دسته‌بندی نشده · ژوئن 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار | هندری وایزینگر | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشارکتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار نوشته‌ی هندری وایزینگر و جی. پی. پولیو فرای در سال 2015 منتشر شد. این اثر که یکی از عناوین پرفروش مجله‌ی نیویورک‌تایمز است،‌ راهنمایی‌ست کاربردی برای زمانی که در حال تجربه‌ی فشار مدام و احساساتی ناخوشایند هستید و نمی‌دانید چگونه اضطراب جهان بیرون را تاب آورید. کتاب حاضر به شما کمک می‌کند تا در زمان‌های حساس زندگی، بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

درباره کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار

این که دلیل شکنندگی و فشار روانی این روزهای شما دقیقاً چه چیزی‌ست، آنقدرها هم اهمیت ندارد. ممکن است به یک رابطه‌ی عاطفی خاتمه داده باشید، به مهاجرت فکر کنید و یا قصد داشته باشید شغلتان را تغییر دهید. آنچه که بیش از آن درخور توجه است، فشار و سنگینی‌ باری‌ست که شما این روزها در حال تجربه‌ی آن هستید. حال در چنین شرایطی چگونه می‌توان به حفظ تعادل روان پرداخت و تلاش کرد تا بهترین عملکرد را رقم بزنید؟ هندری وایزینگر ( Hendrie Weisinger)‌ و جی. پی. پولیو فرای (J. P. Pawliw-Fry) به شما پاسخ می‌گویند.

اگر احساس می‌کنید در بن‌بست قرار دارید، برای پیش راندن زندگیتان باید تقلای زیادی کنید و لحظه‌به‌لحظه‌‌ در خطر از دست دادن شغل‌‌تان هستید، حق به دست شماست. ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم پرفشار و گویی جایگاه هر کدام از ما بسیار سست و متزلزل است. همچنین روزبه‌روز عواملی که زندگی‌مان را سخت‌تر می‌کنند، بیشتر می‌شوند. و چه دشوار است زندگی ساختن در زمانه‌ای که موقعیت‌های حساس در آن تا این اندازه فراوان است. با این وجود،‌ هندری وایزینگر و جی. پی. پولیو فرای در اثر خود با عنوان کتاب راهنما برای روزهای پرفشار (Performing Under Pressure) به شما می‌گویند راه‌‌ و روش‌هایی وجود دارد که اگر آن‌ها را به کار ببندید، می‌توانید در زمان‌های سخت و طاقت‌فرسا راهی برای به‌زیستی پیدا کنید.

در زمانه‌ی بحران‌های اجتماعی و سیاسی و در دل مشکلات شخصی، اثر حاضر با راهکارهای آزموده‌شده‌اش حسابی می‌تواند به شما کمک کند. بنابراین بیش از این تعلل نکنید و به کتاب راهنما برای روزهای پرفشار گوش بسپارید. همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، این اثر از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز است و مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گرفته. به عنوان مثال آدام گرانت (نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز) در وصف این اثر چنین می‌‌نویسد: «ما اغلب اوقات تحت فشار خفه می‌شویم یا فرو می‌پاشیم. این کتاب نشان می‌دهد چگونه می‌‌توانیم اعصابی فولادین پیدا کنیم!»

کتاب راهنما برای روزهای پرفشار سه بخش دارد. نویسندگان در نخستین بخش به چیستی فشار روانی پرداخته‌اند و شما با مطالعه‌ی بخش اول مهارت بیشتری در مواجه با فشار پیدا می‌کنید. بخش دوم از بیست‌ودو راه‌ حل کاربردی برای رویارویی با فشار تشکیل شده و فصل سوم ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهدکه در بلند مدت بتوانید از آن کمک بگیرید. همچنین کتاب حاضر از هفت فصل تشکیل شده که عناوین آن را مطالعه می‌کنید: «قدرت فشار، استرس فشار، طبیعت فشار، کالبدشناسی خراب‌کاری، چگونگی تأثیر فشار بر تفکر ما، تله‌های فشار و متغیر سوم».

منصوره حکمی این کتاب را به فارسی برگردانده و نشر جیحون با روایت دادبه دادمهر آن را به صورت کتابی صوتی در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار

– با این کتاب نکات، ابزارها و توصیه‌ها را در زندگی خود بگنجانید. (Success Magazine)

– متفکرانه و به خوبی استدلال شده… تمایز درست بین فشار و استرس. (Los Angeles Times)

– گزارشی غیرمعمول از کار و عمل تحت فشار. (Financial Times)

– راهنمای فوق العاده‌ای برای کنترل فشارهای روزمره که همه ما با آن روبه‌رو هستیم. (Don La Greca)

– این کتاب ترکیبی شگفت‌انگیز از مطالعات تجربی و گزارش‌های دست اول است که نشان می‌دهد چگونه فشار روانی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای ما تأثیر می‌گذارد. (Forbes)

– این کتاب به شما کمک می‌کند اعتماد‌به‌نفس، خوش‌بینی، سرسختی و اشتیاق را در خودتان به وجود آورید تا بتوانید کارهای روزمره‌تان را به بهترین نحو انجام دهید. (Amy Morin)

کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی خودسازی و توسعه‌ی فردی علاقه‌مند هستید، این کتاب شنیدنی به شما پیشنهاد می‌شود.

