دسته‌بندی نشده · آوریل 2, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی؟!: هفت گناه مهلک خودشیفتگی | سندی هاچکیس



معرفی کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی؟!: هفت گناه مهلک خودشیفتگیسندی هاچکیس در کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی؟! به توضیح علائمِ معضل رفتاری و شخصیتی بزرگی پرداخته که بسیاری از ما، مستقیم یا غیرمستقیم با آن دست به گریبانیم. این معضل، اختلال خودشیفتگی‌ست.

درباره کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی:

اختلال خوشیفتگی چیست و چه علائمی دارد؟ وجه آسیب‌زای این بیماری بیشتر معطوف به اطرافیان مبتلا به این اختلال است، یا خود او؟ آیا خودشیفتگی درمان‌پذیر است، یا واقعیتی ناهنجار است که باید به نحوی با آن کنار آمد؟ انواع خودشیفتگی کدامند؟ رویکردهای مختلف در علم روانشناسی، هر یک چه تبیینی از علل بروز خودشیفتگی ارائه داده‌اند؟ در مواجهه با افراد خودشیفته چه رفتاری باید در پیش گرفت؟ تن دادن به خواسته‌های ایشان و ارضای نیازهای تأییدطلبانه‌شان چه تبعاتی در پی دارد؟…

سندی هاچکیس (Sandy Hotchkiss) در کتاب چرا همش باید از خودت بگی؟! (Why Is It Always About You) به ارائه‌ی پاسخ‌هایی علمی و قانع‌کننده درباره پرسش‌های فوق پرداخته است. او در این اثر علاوه بر احاطه‌ی خود بر نظریه‌های مطرح در روانشناسی، از سال‌ها تجربه‌ی بالینی‌اش به عنوان یک درمانگر نیز بهره گرفته، و این‌چنین، اثری درخور و سودمند در باب اختلال خودشیفتگی به رشته‌ی تحریر درآورده؛ کتابی که مطالعه‌ی آن به فرد کمک می‌کند که اولاً، اختلال خودشیفتگی را به طور دقیق بشناسد؛ به نحوی که بتواند میان علائم خودشیفتگی و نشانه‌های سایر اختلال‌های روانی تمیز قائل شود. و دوماً، بسته به اینکه خود چه نسبتی با این اختلال دارد، زندگی «به عنوان» یک خودشیفته، یا زندگی «با» یک خودشیفته را برای خود و اطرافیانش ساده‌تر گرداند.

ویژگی مهم و مثبت کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی این است که مطالب آن، علی‌رغم برخورداری از پایه‌های علمی قابل اعتنا، به زبانی روان و خالی از اصطلاحات تخصصی بیان شده‌اند. زیرا هدف این بوده که اثر حاضر علاوه بر علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی، به کار آن دسته از مخاطبین عام که به نحوی با موضوع کتاب (خودشیفتگی) درگیرند نیز بیاید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی:

– راهنمایی برای عبور از طوفان خودشیفتگی. (Jerold J. Kreisman)
– این کتاب نحوه‌ی کنار آمدن با شخصیت‌های خودشیفته را به شما یاد می‌دهد. (Drew Pinksy)

کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی مخاطبین اصلی این کتاب صوتی‌اند.

با سندی هاچکیس بیشتر آشنا شویم:

او متخصص اختلال‌های روانی، درمانگر و نویسنده‌ی عناوینی چند در حوزه‌ی روانشناسی است. صاحب‌نظران آثار هاچکیس را از منابع خوب و قابل استناد در روانشناسی عمومی می‌دانند.

در بخشی از کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی می‌شنویم:

حدوداً یک قرن پیش بود که زیگموند فروید مرحله‌ی خودتحریکی (عاشق خود بودن) نوزاد را به عنوان یکی از انواع «خودشیفتگی اولیه» مطرح کرد: منظور وی از این عنوان آن بود که تمام لیبیدو یا نیروی زیستی در نوزاد بر روی خودش و نیازهایش متمرکز است. بر اساس نظر فروید، در نخستین روزهای زندگی، نوعی سد محرک یا سپر روانشناختی طبیعی، از دستگاه نابالغ نوزاد در برابر ورود زیاد و سنگین احساسات بیرونی محافظت می‌کند. او نوزاد را موجودی می‌دانست که در داخل پیله‌ی محافظتی خود از نظر عاطفی نیازی به بیرون ندارد و به همین خاطر هنوز قادر به تشخیص خود و دیگران نیست.

ما به لطف تحقیقاتی که برای روی نوزادان انجام شده و نشان می‌دهد که نوزادان تا چه حد آگاه و توانا هستند، دیگر چنین تصوری نسبت به بچه‌ها نداریم.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۹ دقیقهمقدمه: افراد خودخواه همه‌جا هستند۱۲ دقیقهبخش اول: هفت گناه مهلک خودشیفتگی – بی‌شرمی۱۰ دقیقهخودبزرگ‌بینی۱۰ دقیقهبهره‌برداری شخصی۱۴ دقیقهمرزهای ناسالم۲۹ دقیقهبخش دوم: سرچشمۀ خودشیفتگی کجاست؟ – خودشیفتگی دوران کودکی و تولد “من”۳۳ دقیقهوالد خودشیفته۱۸ دقیقهبخش سوم: از خودتان دفاع کنید، تدابیر بقا برای دنیای خودشیفته – راهکار اول: شناخت خود۱۳ دقیقهراهکار دوم: پذیرش واقعیت۱۴ دقیقهراهکار سوم: تعیین مرزها۱۲ دقیقهراهکار چهارم: برقراری ارتباطات دوسویه۴۷ دقیقهبخش چهارم: «افراد خاص» خودشیفته‌های زندگی‌تان – خودشیفتگیِ نوجوانی۳۸ دقیقهخودشیفتگی و اعتیاد: ارتباط شرم‌آور۳۰ دقیقههمسران خودشیفته‌: توهم یکی شدن۴۹ دقیقهافراد خودشیفته در محل کار: سوءاستفاده از قدرت۳۶ دقیقهخودشیفتگی و پیری: آینه ترک می‌خورد۲۱ دقیقهجامعۀ خودشیفته۳۰ دقیقهوالدین شایستهادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا همش باید از خودت بگی؟!: هفت گناه مهلک خودشیفتگی | سندی هاچکیس