دسته‌بندی نشده · آوریل 27, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل | سارا جوهانسن | آوارسا



معرفی کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگلکتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل داستانی آموزنده از سارا جوهانسن است. در این اثر به ماجرای جست‌وجوی کایلو و مادرش در حیاط خانه گوش می‌سپاریم. مخاطبین خردسال با شنیدن این قصه‌ی بانمک ترغیب می‌شوند تا بیشتر به کاوش در طبیعت بپردازند و محیط اطرافشان را با دقت بالاتری مشاهده کنند.

درباره کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل:

اثری که مشغول مطالعه‌ی آن هستید،‌ داستانی بانمک به قلم سارا جوهانسن (Johanson Sarah Margaret) است. او در این اثر شنیدنی داستان ماجراجویی کایلو و مادرش را در باغچه روایت می‌کند؛ به شیوه‌ای که کودکان ترغیب می‌شوند وقت بیشتری را در فضای بیرون خانه بگذرانند و با دقت بیشتری به محیط اطرافشان بنگرند.

داستان از این قرار است: کایلو به همراه مادرش به انباری می‌رود، دستکش و چند ابزار دیگر برای باغبانی بیرون می‌آورد و آماده‌ی ماجراجویی تازه‌ای می‌شود. حالا وقت آن است که به حیاط بروند و کاوش خود را شروع کنند. در ادامه‌ی این سفر هیجان‌انگیز به حیاط، سم، قدیمی‌ترین دوست کایلو هم به جمع آن‌ها می‌پیوندد.

شیوه‌ی روایت و قصه‌سرایی سارا جوهانسن در کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل‌ (Caillou the Jungle Explorer) همچون دیگر آثار این نویسنده کم‌نظیر است و کودکان را تا دقیقه‌ی آخر مجذوب داستان می‌کند. گفتنی‌ست بازی و روایت این اثر به عهده‌ی چندی از گویندگان نام‌آشنای کشورمان بوده که در ادامه نام آن‌ها را مطالعه می‌کنید: «عارف امیری، نرگس داغمه‌چی و محمد طالشیان»

اقتباس از کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل:

مجموعه داستان‌های کودکانه‌ی کایلو در سال 1997 به قالب سریالی تلویزیونی با همین نام (سریِ کایلو) درآمدند.

در نکوداشت کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل:

– داستانی شیرین، ساده و بسیار جذاب. (The Kitchen Magpie)

کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل مناسب چه کسانی است؟

سارا جوهانسن کتاب شنیدنی کایلو کاوشگر جنگل را برای گروه سنی 3 تا 7 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل می‌شنویم:

پروانه از روی برگ پرید و بال‌بال‌زنان از کایلو دور شد. پسرک هم دنبالش دویید ولی هنوز چند قدم جلو نرفته بود که پاش توی بوته‌ای گیر کرد و دیگه نتونست از اون جلوتر بره.

سم در حالیکه سعی می‌کرد کایلو رو از لای بوته‌ها آزاد کنه با خنده گفت: “اینجا جنگل خیلی انبوه‌تر شده کایلو. فک نکنم از این بتونیم جلوتر بریم.”

اما کایلو که پاهاش تازه از توی بوته آزاد شده بود با شجاعت گفت: “من می‌تونم. از هیچی نمی‌ترسم. ”

و بعد بدنش رو خم کرد و آروم آروم سینه‌خیز توی عمق جنگل خزید.

اون به خزیدن ادامه داد و کمی جلوتر گیلبر گربه‌ی خاکستری و شیطونشون رو پیدا کرد که لابه لای بوته‌ها چرت می‌زد و خُرخُر می‌کرد. کایلو ذره بین رو جلوتر برد و از نزدیک به صورت گربه با اون دماغ کوچیک و سیبیل‌های بلندش نگاه کرد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی کایلو، کاوشگر جنگل | سارا جوهانسن | آوارسا