دسته‌بندی نشده · آوریل 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفل | کیث پولت | آوارسا



معرفی کتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفلکتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفل نوشتهٔ کیث پولت درمورد پسربچه‌ای روستایی است که بعد از گرفتن بذر فلفل از یک پیرمرد و کاشتن آن، زندگی‌اش متحول می‌شود. گفتنی است این داستان از داستان کلاسیک مشهور «جک و لوبیای سحرآمیز» الهام گرفته شده و بازنویسی شده است.

موضوع کتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفل چیست؟

پکو به همراه مادرش در یک روستای فقیرنشین زندگی می‌کردند. آن‌ها گاوی داشتند که تنها سرمایه آن‌ها در زندگی به شمار می‌آمد و به جز آن چیز دیگری در این دنیا نداشتند. یکی از روزها مادر پکو به او گفت که پولشان تمام شده و دیگر هیچ غذایی ندارند. او به پکو مأموریت داد تا گاوشان را به شهر ببرد و با پول فروش آن برایشان غذا بگیرد.

پکو گاوشان را آماده کرد و به سمت جادهٔ خاکی و پر پیچ و خم شهر روانه شد. در میانهٔ راه با پیرمردی روبه‌‌رو شد. پیرمرد از او خواست تا گاوش را با با یک کیسه بذر فلفل معاوضه کند. پکو این کار را کرد و بعد از کاشتن آن دانه، گیاه بزرگی از زمین به سمت آسمان رشد کرد. پکو تصمیم گرفت از درخت بالا رود و بعد از آن است که ماجراهای عجیب و جالبی برایش رخ می‌دهد.

کیث پولت در کتاب پکو و گیاه بزرگ فلفل (Paco and the Giant Chile Plant) نسخهٔ دیگری از داستان مشهور جک و لوبیای سحرآمیز را برای کودکان روایت کرده است. او با این داستان جذاب و سرگرم‌کننده به کودکان یاد می‌دهد مفاهیمی مثل خانواده، خانه و کار باارزش‌ترین دارایی‌های هر انسان هستند.

کتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفل مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 3 تا 7 سال و والدینی که قصد دارند برای بچه‌های خود قصه‌های آموزنده و سرگرم‌کننده بگویند مناسب است.

با کیث پولت بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده اهل کشور آمریکاست، و بیشتر کتاب‌هایش مخصوص کودکان و نوجوانان است. کیث پولت (Keith Polette) علاوه بر نویسندگی، در حیطهٔ آموزش و دبیری نیز فعالیت دارد.

در بخشی از کتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفل می‌شنویم:

جلوی چشم­هاش، گیاه هر لحظه قد می­‌کشید و بزرگ‌تر می‌شد. وقتی بالاخره رشد کردنش تموم شد، پکو تنه­‌ی کلفتش رو گرفت و ازش بالا و بالا و بالاتر رفت. دست‌­هاش رو به برگ‌­های بزرگش تکیه می­‌داد و پاهاش رو روی ساقه­‌هاش می­‌ذاشت.

پسرک حتی از سقف خونه‌­ها هم بالاتر فت و به پرنده­‌هایی که توی ارتفاعات پرواز می‌­کردن رسید. ولی از اون‌­ها هم رد شد و حتی خورشیدِ در حال غروب رو هم پشت سر گذاشت.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۳ دقیقهپکو و گیاه بزرگ فلفلادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی پکو و گیاه بزرگ فلفل | کیث پولت | آوارسا