دسته‌بندی نشده · می 29, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعی | ماریان پاور



معرفی کتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعیآیا خوشبختیِ بی‌بدیلی که نویسندگان کتاب‌های خودسازی آن را وعده می‌دهند، هیچ‌گاه تحقق می‌یابد؟ این سوالی‌ست که ماریان پاور در کتاب صوتی کمکم کن! قصد داشت پاسخ آن را بیابد. از این‌ روی، تصمیم گرفت به مهم‌ترین توصیه‌های آثار خودیاری، از کتاب «نیروی حال» گرفته تا «شفای زندگی» جامه‌ی عمل بپوشاند. این اثر پرفروش و درخشان روایت نویسنده از جست‌وجوی خوشبختی میان کتاب‌های توسعه فردیست.

درباره کتاب صوتی کمکم کن:

پیش از این که معرفی کتاب صوتی کمکم کن (Help Me!) را مطالعه کنید، از شما می‌خواهیم نگاهی به فهرست کتاب‌های ژانر «خودسازی» بیاندازید. بی‌شمار کتاب در این فهرست وجود دارد. آثاری که اغلب نویسندگانشان بر این عقیده‌اند اگر به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید، زندگی‌تان دگرگون می‌شود. اما به راستی کتاب‌های خودسازی و موفقیت می‌توانند زندگی ما را تغییر دهند؟ این سوالی‌ست که ماریان پاور (Marianne Power) را حسابی به خود مشغول ساخته بود و همین سوال جرقه‌ای شد برای شروع یک تلاش دیوانه‌‎وار: «عمل کردن به توصیه‌های کتاب‌های انگیزشی تا چه اندازه بر زندگی ما تأثیرگذار هستند؟»

اگر به قفسه‌های کتابخانه‌ی ماریانِ سی‌وشش‌ساله نگاهی می‌‌انداختی، متوجه می‌شدی قسمت‌ زیادی از کتابخانه‌ی او را کتاب‌های خودیاری تشکیل می‌دهند. کتاب‌هایی که یک زندگی شاد،‌ شغلی با درآمد بالا، دوستان فراوان و یک رابطه‌ی عاطفی کامیاب‌کننده را به او وعده می‌دادند. اما حقیقت چنین بود: ماریان در حالی که به سن چهل‌سالگی نزدیک می‌شد، در اتاقی اجاره‌ای یک زندگی به‌شدت معمولی و روتین را تجربه می‌کرد. این‌گونه بود که نتوانست از فکر کردن به میزان اثرگذاری کتاب‌های خودیاری دست بکشد. چرا میان آنچه که این گروه آثار وعده می‌دهند و آنچه که در زندگی واقعی رخ می‌دهد، چنین تفاوت فاحشی وجود دارد؟ پس این «خوشبختی لعنتی» کجا یافت می‌شود؟

کتاب صوتی کمکم کن! روایتی‌ست از جستجوی یک‌ساله‌ی ماریان پاور برای کشف میزان اثرگذاری کتاب‌های انگیزشی. او تصمیم گرفت هر ماه یک کتاب از این ژانر را در دست بگیرد و به توصیه‌های آن‌ها عمل کند. برای این که بدانید نتیجه چه شد و پاسخ سوال او چه بود، به شما پیشنهاد می‌کنیم به کتاب صوتی کمکم کن! گوش بسپارید. اگر شما هم در زمره‌ی کسانی قرار می‌گیرید که از کتاب‌های خودسازی و روان‌شناسی نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنند، باید به شما بگوییم پیش از آن که کتاب مشابه دیگری در دست بگیرید، این اثر را مطالعه کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که کتاب صوتی کمکم کن! را از سایر آثار در این زمینه متمایز می‌سازد، نثر طنز و بیان شیوای نگارنده‌ی آن است. گفتنی‌ست این کتاب اولین بار در سپتامبر 2018 منتشر و با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است. کتاب کمکم کن به چندین زبان برگردانده شده، تاکنون بیست‌وسه ناشر در سراسر جهان آن را خریداری کرده‌اند و از جمله آثار پرفروش به شمار می‌آید. کمکم کن به همت نشر جیحون به صورت کتاب صوتی درآمده و فریبا فصیحی خوانش آن را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کمکم کن:

– صریح، خنده دار و گاهاً دلخراش. روزنامه‌نگار پاور تلاش ماهرانه خود را برای زندگی اصول‌مند در یک کتاب متفاوت خودیاری به نمایش می‌گذارد… (Publishers Weekly)
– صداقت و ذکاوت ماریان درخشان است. (Poorna Bell)
– خنده‌دار و تأمل‌برانگیز… عاشقش شدم! (Lucy Diamond)

کتاب صوتی کمکم کن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های ژانر خودسازی و بیوگرافی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی کمکم کن برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی کمکم کن می‌شنویم:

تمرکز کن ماریان! تمرکز کن.

کنار در مرد لاغراندام و رنگ‌پریده و کت‌وشلوارپوشی ایستاده بود. او خوش قیافه بود اما نه خیلی. چهره‌اش خسته و کوفته بود. مطمئن نبودم درباره من چه فکری می‌کرد اما من خستگی و کلافگی چهره‌اش را دوست داشتم. در حالت عادی حتی نمی‌توانستم به پسری که از او خوشم آمده لبخند بزنم چه برسد به این که سر حرف را با او باز کنم.

در عوض به تمام دلایلی فکر کردم که باعث می‌شدند علاقه‌ای به من نداشته باشد. خیلی چاق، موقرمز و کک‌مکی و بدلباسم. بازی مسخره‌ای را راه انداخته بودم. این من عادی نبود بلکه منی بود که داشت با ترس‌هایش مبارزه می‌کرد. از جایی که ایستاده بودم تکان خوردم تا به او نزدیک‌تر شوم. به دست‌هایش نگاه کردم. حلقه‌ی ازدواج نداشت. “خب باشه، می‌تونی از پسش بربیای!”

دهانم را باز کردم تا بگویم سلام اما صدایی از دهانم خارج نشد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی کمکم کن!: جستجوی یک زن برای کشف تأثیر کتاب‌های خودیاری در زندگی واقعی | ماریان پاور