دسته‌بندی نشده · می 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیا | فتح الله دیده بان



معرفی کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیاخودتان را برای یک ماجراجویی جذاب در جهان افسانه‌ها آماده کنید. کتاب ققوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیا شامل یازده افسانه از قصه‌های عامیانه‌ی آسیای میانه است که توسط فتح الله دیده بان گردآوری و ترجمه شده است. قوی سفید دومین شماره از مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا است.

درباره‌ی کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیا:

می‌گویند ما انسان‌ها، قصه‌های خودمان هستیم. ما به دنیا می‌آییم که قصه‌ها را بشنویم، داستان خودمان را خلق کنیم و آن را برای دیگران تعریف کنیم. قصه‌گویی و خلق افسانه‌ها اولین مرحله‌ی روبه‌رویی انسان‌ها با جهان خودشان بود. پدران و مادران باستانی ما برای درک هر پدیده‌ای برایش افسانه می‌ساختند و این افسانه‌ها را سینه به سینه برای هم نقل می‌کردند تا امروز که این قصه‌های کهن به دست ما برسد.

چندتایی از این قصه‌های کهن در کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه به همت فتح‌الله دیده‌بان کنار هم گردآوری شده‌اند تا ما با افسانه‌هایی از کشورهای کوچک آسیای میانه و سرزمین‌های سرد و برفی اروپای شمالی آشنا شویم و با خواندن افسانه‌هایی مثل پیرزن تاراق توروقی، خرس تالا و جادوگر بزرگ، قوی سفید، ماهیگیر واقعی، شیر و پشه و.. به یک سفر پر ماجرا در زمان‌های دور برویم. پس کوله‌پشتی‌هایتان را ببندید!

کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیا مناسب چه کسانی است؟

کودکان و همه‌ی علاقه‌مندان به روایت‌های افسانه‌ای و ادبیات کودک و نوجوان مخاطب این کتاب دوست‌داشتنی هستند.

با فتح‌الله دیده‌بان بیشتر آشنا شویم:

فتح‌الله دیده‌بان نویسنده و مترجم داستان‌های کودک است. او تعدادی از داستان‌های کودک و نوجوان را در مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانیم:

در زمان‌های قدیم پیرمردی زندگی می‌کرد. او پسری داشت به نام “اوسکیوس‌اُول”. پس از سال‌ها، پیرمرد از دنیا رفت و برای تنها پسرش، سی اسب، سی گوسفند و سی گاو به‌جا گذاشت. اوسکیوس‌اُول خواهر و برادری نداشت. با خود فکر کرد این حیوانات را چه‌کار کند. عاقبت تصمیم گرفت آن‌ها را بدهد و علم و دانش یاد بگیرد.

این بود که با حیواناتش به‌طرف شمال به راه افتاد. پس از مدتی به چادرهایی رسید. در چادر اول چند نفر نشسته بودند و شطرنج بازی می‌کردند. مردانی که شطرنج بازی می‌کردند، پرسیدند: «از کجا می‌آیی؟ چیزی می‌خواهی؟»

اوسکیوس‌اُول جواب داد: «من از جنوب می‌آیم. پدر و مادرم از دنیا رفته‌اند و برایم حیوانات زیادی باقی گذاشته‌اند. می‌خواهم آن‌ها را بدهم و علم و دانش یاد بگیرم. اگر به من بازی شطرنج یاد بدهید، من هم سی گوسفند به شما می‌دهم.»

آن‌ها قبول کردند.

سه ماه گذشت. اوسکیوس‌اُول چنان در بازی ماهر شده بود که حتی استادانش را هم در بازی می‌برد. همان‌طور که قول داده بود، سی گوسفند به آن‌ها داد، از آن‌ها خداحافظی کرد و با بقیه‌ی حیواناتش به راه افتاد.

رفت و رفت تا به چادر سفیدی رسید. در آن‌جا سه نفر نشسته بودند که شعبده‌بازی و چشم‌بندی‌هایی را که بلد بودند، به هم نشان می‌دادند.

شعبده‌بازها پرسیدند: «از کجا آمده‌ای؟ چه می‌خواهی؟»
فهرست مطالب کتاب1/ پیرمرد دانا
2/ چگونه اوسکیوس‌اُول، خان را در بازی برد
3/ سه دختر
4/ تایتریش
5/ پیرزنِ تاراق – توروقی
6/ خرس تالا و جادوگر بزرگ
7/ شیره‌ی درخت توس
8/ شیر و پشه
9/ ماهیگیر واقعی
10/ مرغابی‌ها و روباه
11/ قوی سفید
پی‌نوشت
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب قوی سفید: 11 افسانه از آسیای میانه – افسانه‌های مردم دنیا | فتح الله دیده بان