دسته‌بندی نشده · آوریل 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی کلکسیونر عطر | کتلین تسارو | آوانامه



معرفی کتاب صوتی کلکسیونر عطرکتاب صوتی کلکسیونر عطر رمانی در ژانر تاریخی به قلم کتلین تسارو است. در این اثر به داستان زندگی تازه‌عروسی به نام گریس مونرو گوش خواهید داد که بی آنکه انتظارش را داشته باشد، خود را صاحب ارثیه‌ای عظیم می‌بیند… لازم به ذکر است که اثر حاضر در سال 2013 نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین داستان تاریخی در سایت گودریدز شد.

درباره کتاب صوتی کلکسیونر عطر:

«پاریس، زمستان 1954»

اوا دورسی پشت میز آشپزخانه نشست. نسخه‌ای از روزنامه‌ی فیگارو جلویش بود و به صدای تیک تیک ساعت گوش می‌داد؛ این صدای زمان بود که از پس او می‌گذشت. پک دیگری به سیگارش زد و از پنجره، صبح مه‌آلودِ سرد را نگریست…»

رمان کلکسیونر عطر (The perfume collector) با جملاتی که خواندید آغاز می‌شود. در این اثر جذاب، همانطور که از سطور ابتدایی آن پیداست، مخاطب روایتی آرام، کم‌وبیش سرد، و در عین حال زیبا خواهید بود؛ ویژگی‌هایی که شهر پاریس، پایتخت عشق و حسرتِ جهان را به یادمان می‌آورند_ یعنی همان جا که صحنه‌ی آغازین رمان در دل آن رقم می‌خورد.

کتلین تسارو در رمان کلکسیونر عطر برایمان زندگیِ زنی جوان به نام گریس مونرو را روایت کرده؛ تازه‌عروسی کم‌اعتمادبه‌نفس با شخصیتی سودایی، که میان خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، شکافی عمیق می‌بیند. زندگی گریس به نحوی نه چندان مطلوب پیش می‌رود، تا اینکه ناگهان واقعه‌ای نامتظر رخ می‌دهد: ارثیه‌ای کلان از سوی زنی غریبه به نام اوا دورسی، تماماً در اختیار گریس قرار می‌گیرد. پس از این، گریس در پی کشف هویت حامی ناشناس خویش برمی‌آید، و پس از اندکی جست‌وجو، موفق به یافتن او می‌شود.

مادام دورسی زنی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است که طی سال‌ها زندگی، گِرد بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین شهرهای جهان گشته و در دنیا هرآنچه را که به دیدن می‌ارزیده از نظر گذرانده. این بانوی دنیادیده، در زمان جوانی ملکه‌ی عطرها بوده است؛ زنی جذاب که الهام‌بخش یکی از بزرگ‌ترین عطرسازان فرانسه می‌شود و از طریق رایحه‌ی هوشربایِ تولیدشده توسط او، به جاودانگی می‌رسد.

آشنایی گریس با مادام دورسی فصلی جدید در زندگی هر دو ایشان رقم می‌زند؛ چرا که ایشان پس از این اتفاق زندگی و شخصیت خود را دستخوش تغییراتی بزرگ می‌بینند. تغییراتی که نتیجه‌ی پایانی آن، بی‌شک دل هر مخاطب حساس و باقریحه‌ای را به لرزه می‌اندازد…

نکوداشت‌های کتاب صوتی کلکسیونر عطر:

– مسحورکننده. (Woman and Home)
– یک رمان فراموش‌نشدنی. (Amazon)
– برخوردار از نثری اغواکننده. (Romantic Times)

کتاب صوتی کلکسیونر عطر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی مخاطبین اصلی این کتاب صوتی‌اند.

با کتلین تسارو بیشتر آشنا شویم:

کتلین تسارو (Kathleen Tessaro) متولد سال 1965 و اهل کشور آمریکاست. او با رمان کلکسیونر عطر به شهرتی فراوان رسید، و با آثاری چون «اشیاء کمیاب» و «ظرافت»، نام خود را به عنوان نویسنده‌ای توانا و صاحب سبک به تثبیت رساند.

در بخشی از کتاب صوتی کلکسیونر عطر می‌شنویم:

دو روز بعد، گریس خودش را ایستاده در سرسرای دفاتر لنسلت دلپ یافت که در ساختمان‌های به‌هم پیوسته‌ی درخور توجه نزدیک لس هالز قرار داشتند. آن‌ها سالن انتظار کوچک مرمری با پنجره‌هایی از کف تا سقف داشتند که توسط زنان جوانی اداره می‌شد که پشت میز، گوشی‌های اپراتور تلفن داشتند. موسیو تیسوت قرار ملاقاتشان را تأیید کرد و چندی بعد، مردی جوان از یکی از ده آسانسور در مرکز اتاق انتظار بیرون آمد و به آن‌ها خوشامد گفت.

او کت و شلواری تنگ با کروات باریک و زرد درخشان پوشیده و عینکی با فریم ضخیم تیره زده بود. موهایش، فر سیاه راست به سمت بالا بودند. همانطور که او با جست و خیز به سمت آن‌ها می‌آمد، دست را از پیش دراز کرد. به نظر گریس او شبیه علامت تعجب بود…





معرفی و دانلود کتاب صوتی کلکسیونر عطر | کتلین تسارو | آوانامه