی در سوئیس به تحصیلاتش ادامه داد و سپس برای دوره‌ای یک‌ساله به فرانسه رفت. ژوئل دیکر (Joel Dicker) بعد از بازگشت در دانشگاه ژنو رشته حقوق را انتخاب کرد و سال 2010 از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. ازجمله دیگر آثار وی می‌توان به «پرونده هری کبر»، «ماجرای ناپدیدشدن استفانی ملر» و «ریشه‌های شر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پرونده بالتیمور می‌شنویم:

اصلاً باورم نمی‌شد. انگار هیچ‌چیز عوض نشده بود. انگار اصلاً او و خانواده‌اش از آنجا نرفته بودند. الکساندرا با شور و هیجان خاص هر سه نفر ما را در آغوش گرفت و گفت: «وای، اصلاً باورم نمی‌شه! دار و دستۀ گلدمن‌های عزیز من!» مرا بیشتر از وودی و هیلل در آغوشش فشرد.

بعد هم پدرش آمد و به گرمی با ما سلام و احوالپرسی کرد. عمو سول و عمه آنیتا نیز آمدند تا به مالکان جدید خانه سلام کنند. عمو سول، درحالی‌که پاتریک را در آغوش می‌گرفت، گفت: «خب، خب! پس خریدار ثروتمند این خونه شمایی!»

پسرعموهایم با دیدن الکساندرا دستخوش شور و هیجانی خاص شده بودند. کاملاً نگاه گذشته‌شان را به او داشتند، ولی برای من دیگر هیچ‌چیز مانند گذشته نبود. عمه آنیتا، پاتریک و الکساندرا را برای شام دعوت کرد و ساعت هفت همه‌مان پشت میز نشستیم. پس از شام، من، وودی، هیلل و الکساندرا به‌منظور قدم‌زدن، از خانه رفتیم. بیرون، هوا گرم و مطبوع بود. از هر دری سخن گفتیم. الکساندرا در مورد زندگی دانشجویی خودش در کانتیکت حرف زد. هنوز هم به‌درستی نمی‌دانست در زندگی‌اش دنبال چه چیزی بود.





معرفی و دانلود کتاب صوتی پرونده بالتیمور | ژوئل دیکر | نشر ماه آوا