دسته‌بندی نشده · آوریل 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه | محمدرضا مفیدی | انتشارات کیان دانش



معرفی کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینهکتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، نکاتی برای طراحی پس زمینه و دکوراسیون مراسمات عروسی را ارائه می‌دهد که شاخصه‌های فضاسازی و طراحی محیط مناسب این مجالس را دارا هستند.

درباره‌ی کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه:

شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی برای هر کسی، لحظه و روزی باشد که با همدم و یار زندگی مشترک خود، پیوند اخوت و شروع زندگی زناشوئی را در میان دوستان و فامیل جشن می‌گیرد. این مراسم می‌تواند به صورت ساده و سبک و سیاق مینیمال در سطح اقوام درجه یک و سالن پذیرایی کوچک باشد که هدف از آن پذیرایی و میزبانی از مهمانان است و یا در یک فضای باز و سبز و یا سالنی بزرگ و مجلل با سبک و سیاق تم‌های مختلف و انواع مدل‌های متفاوت دکوراسیون باشد که هم خاطرات یک روز خاص را بیش از پیش مهیج و خاطره انگیز کند و هم خاطره‌ی یک جشن باشکوه را برای مهمانان، مدت‌ها یادآور نماید.

در هر حال این مراسم و روز خاص هم می‌تواند از منظر سادگی و زیبایی با آداب و رسوم سنتی ملی و مذهبی در هم آمیخته شود و هم می‌تواند با تبعییت از مدل‌ها و سبک‌های ترند شده دکوراسیون و مدرن، بنا به سلیقه‌ی عروس و داماد و میزان هزینه‌ی آن در سطحی با شکوه و بسیار پر زرق و برق برگزار شود.

با این حال آنچه که مشخص است میزان هزینه و بودجه‌ی برگزاری در کنار طراحی مناسب و ایده‌آل عوامل اجرایی هستند که می‌تواند نقطه‌ی شکوه و زیبایی این روز خاطره‌انگیز را برای عروس و داماد دل انگیز نماید و فرآیند برگزاری و اجرای دکوراسیون داخلی فضای اجرای مراسم را بدون چالش و مخاطرات بودجه یا عدم توانمندی مسئولان برگزاری و آگاهی از نیازها و خواسته‌های عروس و داماد به سرانجام برساند.

آنچه که مهم است، تنها دانش برگزاری یک مراسم و تزئین کردن یک فضای سر باز یا سر بسته برای تعدادی از مهمان‌ها به صورت سنتی نیست، بلکه توجه به دکوراسیون صحنه، سبک و تم برگزاری، نورپردازی صحنه، طراحی و اجرای مناسب پس زمینه‌ی نشیمن و حضور عروس و داماد در محل عکاسی با مهمانان و… است.

در واقع طراحی دکوراسیون مجالس عروسی نیازمند توجه به مولفه‌هایی است که کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه (Designing wedding decorations 1) به طور کامل به آن‌ها می‌پردازد.

کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان و فعالان در زمینه‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون مناسب است.

در بخشی از کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه می‌خوانیم:

یکی بخش‌های مهم در فرایند طراحی دکوراسیون مجالس، طراحی یک پس زمینه یا بک دراپ می‌باشد که هم برای زمان عکاسی از عروس و داماد و سایر میهمانان با عروس و داماد برنامه ریزی شده است و هم برای پیش زمینه‌ی صحنه‌ی اصلی حضور عروس و داماد و قرارگیری میز اختصاصی در جلوی این پس زمینه برای حضور عروس و داماد می‌باشد. پس زمینه‌ها بر اساس سبک و سیاق سبک و تم طراحی دکوراسیون انتخاب می‌شود که البته پس زمینه‌هایی برای فضای داخلی و خارجی بر اساس فصول، متریال مصرفی، رنگ مایه‌ها و بهره گیری از گل و بوته‌های مختلف در ابعاد و اندازه‌های مختلف چیدمان و دکور می‌گردند. توجه به سبک‌های‌های معماری و طراحی در فرایند ایجاد این پس زمینه‌ها از انواع سبک های: مینیمال، بوهومیان، مدرن، ساحلی، رومانتیک و. نشات می‌گیرد و یا با تبعیت از فرم‌های هندسی و متریال‌های طبیعی و انواع و اقسام گل‌های طبیعی و مصنوع ترکیب شده یک پس زمینه‌ی زیبا و ایده آل را به وجود می‌آورد.

البته گاهاً استفاده از بعضی از عناصر مثل چهارچوب شومینه‌ها نیز که به عنوان عنصر اصلی در ترکیب با دیگر وسایل تزئینی و نورپردازی به عنوان پس زمینه در فضای داخلی و باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، متداول است و حتی چیدمان درب‌های قدیمی یا سردر ورودی قدیمی قابل جابجا شدن نیز از جمله عناصری می‌باشند که در طراحی و اجرای پس زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال طراحی و اجرای یک پس زمینه براساس موقتی بودن یا استفاده طولانی مدت در دکوراسیون مجالس عروسی و صحنه آرائی در فرایند استفاده از نوع متریال و رنگ‌ها و البته توجه به استفاده از اقلام طبیعی مثل گل‌ها که برای پس زمینه‌های موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد توجه قرار دارد.
فهرست مطالب کتابمقدمه
پیش درآمد
پس زمینه‌ی پاییزی
پس زمینه طرح زمستانی
پس زمینه سبک روستیک
پس زمینه سبک بوهمیان
پس زمینه سبک مدرن میانه قرن
پس زمینه سبک ساحلی
پس زمینه طرح هندسی
پس زمینه‌های گل آرایی شده
پس زمینه‌های با پوشش سبز
پس زمینه‌های با پوشش پارچه
پس زمینه جنس بامبو
پس زمینه با ترکیب شومینه
پس زمینه با ترکیب درب‌ها
پس زمینه ترکیبی با میز پذیرایی
پس زمینه تزئین شده با روشنایی
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب طراحی دکوراسیون مجالس عروسی 1: طراحی پس زمینه | محمدرضا مفیدی | انتشارات کیان دانش