دسته‌بندی نشده · آوریل 25, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی کیمیاگر | پائولو کوئیلو | انتشارات مجید



معرفی کتاب صوتی کیمیاگرپائولو کوئیلو در کتاب صوتی کیمیاگر به روایت داستانی بی‌نظیر از خرد، بیداری و رسیدن به آرزوها می‌پردازد و قصه جوانی به نام سانتیاگو را به تصویر می‌کشد که دو مرتبه گنجی نهفته در اهرام مصر را خواب می‌بیند. کتاب پیش‌رو، داستان جست‌وجوی او برای یافتن گنج و سفری دورودراز برای دست‌یابی به رویای شخصی‌اش است. گفتنی‌ست این کتاب پرفروش جوایز ادبی متعددی را برای نگارنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب صوتی کیمیاگر:

کتاب‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند با مطالعه‌ی آن‌ها زندگی‌تان تا ابد دگرگون خواهد شد؛ چنین ادعایی بس سنگین و در اغلب موارد گزافه است. بااین وجود، پائولو کوئیلو در کتاب صوتی کیمیاگر همراه شماست تا خود مشاهده کنید که چگونه یک رمان می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در کتاب کیمیاگر (The Alchemist) به زندگی پسر چوپانی به نام سانتیاگو می‌پردازد. خوابی عجیب مسیر زندگی سانتیاگو را تا ابد دگرگون می‌سازد؛ او دو بار در خواب می‌بیند که در اهرام مصر گنجی پنهان است. او برای یافتن این گنج، گوسفندان خود را می‌فروشد و راهی دیاری دور می‌شود. در این میان آشنایی با یک کیمیاگر او را به مسیر تازه‌ای هدایت می‌کند؛ کیمیاگری که ادعا می‌کند روح جهان را می‌شناسد و زبان آن را می‌داند.

داستان شیرین، نثر پرکشش و زبان ساده‌ی این کتاب باعث می‌شود که مشتاقانه به دنبال کردن ماجرا بپردازید. پائولو کوئیلو ضمن این داستان اندیشه‌های فلسفی و معنوی خود را نیز مطرح می‌کند. روح جهان، افسانه‌ی شخصی و تفکر وحدت وجودی از جمله مواردی‌ست که در اثر حاضر به آن‌ها پرداخته می‌شود. به عقیده‌ی برخی از صاحب‌نظران کوئیلو کتاب کیمیاگر را با اقتباس از داستانی در هزارویک‌ شب به رشته‌ی تحریر درآورده؛ برخی دیگر نیز معتقدند که او هنگام نگارش رمان، به دفتر ششم مثنوی نظر داشته است.

نویسنده در این کتاب پرفروش از رفتن به راهِ دل و دنبال‌ کردن آرزوها سخن می‌گوید؛ گویی اگر آنچه را که دل در طلب آن است دنبال کنیم، هستی نیز ما را در مسیر دنبال کردن رویاهامان یاری‌رسان خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که رمان کیمیاگر یکی از پرترجمه‌ترین کتاب‌های جهان است و بسیاری از مخاطبان آن را الهام‌بخش زندگی خود می‌نامند. اثر حاضر اولین بار در سال 1988 و به زبان پرتغالی منتشر شده است.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب کیمیاگر:

از رمان کیمیاگر اقتباس‌های فرهنگی متعددی در قالب موسیقی، نمایش، فیلم سینمایی و کمیک صورت گرفته که در ادامه برخی از آن‌ها را مطالعه می‌کنید:
– در سال 2002 نمایشی بر اساس کتاب کیمیاگر در لندن روی صحنه رفته است.
– فیلمی به همین نام به کارگردانی کوین اسکات فریکز ساخته شده است.
– در سال 1994، الکساندر جبران کمیکی با الهام از این اثر منتشر کرد. علاوه‌براین، نسخ تصویرسازی‌شده‌ای از کتاب حاضر موجود است.
– ویل اسمیت در مصاحبه‌ای در سال 2021 اعلام کرده که فیلمی بر مبنای رمان کیمیاگر به در دست ساخت است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کیمیاگر:

