دسته‌بندی نشده · آوریل 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی چون ما باهم دوستیم | سلست شلی | آوارسا



معرفی کتاب صوتی چون ما باهم دوستیمکتاب صوتی چون ما باهم دوستیم نوشتهٔ سلست شلی داستان آموزنده و جذاب پسربچه‌ای به اسم «مت» را تعریف می‌کند که با بقیه دوستانش کمی فرق دارد، اما همچنان شبیه به آن‌ها می‌تواند تفریح کند. کتاب حاضر به کودکان درمورد نحوهٔ صحیح رفتار با مبتلایان اوتیسم آموزش می‌دهد.

موضوع کتاب صوتی چون ما باهم دوستیم چیست؟

داستان از زبان پسربچه‌ای روایت می‌شود که درمورد دوستش، مت صحبت می‌کند. او تمام روزهای تابستانش را با مت می‌گذراند و آن‌ها اوقات خوشی را با یکدیگر سپری می‌کنند. مت و دوستش هر دو به ورزش علاقه دارند و فعالیت‌های ورزشی موردعلاقه‌شان هم شبیه به هم است. اما مت کمی با هم‌سالانش فرق دارد و مغز او متفاوت از بقیه کار می‌کند.

مت درمورد اتفاقات اطرافش به شکل دیگری فکر می‌کند و احساسش با بقیه فرق دارد. اما این موضوع او را از بازی با دوستش و تفریحات دیگر دور نمی‌کند. دوست مت در تمام موقعیت‌های دشوار به کمک او می‌آید و همیشه کنارش است. تنها چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد دوستی بینشان و لذتی است که در کنار یکدیگر می‌برند.

سلست شلی (Celeste Shally) در کتاب چون ما باهم دوستیم (Since We’re Friends) با روایت داستانی جذاب و سرگرم‌کننده راهنمایی کامل برای دیگران نوشته که بتوانند خیلی بهتر افراد مبتلا به اختلال اوتیسم را درک کنند. پیداکردن دوست برای کودکان مبتلا به اوتیسم کمی می‌تواند از بقیه سخت‌تر باشد و آن‌ها تلاش بیشتری در موقعیت‌های اجتماعی مختلف می‌کنند.

رابطهٔ بین دو دوست که در این کتاب نشان‌داده‌شده است، به‌خوبی نحوهٔ صحیح ارتباط با مبتلایان این اختلال را آموزش می‌دهد. کودکان با شنیدن کتاب حاضر می‌توانند با اوتیسم آشنا شوند و نحوهٔ صحیح ارتباط با کودکان مبتلا به آن را یاد بگیرند. والدین نیز با گوش‌کردن به این داستان به همراه فرزندانشان می‌توانند مسائلی مثل مسئولیت اجتماعی و برخورد انسانی در جامعه را به شکل قابل فهمی به آن‌ها یاد بدهند.

کتاب صوتی چون ما باهم دوستیم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 3 تا 7 سال و والدینی که قصد دارند برای بچه‌های خود قصه‌های آموزنده بگویند مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی چون ما باهم دوستیم می‌شنویم:

اگه وقتی به پارک می­‌رسیم کسی از قبل روی تاب مورد علاقه­‌ی مَت نشسته باشه، اون خیلی ناراحت و عصبانی میشه، شروع به داد زدن می‌­کنه و پاهاش رو روی زمین می‌­کوبه. این که همیشه بازی‌­ها رو به یک روش انجام بده و کارها دقیقا یک روند خاص داشته باشن خیلی خوشحالش میکنه. چون ما باهم دوستیم، من تلاشم اینه که فکر کنم و دنبال کاری بگردم که تا زمانی که منتظریم تاب خالی بشه انجام بدیم… مثل فوتبال بازی کردن یا مثلا گل کوچیک. معمولا هم این روش جواب می­ده و حواسش پرت میشه.
فهرست مطالب کتاب صوتی۱۰ دقیقهچون ما باهم دوستیمادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی چون ما باهم دوستیم | سلست شلی | آوارسا