دسته‌بندی نشده · مارس 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب طرز فکر پیشاهنگی: چرا برخی همه چیز را به وضوح می‌بینند و برخی دیگر نه | جولیا گالف



معرفی کتاب طرز فکر پیشاهنگی: چرا برخی همه چیز را به وضوح می‌بینند و برخی دیگر نهچه کسانی قابلیت رهبری و مدیریت یک تیم بزرگ یا ارتشی منسجم را دارند؟ پیروزی در یک نبرد حیاتی از آن چه کسی خواهد بود؟ کتاب طرز فکر پیشاهنگی تالیف ارزشمند جولیا گالف پاسخ این سوالات را در شخصیت و نوع نگرش رهبر گروه جستجو می‌کند؛ بینش و نگرشی که به پیشاهنگ، توانایی تصمیم‌گیری در بزنگاه‌های مهم را داده و سرنوشت همه اعضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

درباره کتاب طرز فکر پیشاهنگی:

یک مدیر، رهبر یا فرمانده نظامی باید توانایی تصمیم‌گیری در لحظه را داشته باشد تا بتواند گروه خود را به بهترین سمت و سو هدایت کند. در واقع داشتن همین ویژگی مهم است که باعث می‌شود او به عنوان پیشاهنگ گروه پذیرفته شود. این طرز فکر به هدایت‌کننده تیم کمک می‌کند تا از ورای مسائل نقشه راه را ببیند و برای چیدن مسیر و طراحی یک استراتژی مستحکم، قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد.

کتاب طرز فکر پیشاهنگی (The scout mindset) با ایجاد نگرش پیشاهنگی و اندیشیدن به این سبک و سیاق، کمک می‌کند تا تصمیمات یک رهبر را در جهتی منطقی، پویا، واقع‌بینانه و خالی از توهمات و تعصبات دگم‌اندیشانه سامان‌دهی کند. درست به همین جهت است که افرادی که از این طرز تفکر برخوردارند، مسیر بهتری برای رسیدن به اهدافشان ترسیم می‌کنند.

تنها دشمن رسیدن به این نوع بصریت و مهارت، ذهن خود فرد است. چراکه افکار انسان همچون یک موجود زنده درون او زندگی می‌کنند و توانایی این را دارند که با ایجاد توهم، فرد را از واقعیت دور کنند و با رویاپردازی فریبش دهند. دلیل این ذهنیت، تغذیه و استفاده از منابع شناختی‌ست که در پیرامون فرد وجود دارند و او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما این نیروی حیاتی بشر، به منبعی سالم برای ایجاد تحول نیاز دارد. منبعی که بتواند با ایجاد یک طرز فکر پیشگام، جهان زیستی فرد را دگرگون سازد.

کتاب پیش‌رو یک مرجع معتبر در جهت سامان‌دهی و هدایت شما برای رسیدن به طرز فکر پیشاهنگی است. جولیا گالف (Julia Galef) همچون یک مشاور در کنارتان حضور دارد تا به هر سوالی حول روابط، برخوردها، ریسک‌های رفتاری و منطقی پاسخ دهد. علاوه بر این به خواننده یاد می‌دهد که چطور تمام داده‌ها و اطلاعاتی را که دریافت می‌کند را با نگاهی انتقادی، بسنجد و در با در نظر گرفتن همه جوانب کار سنجیده‌ترین تصمیم را اتخاذ نماید.

نکوداشت کتاب طرز فکر پیشاهنگی:

– یک کتاب جذاب و روشنگر که همه ما می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم. (وال استریت ژورنال)
– جولیا گالف، کارشناس تحسین شده‌ی تصمیم‌گیری منطقی، راهی بهتر برای مبارزه با تعصبات و تصمیم‌گیری هوشمندانه ارائه می‌دهد. (سایت آمازون)

کتاب طرز فکر پیشاهنگی مناسب چه کسانی است؟

کسانی که به مبحث مدیریت علاقه دارند، برای تبدیل شدن به یک رهبر قدرتمند به این کتاب نیاز خواهند داشت. این کتاب به شما توانایی تصمیم‌گیری با ذهنی باز و دیدی شفاف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد داد.

