دسته‌بندی نشده · مارس 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره | کریس کالفر | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحرهکریس کالفر در کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره ماجراجویی‌های جدیدی برای الکس و کانر رقم می‌زند. یک ساحره بدجنس مادر آن‌ها را به سرزمین پریان برده و این خواهر و برادر راهی جز بازگشت به این دنیای خطرناک ندارند… کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز که در سال 2013 نامزد کتاب منتخب گودریدز برای کودک و نوجوان بود.

درباره مجموعه قصه‌های همیشگی:

قصه‌های همیشگی نام یک مجموعه داستان شش‌جلدی مخصوص نوجوانان است. شخصیت‌های اصلی این کتاب‌های تخیلی الکس و کانر، خواهر و برادری دوقلو هستند که بعد از یک اتفاق وارد سرزمین پریان می‌شوند. این سفر غیرمنتظره آن‌ها را به ماجراهایی عجیب و خطرناک دعوت می‌کند و باعث می‌شود رازی که چند نسل در خانواده پنهان مانده آشکار شود…

کریس کالفر، نویسنده جوان آمریکایی است که با استفاده از افسانه‌های قدیمی در داستان‌هایش، نوجوانان را با قصه‌های کهن آشنا می‌کند. شش جلد این مجموعه به ترتیب عبارت‌اند از: طلسم آرزو، بازگشت ساحره، هشدار برادران گریم، فراتر از قلمروهای پادشاهی، اودیسه‌ی یک نویسنده و جهان‌ها با هم برخورد می‌کنند. تا امروز سه جلد اول به فارسی ترجمه شده که نوجوانان ایرانی استقبال گرمی از آن‌ها نشان داده‌اند.

جالب است بدانید آخرین کتاب این مجموعه در سال 2017 منتشر شد، اما کریس کالفر بعد از آن پنج کتاب دیگر نیز در ارتباط با سرزمین پریان تألیف کرد که پیش درآمد داستان‌های الکس و کانر هستند و اطلاعات بیشتری درباره این قلمرو جادویی به مخاطب می‌دهند.

موضوع کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره:

کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره (The Enchantress returns‬‬) جلد دوم از این مجموعه خواندنی است. حالا از آخرین زمانی که الکس و کانر در سرزمین پریان بودند یک سال می‌گذرد. زندگی بدون وجود گرگ، دیو، جادوگرها و موجودات بدجنسی که منتظر یک لحظه هستند تا آن‌ها را شکار کنند به نظر خسته‌کننده می‌آید. کشف بزرگ‌ترین راز خانواده برای آن‌ها لذتبخش بود اما همانطور که ضرب المثل‌ها می‌گویند، چیزی که آن را نمی‌بینید راحت فراموش می‌شود.

الکس و کانر هر کدام مشغول ساختن زندگی خودشان در دنیای واقعی هستند. کانر استعداد نویسندگی‌اش را در مدرسه نشان داد و مدیر مدرسه تصمیم گرفت به او در مسیر نویسنده شدن کمک کند. الکس هم… خب شرایط برای او کمی سخت‌تر از برادرش است. الکس همیشه دوست داشت عضوی از انجمن پری‌ها شود و سوال‌هایی دارد که فقط مادربزرگ می‌تواند به آن‌ها جواب بدهد. اما خبری از مادربزرگ نیست، مادر آن‌ها تصمیم دارد ازدواج کند و در همین زمان افرادی در سرزمین پریان قصد دزدیدن مادر دوقلوها را دارند…

نکوداشت‌های کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره:

– فریبنده. (ووگ نوجوانان)
– وسعت دنیای قصه‌های همیشگی حتی دیزنی را هم شگفت زده می‌کند! (یو.اس.ای تودی)
– کالفر موضوعات جدی را به روشی بازیگوشانه و خنده‌دار روایت می‌کند، آثار او تا مدت‌ها در ادبیات کودک و نوجوان باقی خواهند ماند. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)
– سخت است که این کتاب‌ها را دوست نداشته باشی! کالفر مارا به سرزمین افسانه‌هایی می‌برد که آن‌ها را می‌شناسیم و با این حال باز هم ما را شگفت‌زده می‌کند! (Publishers Weekly)

کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره مناسب چه کسانی است؟

این داستان فانتزی برای مخاطبان بالای 12 سال نوشته شده و مطالعه آن به تمام نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی و ماجراجویانه پیشنهاد می‌شود.

