دسته‌بندی نشده · می 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زندگی دیگر | آلبرتو موراویا | گروه فرهنگی سماوا



معرفی کتاب صوتی یک زندگی دیگرکتاب صوتی یک زندگی دیگر شامل بیست‌ونه داستان کوتاه به قلم آلبرتو موراویا، نویسنده‌ی برجسته‌ی ایتالیایی‌ست. نویسنده در اثر حاضر تلاش کرده تا تصویری موثر و واقع‌گرایانه از زنان طبقات مختلف جامعه را پیش‌روی مخاطبان خود قرار دهد. فاطمه گودرزی، هنرمند نام‌آشنای کشورمان، خوانش این اثر را برعهده داشته است.

درباره کتاب صوتی یک زندگی دیگر:

مجموعه‌ی پیش‌رو بیست‌ونه داستان کوتاه به قلم آلبرتو موراویا را شامل می‌شود. نویسنده در اثر نام‌برده تمام اهتمام خود را به کار گرفته تا تصویری دقیق از طبقات گوناگون جامعه را پیش چشم مخاطب باریک‌بین قرار دهد. مضامین اصلی حاکم بر کتاب یک زندگی دیگر (همچون دیگر آثار موراویا) جنسیت، روابط میان انسان‌ها و به تصویر کشیدن اضطراب‌های انسانی‌ست.

داستانِ اول این مجموعه، خوابگردها نام دارد. قصه‌ی زنی که خوابگردی دارد و مردی که مشغول پیشبرد روابط پنهانی متعددش است. پیداست که مرد هیچ سر در نمی‌آورد عشق چیست. او حتی حاضر است برای پنهان کردن خیانتش از زن و هر کدام از معشوقه‌هایش چاره‌ای بیندیشد و برای این کار تمام وقت آزاد و غیر آزادش را صرف کند و حتی از خوابش هم بزند.

حالا زن که پنج سال اول زناشویی با این کار کنار آمده، تصمیم گرفته انتقام بگیرد. البته گزینه‌ی طلاق همیشه روی میز است؛ اما این کار امکان‌پذیر نیست. زن نمی‌تواند از شوهرش طلاق بگیرد؛ چرا که هر چه مرد بیشتر به او خیانت می‌کند، زن بیشتر عاشقش می‌شود. ازاین‌روی،‌ زن وقتی که نظاره کرد عشقی چنین ویرانگر در قلب خویش دارد، تصمیمی عجیب گرفت.

همه ‌می‌دانیم که آدم خوابگرد می‌تواند هنگام خواب کارهایی بسیار پیچیده انجام دهد. کارهایی که انجام دادنشان هنگام بیداری مستلزم هوشیاری و مهارتی خارق‌العاده است و خوابگردِ داستان ما تصمیمی گرفته که بدون زحمتی نه چندان زیاد از عهده‌ی آن بر خواهد آمد…

«ماه عسل، به خود آمدن، مشاجره در زیر باران، دوقلوها در نپال، ربوده شده و محبوب همه» برخی دیگر از عناوین داستان‌های کتاب صوتی یک زندگی دیگر (‎Un’altra Vita) هستند. گفتنی‌ست فاطمه گودرزی روایت این داستان‌ها را برعهده داشته و صدای گرم او دو چندان به جذابیت کتاب افزوده است.

کتاب صوتی یک زندگی دیگر مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های کوتاه علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی یک زندگی دیگر برای شماست.

با آلبرتو موراویا بیشتر آشنا شویم:

آلبرتو موراویا (Alberto Moravia) در 28 نوامبر سال 1907 و در ایتالیا دیده به جهان گشود. این رمان‌نویس نام‌آشنای ایتالیایی رمانی ضدفاشیستی با عنوان «دنباله‌رو» نگاشته که فیلمی با همین نام از آن اقتباس شده است. یگانگی، جنسیت و اگزیستانسیالسم سه درون‌مایه‌ی اصلی آثار او هستند. در ادامه نام برخی از کتاب‌های دیگر این نویسنده‌ی نام‌آشنا را مطالعه می‌کنید: «داستان‌های رومی، عشق‌ و زناشویی لیدا، دست‌فروش، دلتنگی، زن رمی و تحقیر»

در بخشی از کتاب صوتی یک زندگی دیگر می‌شنویم:

سرپا ایستاده‌ام، از پنجره دولا شده‌ام، آرنج‌هایم را روی لبه پنجره تکیه داده‌ام و دارم به باغ نگاه می‌کنم. روبه‌روی من چوب بست سیاهی پوشیده از پیچک، دور و بر دیوار را گرفته است. گوشه‌ای از باغ، در زیر نور چراغ خیابان نمایان است: یک نیمکت مرمر که از رطوبت سیاه و انبوه درختان همیشه سبز که آن را احاطه کرده‌اند و یک حوض با فواره‌ای که از یک صخره مصنوعی، باریک و تابناک بیرون می‌جهد و بعد دوباره در آب تیره فرو می‌افتد.

آرام‌ترین، عمیق‌ترین و ملال‌انگیز‌ترین ساعت شب است. اگر صدای ریزش آب فواره نبود، فکر می‌کردم دارم خواب می‌بینم. بعد بدنم از سرما شروع می‌کند به لرزیدن دو طرف پیراهن خواب را روی هم می‌آورم. ناگهان متوجه می‌شوم که تپانچه در جیبم نیست.

موضوع کاملاً روشن است. دچار یکی از بحران‌های خوابگردی‌ام شده‌ بودم.





معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زندگی دیگر | آلبرتو موراویا | گروه فرهنگی سماوا