دسته‌بندی نشده · می 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی | سوزان فوروارد | نشر ماه آوا



معرفی کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمیراهنمایی ارزشمند برای گذر از عشق‌های افراطی و ناسالم… سوزان فوروارد در کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی به آن دست از روابط عاطفی‌ای می‌پردازد که به رفتارهایی آسیب‌زننده تبدیل شده‌اند. او در اثر حاضر راهکارهایی اثربخش را مطرح کرده و قدم‌به‌قدم همراه شماست تا خود را از عشق‌های وسواسی و خطرناک رها سازید.

درباره کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی:

آرزوی عشق حقیقی، رابطه‌ی کامیاب‌کننده،‌ ساختن یک «ما»ی عاشقانه… کیست که چنین چیزی نخواهد؟ ما در جهانی که هیچ‌چیز در آن ثبات ندارد دل می‌بندیم به انسانی واقعی و از آن لحظه همه‌ چیز را با کیفیتی متفاوت‌تر درک می‌کنیم. اما حقیقت این است که هیچ‌ انسانی به اندازه‌ی کسی که عاشقش می‌شویم و هیچ فردی به اندازه‌ی خودمان هنگامی که عاشق شده‌ایم، توانایی ویران ساختن ما را ندارد.

عاشق می‌شوید. گمان می‌برید قرار است کامیاب شوید، هیچ تمنایی جز وصال معشوق در سر نمی‌پرورانید و کمی بعد ناگهان واقعیت بر صورتتان کوبیده می‌شود: وزن سختی‌ها و رنج‌های این رابطه چنان سنگین‌تر از خوشی‌های آن است که باید هر چه زودتر از این ورطه رخت خویش را بیرون بکشید و به آن پایان ببخشید. ماندن در چنین ارتباطی نه اسمش عاشق بودن است، نه فداکاری و نه هیچ‌ چیز دیگری. کسی که رابطه‌ای ناسالم و پارتنری آسیب‌زننده را ترک می‌گوید، تنها برای خود و سلامت روانش احترام قائل شده است.

اما چه می‌شود که گاهی فراموش کردن یک ارتباط (هر چقدر هم نامطلوب) چنان ناممکن و دردناک به نظرمان می‌آید که ترجیح می‌دهیم در آن باقی بمانیم و همه‌ی ناخوشی‌هایش را به جان بخریم؟ دکتر سوزان فوروارد (Susan Forward) در کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی (Obsessive Love) به ما نشان می‌دهد که چگونه با زخم‌هامان عاشق می‌شویم و چنین اندازه عشقی می‌تواند به نوعی وابستگی عاطفی و وسواسی تبدیل شود.

فرقی نمی‌کند شما آن فردی وسواسی باشید که در چنین رابطه‌ای قرار گرفته و راهی برای رهایی نمی‌بیند یا کسی که هدف چنین رفتاری قرار گرفته است! درهرصورت، نویسنده در اثر نام‌برده برنامه‌هایی موثر را با شما به اشتراک می‌گذارد که از طریق آن می‌توانید سهل‌تر از گذشته «عشق‌های سمی» را تشخیص دهید، علل آن را بیابید و سپس تمام تلاش خود را در جهت ایجاد روابط سالم، پایدار و باکیفیت به کار بگیرید.

در نکوداشت کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی:

– بار دیگر، سوزان فوروارد به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و دلسوزانه‌ی خود نوری بر روابط تابیده است. (باربارا دی‌آنجلیس، نویسنده)

کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی مناسب چه کسانی است؟

اگر احساس می‌کنید در رابطه‌ی عاطفی نامطلوبی قرار دارید اما نمی‌توانید آن را به پایان ببرید،‌ گوش سپردن به کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با سوزان فوروارد بیشتر آشنا شویم:

سوزان فوروارد یکی از مشهورترین روان‌درمانگران معاصر است که در بسیاری از کلینیک‌های کالیفرنیا فعالیت می‌کند. سوزان فوروارد در کنار این حرفه، به نوشتن تجربیات خود در قالب کتاب نیز می‌پردازد. از او تاکنون آثار بسیاری منتشر شده که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به «باج‌خواهی عاطفی» و «مادران سمی و پدران زن‌ستیز» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی می‌شنویم:

در این بخش می‌خواهیم به قلمرویی تاریک وارد شویم. یعنی ماجراها و اتفاقاتی که می‌تواند به زندگی فردی که می‌خواهد به زندگی‌اش پایان دهد، ضربه‌های سخت و سنگینی بزند.

حتی برای خودم هم نگارش این سطور کار دشواری‌ست. چرا که خودم هم از اتفاقات دردناکی که گاه در این مواقع می‌تواند پیش بیاید کاملاً مطلعم. از سویی می‌دانم خواندن این مطلب برای شما هم ناراحت‌کننده و ناخوشایند است. به هیچ وجه قصد ندارم کسی را از شروع مجدد رابطه‌ای عاشقانه یا دوباره عاشق شدن پس از شکست دلسرد کنم. همچنین نمی‌خواهم شما را از پایان دادن به رابطه‌ای که در آن دچار مشکلات عدیده و نارضایتی و آزارید باز دارم.

اما آگاهی از تجربه‌های دیگران و مخاطرات احتمالی شروع روابط و پایان آن می‌تواند به شما درس‌هایی سودمند و بینشی واقع‌بینانه‌تر بدهد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی گذر از عشق‌های سمی | سوزان فوروارد | نشر ماه آوا