درباره کریس کالفر بیشتر بدانیم:

کریس کالفر (Chris Colfer) نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است که در زمینه‌های مختلف موسیقی و تلویزیون هم فعالیت دارد. علاوه بر موفقیت بسیار مجموعه کتاب قصه‌های همیشگی، او توانسته جایزه گلدن گلوب را برای نقش آفرینی در سریال Glee در سال‌های (2009-2015) به دست آورد و در سال 2011 نیز مجله تایمز کالفر را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان معرفی کرد.

در بخشی از کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره می‌خوانیم:

ظهر روز بعد، الکس در چمن‌زاری از خواب بیدار شد. به اطرافش نگاهی انداخت و ناله‌ای کرد. تمام شب را دوچرخه‌سواری کرده بود و فقط چند لحظه برای استراحت کنار جاده ایستاده بود. ظاهراً آن چند لحظه، چندین ساعت طول کشیده بود.

او در دامنه‌ی کوه‌هایی بود که به کلبه‌ی مادربزرگش می‌رسید. از آخرین باری که همراه برادرش به آنجا رفته بودند، زمان زیادی می‌گذشت؛ برای همین به‌یادآوردن مسیر دقیق برایش سخت بود. هنگامی‌که تپه‌ها به دامنه‌ی کوهستان نزدیک‌تر شدند، الکس کنار پمپ‌بنزین کوچکی نگه داشت و نقشه‌ای خرید. هرچه جاده پرپیچ‌وتاب‌تر می‌شد، پیداکردن مسیر هم سخت‌تر می‌شد. همین‌طور که به راهش ادامه می‌داد، نگاهش به نقشه بود تا مطمئن شود به سمت شمال شرق حرکت می‌کند. یادش می‌آمد پدر و مادرش آن‌قدر به سمت شمال شرق می‌راندند تا دیگر جاده‌ای نمی‌ماند که بروند.
فهرست مطالب کتابمقدمه طلوع و بازگشت
فصل اول: قطار افکار
فصل دوم: همه چیز با یک گربه شروع شد
فصل سوم: ناهار در کتابخانه
فصل چهارم: دفتر مدیر
فصل پنجم: پیشنهاد
فصل ششم: قرار دادن نوم‌ها
فصل هفتم: غاز شُل‌ووِل
فصل هشتم: کلبه
فصل نهم: گردهمایی در جنگل
فصل دهم: بدهی رامپل‌استل‌اسکین
فصل یازدهم: ملکه و قورباغه
فصل دوازدهم: بعدازظهری که خیلی هم چارمینگی نبود
فصل سیزدهم: شیشه‌ها و روح‌ها
فصل چهاردهم: چوب‌دستی شگفت‌انگیز
فصل پانزدهم: کاشتیم، شد؛ بکار، می‌شود
فصل شانزدهم: پرواز مامانی
فصل هفدهم: ملکه‌ی برفی
فصل هجدهم: مادرخوانده‌ی بدجنس
فصل نوزدهم: قلعه‌ای در آسمان
فصل بیستم: تصویر توی آینه
فصل بیست‌ و یکم: جادوگر دریا
فصل بیست‌ و دوم: ترولبِلا، ملکه‌ی جن‌ها و دیوها
فصل بیست‌ و سوم: هشت کوتوله
فصل بیست‌ و چهارم: بانوی شرق
فصل بیست‌ و پنجم: سنگ، ریشه، خشم
فصل بیست‌ و ششم: باارزش‌ترین دارایی ساحره
فصل بیست‌ و هفتم: خواب
فصل بیست‌ و هشتم: جادوی جادوها
فصل بیست‌ و نهم: بهتر یا بدتر
فصل سی‌ام: خداحافظی





معرفی و دانلود کتاب قصه‌های همیشگی: بازگشت ساحره | کریس کالفر | انتشارات پرتقال