با هندری وایزینگر و جی. پی. پولیو فرای بیشتر آشنا شویم

هندری وایزینگر (Hendrie Weisinger) یک رواشناس بالینی و سازمانی، مشاور مدرسه، خانواده و کودک به شمار می‌رود که مقاله‌هایش در نشریات بزرگ دنیا همچون وال استریت ژورنال و نیویورک‌تایمز منتشر شده است. او دکترای خود را از دانشگاه کانزاس دریافت کرده و هم‌اکنون به عنوان یک مرجع اصلی در زمینه مدیریت خشم، استفاده از هوش هیجانی و آموزش تکنیک‌های انتقاد شناخته می‌شود.

جی. پی. پولیو فرای (J. P. Pawliw-Fry)، یک مربی بین‌المللی عملکرد و مشاور ورزشکاران المپیک و مدیران ارشد تجاری است. از مشتریان او می‌توان به ماریوت، یونیلور، آل استیت و اورلاندو مجیک اشاره کرد. او قبلاً در مدرسه مدیریت کلاگ دروس مدیریت اجرایی را تدریس می‌کرد. فرای رئیس یک شرکت تحقیقاتی به نام مؤسسه سلامت و پتانسیل انسانی (IHHP) است که رهبران و سازمان‌ها را آموزش می‌دهد تا تحت فشار‌های مختلف، عملکرد مؤثرتری داشته باشند.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار

– یک پیروزی کوچک می‌تواند پیشرفتِ هر چند اندک در پروژه‌ی بزرگی باشد که روی آن کار می‌کنید.
– وقتی بیش از حد اعتمادبه‌نفس داریم، قضاوت‌هایمان درمورد مهارت‌هایمان از توجیه مهارت‌هایمان بیشتر است.
– موفقیت‌های خرد را به رسمیت بشناسید و برای آن‌ها جشن بگیرید.
– هربار که اتفاق بدی برای شما رخ می‌دهد، فوراً به اتفاق خوبی که اخیراً برای شما افتاده است فکر کنید. از چگونگی تأثیر انگیزه و عمل خود بر نتایج خود آگاه باشید.

در بخشی از کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار می‌شنویم

ما تمایل داریم چیزها را به روش‌هایی نسبت دهیم که به ما اجازه می‌دهند از آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است برای پیش‌بینی آینده استفاده کنیم. اگر در منطقه‌ی خاصی از شما سرقت شده باشد، به احتمال زیاد، در آینده، برای جلوگیری از خطر، از آن منطقه اجتناب خواهید کرد. به همین ترتیب، اگر در یک تماس تلفنی خاص برای فروش کالا عملکرد خوبی نداشته باشید، امکان دارد در آینده از تماس‌های مشابه برای فروش خودداری کنید تا از شرمندگی بیشتر اجتناب ورزید. خلاصه اینکه آنچه را که به موفقیت یا شکست در گذشته نسبت می‌دهیم تأثیر مهمی بر آنچه احساس می‌کنیم و آنچه فکر می‌کنیم و چگونگی رفتارمان در آینده می‌گذارد.

روشی که تمایل داریم علت‌ها را به چیزها نسبت دهیم سبک توضیحی ما نامیده می‌شود. روشی است که فرد شکست‌ها و موفقیت‌ها را «توضیح می‌دهد». ما این توضیحات را با روشی که درک می‌کنیم شکل می‌دهیم، اهمیت آن را تعیین می‌کنیم و تجربیات زندگی گذشته را توضیح می‌دهیم. این یک سبک توضیحی بود که به دبرا کمک کرد تا شکست خود را درک کند و به آن معنا بخشد.

هر روز سعی می‌کنیم با توضیح دادن وقایع برای خودمان زندگی را درک کنیم، خواه این رویداد طلاق باشد، خواه پذیرفته نشدن در دانشگاه مورد نظرمان یا رد شدن در مصاحبه‌ی شغلی. مشاغل بازاریابی در سازمان‌ها ازجمله مشاغلی است که همراه با فشارهای بیشتری است و نمونه‌ای از چگونگی تأثیرگذاری سبک توضیحی را ارائه می‌دهد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی کتاب راهنما برای روزهای پرفشار | هندری وایزینگر | انتشارات جیحون