دسته‌بندی نشده · مارس 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب قصه‌ھای ھمیشگی: ھشدار برادران گریم | کریس کالفر | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب قصه‌ھای ھمیشگی: ھشدار برادران گریمکریس کالفر در کتاب قصه‌ھای ھمیشگی: ھشدار برادران گریم یک پیغام مهم برای الکس و کانر می‌فرستد: سرزمین پریان در خطر است، آن را نجات دهید! این اثر نامزد کتاب منتخب کودک و نوجوان گودریدز در سال 2014 بود و به‌سرعت جزء پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

درباره مجموعه قصه‌های همیشگی:

قصه‌های همیشگی نام یک مجموعه داستان شش‌جلدی مخصوص نوجوانان است. شخصیت‌های اصلی این کتاب‌های تخیلی الکس و کانر، خواهر و برادری دوقلو هستند که بعد از یک اتفاق وارد سرزمین پریان می‌شوند. این سفر غیرمنتظره آن‌ها را به ماجراهایی عجیب و خطرناک دعوت می‌کند و باعث می‌شود رازی که چند نسل در خانواده پنهان مانده آشکار شود …

کریس کالفر، نویسنده جوان آمریکایی است که با استفاده از افسانه‌های قدیمی در داستان‌هایش، نوجوانان را با قصه‌های کهن آشنا می‌کند. شش جلد این مجموعه به ترتیب عبارت‌اند از: طلسم آرزو، بازگشت ساحره، هشدار برادران گریم، فراتر از قلمروهای پادشاهی، اودیسه‌ی یک نویسنده و جهان‌ها با هم برخورد می‌کنند. تا امروز سه جلد اول به فارسی ترجمه شده که نوجوانان ایرانی استقبال گرمی از آن‌ها نشان داده‌اند.

جالب است بدانید آخرین کتاب این مجموعه در سال 2017 منتشر شد، اما کریس کالفر بعد از آن پنج کتاب دیگر نیز در ارتباط با سرزمین پریان تألیف کرد که پیش‌درآمد داستان‌های الکس و کانر هستند و اطلاعات بیشتری درباره این قلمرو جادویی به مخاطب می‌دهند.

موضوع کتاب قصه‌های همیشگی: هشدار برادران گریم:

زندگی الکس و کانر دیگر شباهتی به قبل ندارد. الکس در سرزمین پریان با مادربزرگ کلاس‌های مخصوص دارد و خودش را برای تبدیل شدن به پری آرزوها آماده می‌کند. کانر هم در دنیای واقعی راهی سفری می‌شود که قرار است یک مرخصی برای درس‌های مدرسه باشد. هر دوی آن‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایشان سخت تلاش می‌کنند، اما مهم نیست شما در یک سرزمین جادویی زندگی می‌کنید یا همین دنیای معمولی خودمان، سرنوشت همیشه چالش‌هایی برای شما دارد و کریس کالفر این موضوع را به‌خوبی روشن می‌کند.

کتاب قصه‌های همیشگی: هشدار برادران گریم (A Grimm Warning) سومین جلد از این مجموعه جذاب و پرطرفدار است. الکس و کانر در این قسمت متوجه می‌شوند خطری جدی سرزمینی پریان را تهدید می‌کند. آن‌ها تنها افرادی هستند که می‌توانند از این دنیا محافظت کنند و برای نجات آن مجبورند تصمیم‌های مهم و خطرناک بگیرند، اما هرچقدر بیشتر تلاش می‌کنند ماجرا پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود…

نکوداشت‌های کتاب قصه‌های همیشگی: هشدار برادران گریم:

– فریبنده. (ووگ نوجوانان)
– وسعت دنیای قصه‌های همیشگی حتی دیزنی را هم شگفت‌زده می‌کند! (یو. ا‌س.ای تودی)
– کالفر موضوعات جدی را به روشی بازیگوشانه و خنده‌دار روایت می‌کند، آثار او تا مدت‌ها در ادبیات کودک و نوجوان باقی خواهند ماند. (بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)
– سخت است که این کتاب‌ها را دوست نداشته باشی! کالفر مارا به سرزمین افسانه‌هایی می‌برد که آن‌ها را می‌شناسیم و بااین‌حال باز هم ما را شگفت‌زده می‌کند! (Publishers Weekly)

کتاب قصه‌های همیشگی: هشدار برادران گریم مناسب چه کسانی است؟

این داستان فانتزی برای مخاطبان بالای 12 سال نوشته شده و مطالعه آن به تمام نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی و ماجراجویانه پیشنهاد می‌شود.

درباره کریس کالفر بیشتر بدانیم:

کریس کالفر (Chris Colfer) نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز و بازیگر است. او توانسته جایزه گلدن گلوب را برای ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی Glee به دست آورد. همچنین مجله تایمز در سال 2011 او را در لیست صد فرد اثرگذار در جهان قرار داد.

در بخشی از کتاب قصه‌های همیشگی: هشدار برادران گریم می‌خوانیم:

از وقت خوابش گذشته بود، ولی دلش می‌خواست کمی بیشتر بیدار بماند. می‌خواست تا جایی که امکان دارد از حس هیجانی که برای سفر داشت بیشتر لذت ببرد. فکر سفر به آلمان بهترین راه فرار از افکاری بود که این اواخر به ذهن کانر هجوم می‌آوردند. وقتی به گوشه‌وکنار اتاقش چشم می‌چرخاند و سکوت سنگین خانه گوش‌هایش را پر می‌کرد، نمی‌توانست از شر حس تنهایی‌اش خلاص شود؛ تازگی‌ها سعی می‌کرد این احساسش را سرکوب کند. در زندگی‌اش جای خالی‌ای وجود داشت … خواهرش.

کانر پنجره‌ی اتاقش را باز کرد تا محاصره‌ی سکوت را بشکند. سیکامور درایو هم به اندازه‌ی خانه ساکت بود و حالش خیلی بهتر نشد. به ستاره‌های آسمان شب چشم دوخت. آیا الکس هم از هرجایی که بود، می‌توانست همین ستاره‌ها را ببیند؟ شاید سرزمین قصه‌ها یکی از همین ستاره‌هایی بود که داشت می‌دید و فقط کسی تا به حال آن را کشف نکرده بود. حتماً کشف مهمی از آب درمی‌آمد! کشف این‌که فاصله‌ی بین او و خواهرش چندین سال نوری است، نه یک بُعد زمانی و مکانی دیگر.

کانر نتوانست بیشتر از این تنهایی را تحمل کند. از خودش پرسید: «یعنی ممکنه این وقت شب بیدار باشه؟»

دزدکی از پله‌ها پایین آمد و به اتاق نشیمن رفت. آینه‌ی طلایی بزرگی تمام دیوار اتاق را گرفته بود. مادربزرگشان آن را در آخرین دیدارشان به آن‌ها داده بود … و تنها راه دوقلوها برای ارتباط بین دنیاهای متفاوتشان بود.





معرفی و دانلود کتاب قصه‌ھای ھمیشگی: ھشدار برادران گریم | کریس کالفر | انتشارات پرتقال