با جولیا گالف بیشتر آشنا شویم:

جولیا گالف (Julia Galef) بنیانگذار و رئیس مرکز منطق کاربردی که سال‌ها میزبانی پادکست رسمی شکاکان شهر نیویورک را بر عهده داشته است. گالف در سال 1983 به دنیا آمد و یکی از بنیانگذاران مرکز عقلانیت کاربردی است. او در این سال‌ها پژوهش‌های زیادی را به انجام رسانده و از نویسندگان موفق چند دهه اخیر به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب طرز فکر پیشاهنگی می‌خوانیم:

پیشاهنگ‌ها به ترس، اضطراب، احساس عدم‌امنیت، ناامیدی یا سایر احساساتی که ما را وادار به استدلال انگیزشی می‌کنند مصون نیستند و آن‌ها هم مانند بقیه‌ی افراد به‌سراغ استفاده از راهبردهای کنارآمدن با شرایط می‌روند. آن‌ها فقط در انتخاب راهبردهای کنارآمدن خود دقت بیشتری می‌کنند تا این راهبردها روی دقتِ قضاوتِ آن‌ها اثر منفی نگذارد.

دوست دارم تمامی راهبردهای کنارآمدن را تصور کنم (یعنی تمامیِ روش‌هایی که با کمکِ آن‌ها بر احساسات منفی خود فائق می‌شویم) و آن‌ها را در یک سطلِ بزرگِ مجازی قرار دهم.

برخی از این روش‌ها با خودفریبی همراه است؛ مانند انکارکردن مشکل یا سرزنش‌کردن شخصی بی‌گناه. سایر روش‌ها شامل یادآوریِ واقعیت به خود می‌شوند؛ مثلاً «من در گذشته مشکلاتی شبیه به این را حل کرده‌ام.» یک‌سری از راهبردهای کنار‌آمدن که در این سطل موجود است شامل هیچ نوع ادعایی نمی‌شود (و بنابراین با خودفریبی همراه نیستند)؛ مانند نفس عمیق‌کشیدن و شمردن تا دَه.

وقتی احساسی منفی حمله می‌کند، مانند این است که فوراً به‌سراغ این سطل می‌رویم و چیزی از درون آن برمی‌داریم، هرچیزی که به دست‌مان بیاید، تا به این ترتیب به خودمان احساسِ بهتری بدهیم. خیلی به نوعِ راهبردِ کنارآمدنی که انتخاب کرده‌ایم دقت نمی‌کنیم و نگاه نمی‌کنیم که شامل خودفریبی می‌شود یا خیر. تا زمانی که این راهبرد سبب شود احساس بهتری داشته باشیم و نیمی از راهِ قابل‌قبول‌بودن را رفته باشد برای‌مان کافی است و موفق خواهد بود.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
بخش اول: مسئله‌ی تفکر پیشاهنگی
فصل اول: دو نوع تفکر
فصل دوم: سرباز از چه چیزی دفاع می‌کند؟
فصل سوم: چرا حقیقت مهم‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم؟
بخش دوم: گسترش خودآگاهی
فصل چهارم: نشانه‌های یک پیشاهنگ
فصل پنجم: توجه به سوگیری
فصل ششم: چقدر مطمئنیم؟
بخش سوم: پیشرفتِ بدون توهم
فصل هفتم: کنارآمدن با واقعیت
فصل هشتم: انگیزش بدون خودفریبی
فصل نهم: تأثیرگذاری بدون اعتماد‌به‌نفس بیش از حد
بخش چهارم: تغییردادنِ ذهنیت
فصل دهم: چطور اشتباه کنیم؟
فصل یازدهم: گیج‌شدن را بپذیرید
فصل دوازدهم: از اتاق پژواکِ خود فرار کنید
بخش پنجم: بازنگری در هویت
فصل سیزدهم: چگونه باورها تبدیل به هویت می‌شوند؟
فصل چهاردهم: هویت خود را جدی نگیرید
فصل پانزدهم: هویت پیشاهنگی
نتیجه‌گیری
سپاسگزاری
پیوست الف – پیش‌بینی‌های اسپاک
پیوست ب – پاسخ‌های تمرینِ درجه‌بندی
یادداشت‌ها





معرفی و دانلود کتاب طرز فکر پیشاهنگی: چرا برخی همه چیز را به وضوح می‌بینند و برخی دیگر نه | جولیا گالف