دسته‌بندی نشده · می 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب طرز فکر استراتژیک: یک برنامه هفت روزه برای تشخیص امور مهم و خلق یک استراتژی کارساز | تیبو موریس



معرفی کتاب طرز فکر استراتژیک: یک برنامه هفت روزه برای تشخیص امور مهم و خلق یک استراتژی کارسازآیا شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند برای موفقیت بیشتر باید سخت‌کوشانه‌تر کار کرد؟ تیبو موریس در کتاب طرز فکر استراتژیک با تمرینات 7 روزه این افسانه را از ذهن شما برای همیشه پاک می‌کند و راهکارهایی را ارائه می‌دهد که با وجود کار کمتر اما هوشمندانه و دقیق، نتایج بهتری به دست آورید. این یک شعار یا فریب عامیانه نیست بلکه یک نحوه نگرش و تفکر راهبردی است که طراحی نقشه‌های استراتژیک را به شما آموزد.

درباره‌ی کتاب طرز فکر استراتژیک:

در جامعه امروز، همه وسواس زیادی برای انجام کارهای بیشتر دارند. مشغله داشتن تبدیل به نشان افتخار شده است. می‌خواهیم به اطرافیانمان نشان دهیم که چقدر بهره‌ور و مولّد هستیم. می‌خواهیم همسایه‌هایمان ببینند که ما چقدر پرکارتر از بقیه هستیم.

با این حال بسیاری از ما درک درستی از بهره‌وری نداریم. در حالی که ممکن است در ظاهر پُرمشغله باشیم، اغلب دستاوردهای بسیار کمی داریم. افزودن کارهای بیشتر به فهرست کارهای بی‌پایان ما، لزوماً ما را بهره‌ورتر نمی‌کند.

امروزه دوران کارهای یدی و سنگین به پایان رسیده است. در عصر تکنولوژی همه چیز رو به هوشمندسازی و آسان‌ترین راه است. در این میان کسانی که بخواهند از روش‌های سنتی تبعیت کنند، از غافله پیشرفت عقب می‌مانند. کتاب طرز فکر استراتژیک (strategic mindset) راهنمای مناسبی برای دستیابی به کوتاه‌ترین راه برای موفقیت است. راهی که در نتیجه یک زمان‌بندی مناسب، مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی، شما را به مقصد می‌رساند.

همان‌طور که برای برنده شدن در بازی شطرنج باید به چندین حرکت بعدی فکر کنید، برای برنده شدن در بازی بهره‌وری، باید به ماه‌ها، سال‌ها یا حتی دهه‌های بعدی فکر کنید. با تفکر استراتژیک صحیح، می‌توانید سال‌های زیادی از عمرتان را صرفه‌جویی کنید و به بسیاری از اهدافتان دست پیدا کنید که در غیر این صورت چنین نخواهد شد.

در حقیقت مدیریت استراتژیک، آموزش هوشمندسازی در امور روزمره و کاری است. این طرز تفکر نشان می‌دهد که انجام کار بیشتر، اغلب راه‌حل درست نیست و بدون داشتن یک استراتژی بسیار مؤثر، بهره‌وری بی‌معنی است. به همین خاطر باید به تفکر استراتژیک پیش از هر چیز بیندیشید.

به عبارت دیگر شما باید آنچه را که تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در این کتاب «بهره‌وری استراتژیک» می‌نامد توسعه دهید. کتاب طرز فکر استراتژیک به شما یاد می‌دهد که چطور هر حرکتی که انجام می‌دهید مؤثر باشد و زندگی شما را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد.

کتاب طرز فکر استراتژیک مناسب چه کسانی است؟

فرقی نمی‌کند که شما مدیر، کارمند یا خانه‌دار باشید. این کتاب مخصوص افرادی‌ست که برای پیشبرد اهداف خود به یک دستورالعمل و یک برنامه‌ریزی کاربردی نیاز دارند.

در بخشی از کتاب طرز فکر استراتژیک می‌خوانیم:

امروز روی برنامه‌ریزی یک‌ساله شما کار می‌کنیم. این کار به شما کمک می‌کند تا قدرت بهره‌وری استراتژیک را آزاد کنید. بنابراین دوست دارید در دوازده ماه آینده چه دستاوردهایی داشته باشید؟ چه چیزی واقعاً شما را هیجان‌زده می‌کند؟ چه چیزی می‌تواند تفاوت چشمگیری در زندگی حرفه‌ای یا شخصی شما به‌وجود آورد؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، هرچه شفافیت و وضوح بیشتری داشته باشید، بهتر است. برای برنامه‌ریزی سالانه، با استفاده از سؤال زیر، یک طوفان فکری راه بیندازید: چه چیزی دوازده ماه آینده را واقعاً ارزشمند می‌کند؟

پنج تا ده دقیقه وقت بگذارید و پاسخ این سؤال را بنویسید. سپس برای کمک بیشتر، خودتان را دقیقاً در دوازده ماه بعد تجسم کنید. اکنون با تکمیل جمله زیر، بنویسید که چه دستاوردهایی خواهید داشت: دوازده ماه گذشته واقعاً شگفت‌انگیز بود؛ زیرا…

در نهایت لحظه‌ای را صرف تجسم دستاوردهایتان کنید، در حالی که احساس عمیقی از رضایت را به دلیل دستیابی به آن‌ها تجربه می‌کنید.

حالا که برخی از چیزهایی را که می‌خواهید به دست آورید، یادداشت کرده‌اید، فقط یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این کار، توسعه بهره‌وری استراتژیک را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. برای کمک به شناسایی چیزی که باید بر آن تمرکز کنید.
فهرست مطالب کتابدرباره نویسنده
این کتاب برای چه کسی نوشته شده است؟
مقدمه
بهره‌وری استراتژیک چیست؟
بخش اول: برنامه‌ریزی مؤثر
روز اول: برنامه‌ریزی سالانه
روز دوم: سقوط دومینوها
روز سوم: برنامه‌ریزی 90 روزه
بخش دوم: اثربخشی در مقابل کارایی
روز چهارم: استراتژیک بودن در طول روز
بخش سوم: تفکر هوشمندانه
روز پنجم: از خودتان سؤال‌های هوشمندانه بپرسید
بخش چهارم: یادگیری مؤثر
روز ششم: به‌کارگیری آموخته‌ها با اثربخشی حداکثری
بخش پنجم: مدیریت انرژی
روز هفتم: انرژی‌تان را به‌خوبی مدیریت کنید
سخن پایانی





معرفی و دانلود کتاب طرز فکر استراتژیک: یک برنامه هفت روزه برای تشخیص امور مهم و خلق یک استراتژی کارساز | تیبو موریس