– یکی از پرترجمه‌ترین کتاب‌های جهان
– برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کورین در سال 2002 در آلمان
– برنده‌ی جایزه‌ی ادبی نیلسن در سال 2004 در بریتانیا
– برنده‌ی جایزه‌ی Grand prix des lectrices de Elle در سال 1995 در فرانسه

نکوداشت‌های کتاب صوتی کیمیاگر:

– کتاب‌های پائولو کوئیلو تأثیر شگرفی بر زندگی میلیون‌ها خواننده داشته‌اند. (لندن تایمز)
– به‌اندازه‌ی شازده کوچولو، به‌یادماندی و معنادار است. (آستین امریکن استیسمن)
– داستانی عجیب‌وغریب و شیرین برای پیر و جوان. (پابلیشرز ویکلی)
– افسانه‌ای تأثیرگذار و الهام‌بخش. (ایندیاناپلیس استار)
– کتابی کوچک و جادویی. (سان‌فرانسیسکو کرونیکال)
– افسانه‌ای حکیمانه و الهام‌بخش درباره‌ی شکل زیارت‌گونه‌ای که زندگی باید داشته باشد. (ام. اسکات پک)
– داستانی ماجراجویانه که پر از جادو و خرد است. (رودولفو آنایا)

کتاب صوتی کیمیاگر مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های فلسفی و معنوی علاقه‌مند هستید، از کتاب صوتی کیمیاگر غافل نشوید.

با پائولو کوئیلو بیشتر آشنا شویم:

نیویورک تایمز درباره‌ی این نویسنده‌ی برزیلی می‌گوید «این جادوگر برزیلی باعث می‌شود کتاب‌ها به‌سرعت از کتاب‌فروشی‌ها ناپدید شوند.» پائولو کوئیلو که یکی از محبوب‌ترین نویسندگان جهان است از سال 1982 نویسندگی را آغاز کرد. هرچند در ابتدای کار شکست خورد، به نوشتن ادامه داد و موفق شد یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان شود. آثار این نویسنده که بیشتر در زمینه‌ی خودیاری، فلسفه و روان‌شناسی قرار می‌گیرند به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه و بارها تجدید چاپ شده‌اند.

بیشتر کتاب‌های کوئیلو به زبان فارسی نیز برگردان شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «هیپی»، «کوه پنجم» و… اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی کیمیاگر می‌شنویم:

مردی با ریش بلند و چشمان تیره گفت: «من رئیس کاروان هستم. من مسئول مرگ و زندگی هر کسی هستم که در این کاروان با من است. صحرا یک زن دمدمی مزاج است و گاهی مردها را دیوانه می‌کند.»

تقریبا دویست نفر آن جا جمع شده بودند و چهارصد حیوان از جمله شتر، اسب، قاطر و مرغ همراهشان بود. زنان و کودکان هم در جمع به چشم می‌خوردند. همچنین مردانی که شمشیرهایی به کمر و سلاح‌هایی بر دوششان آویخته بودند. مرد انگلیسی چندین چمدان پر از کتاب داشت. صدای همهمه‌ی جمعیت زیاد بود و رئیس مجبور شد چندین بار جملاتش را تکرار کند تا همه بفهمند چه می‌گوید. او گفت: «افراد زیادی اینجا هستند و هر کدام خدای خودشان را دارند، ولی خدای من الله است و من هر کاری بتوانم انجام می‌دهم تا یک بار دیگر بر صحرا پیروز شوم. از تک تک شما می‌خواهم به خدایی که می‌پرستید قسم بخورید که تحت هر شرایطی از دستورات من پیروی خواهید کرد. نافرمانی در صحرا یعنی مرگ.»

صدای زمزمه از جمع بلند شد. هرکس به آرامی به خدایش قسم می‌خورد. پسر هم قسم خورد. مرد انگلیسی هیچ چیزی نگفت. صدای زمزمه برای مدت کمی بیش از یک قسم ساده طول کشید. مردم همین طور برای سلامتی‌شان هم دعا می‌کردند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی کیمیاگر | پائولو کوئیلو | انتشارات مجید