دسته‌بندی نشده · می 10, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مامای آلمانی: تصمیمات ناممکن، عشق‌های ممنوعه | مندی روبوتام



معرفی کتاب مامای آلمانی: تصمیمات ناممکن، عشق‌های ممنوعهکتاب مامای آلمانی شاهکار مندی روبوتام در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های کیندل در بریتانیا و کانادا معرفی شده است و برای یک نویسنده تازه‌کار، شروعی طوفانی به‌شمار می‌آید. داستان این رمانْ تلخ، اما سرشار از شجاعت و عاشقانه‌های یک ماما و زندانی سیاسی به نام آنکه هاف است که در طی جنگ جهانی دوم اسیر شده و در تمام مدت اسارتش به زنان زندانی یاری می‌رساند. با این وجود دشمنانی هستند که سد راه او می‌شوند و مسیر داستان وارد ماجراهای خطرناکی می‌شود.

درباره‌ی کتاب مامای آلمانی:

آلمان 1944؛ اسارت، ویرانی و ترس. این همان سرنوشتی‌ست که جنگ به بار می‌آورد. در این میان عده‌ای کشته و مجروح می‌شوند اما عده‌ای زنده می‌مانند و برای «زندگی کردن» می‌جنگند. در این میان شاید تنها روزنه امید، عشق باشد. عشقی که از دل تاریکی‌ها سر بر می‌آورد و به زندگی نور می‌بخشد. اما در جایی که همه چیز ممنوع است عشق نیز قربانی جبر و بازیچه‌ی سرنوشت خواهد شد.

آنکه هاف شخصیت اصلی رمان مامای آلمانی (The German Midwife)، از همان عده آدم‌هایی‌ست که فارغ از اعتقادات انسان‌های دیگر یا موقعیت دردناک اسارتش، به اخلاقیات و عشقش پایبند می‌ماند و سرسختانه به دیگران کمک می‌کند. اما این همه ماجرا نیست نویسنده خلاق این اثر با قلمی قدرتمند و توصیفاتی فراموش‌نشدنی، سرنوشت این مامای شجاع و فداکار را در فراز و فرود داستان روایت می‌کند و از مسیری دشوار می‌گوید که چاره‌ای جز وارد شدن به آن ندارد.

در ادامه داستان، «آنکه» با افرادی روبه‌رو می‌شود که او را مجبور به انجام کارهای می‌کنند که برایش خوشایند نیست. وی که چاره‌ای به جز پذیرش ندارد، باید برای نجات جان خود، خانواده‌اش و مردی که عاشقانه دوستش دارد، گریزگاهی پیدا کند و از این مخمصه رهایی یابد.

مندی روبوتام (Mandy Robotham) نویسنده این رمان جذاب قبلا حرفه مامایی را تجربه کرده و سال‌ها به این کار مشغول بوده و همین مساله داستان وی را باورپذیر و خواندنی‌تر کرده است. علاوه بر این تصاویر جنگی و تاریخی به حدی زیبا توصیف شده‌اند که فضای این کتاب به یک رمان واقعی نزدیک می‌شود و بسیاری از خوانندگان در تخیلی بودن آن شک می‌کنند.

این کتاب پرفروش که در انگلستان با عنوان زن جنگ (A Woman of War) منتشر شد، در فهرست برترین کتاب‌ قرار گرفته و توجه خوانندگان و منتقدان زیادی را به خود جلب کرده است. با مندی روبوتام و ماجراهای تصمیمات ناممکن و عشق‌های ممنوعه‌ای که او روایت می‌کند همراه شوید و به سرانجام این داستان جذاب پی ببرید.

در نکوداشت کتاب مامای آلمانی:

– نمی‌توانم به اندازه کافی رمان مامای آلمانی را ستایش کنم. این کتاب قطعاً در صدر کتاب‌های داستانی-تاریخی که در سال 2018 خوانده‌ام، خواهد بود. (NetGalley)
– فوق العاده قدرتمند، دلخراش اما در نهایت نشاط آور. من نمی‌توانستم این کتاب را کنار بگذارم. (کیتی فورده، نویسنده کتاب تابستان گلبرگ رز)
– جذاب و کاملاً باورپذیر. این کتاب از رمان‌های فوق‌العاده درباره جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید. (مولی گرین، نویسنده کتاب جنگ یتیم)

جوایز و افتخارات کتاب مامای آلمانی:

– عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ کیندل در بریتانیا و کانادا
– یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های USA Today

کتاب مامای آلمانی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقمندان داستان‌های عاشقانه پرمخاطره، همچنین کسانی که به خواندن داستان‌های تاریخی و جنگ جهانی مشتاق هستند، از این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب مامای آلمانی می‌خوانیم:

صبح روز بعد در اقامتگاه خدمتکاران صبحانه خوردم. من به‌عنوان ندیمۀ خانم براون معرفی شدم، بااین‌حال کسی نپرسید از کجا آمده بودم و یا دربارۀ زندگی‌ام در طول جنگ یا قبل از آن ‌سؤالی نشد؛ به‌نظر می‌رسید که سرگذشت هرکسی توسط این آشفتگی و هیاهوی جنگ از بین رفته بود. توافق کرده بودیم که هر روز صبح بعد از صبحانه، مختصراً خانم براون را ببینم و یک‌بار در هفته معاینۀ کامل صورت بگیرد.

در طی این هنگام، تنها اگر به من نیازی بود یا سؤالی داشت، او را می‌دیدم. همۀ این‌ها در اولین ملاقاتم با گروهبان مایر روشن شد، کسی که وقتی به اتاقم برمی‌گشتم، با افتخار خودش را معرفی کرد. «و من نیازی به شفاف کردن این نمی‌بینم که شما نمی‌توانید عمارت را بدون خانم براون ترک کنید.» او افزود: «یا اجازۀ کتبیِ صریحِ خانم.»

لبخندی از روی اکراه زد. سبیل کوچک و تمیزش موج‌دار بود. عینک دور سیمی‌اش روی یک بینی کوچک نوک‌تیز سوار شده بود. بالای آن موهای روغنی و کوتاهش قرار داشت. تکبر فزاینده‌اش و نحوه‌ای که او کت تیره و بی‌روح گُردان حفاظتی نازی‌ها را پوشیده مرا به لرزه انداخت. قبلاً دیده بودم که یکصد نگهبان گردان حفاظتی نازی‌ها با سلاح‌هایی سنگین، در حضور هزاران زن عاجز صف کشیدند.

بل از جنگ این مرد پست و فرومایه بود. جنگ جاذبه‌اش را محرز کرده بود و او از آن لذت می‌برد. «با توجه به‌جایی که از آن آمدم، دربارۀ جایگاهم خیال‌پردازیِ واهی نمی‌کنم گروهبان. هنوز یک بردۀ زندانی هستم. گرچه می‌خواهید آن را کتمان کنید.» او بی‌هیچ آشفتگی‌ای گفت: «برده‌ای در آسایش و رفاه. فقط این مورد و خانواده‌تان را به‌خاطر داشته باشید. روز خوش.»
فهرست مطالب کتابیادداشت نویسنده
فصل 1: ایرنا
فصل 2: خروج
فصل 3: آن بیرون
فصل 4: صعود
فصل 5: شروعی جدید
فصل 6: سازگاری
فصل 7: اِوا
فصل 8: رازدار جدید
فصل 9: ارتباط
فصل 10: مهمان‌ها
فصل 11: بانوی اول
فصل 12: استخدام
فصل 13: زندگی و مرگ
فصل 14: صعود مجدد
فصل 15: انتظار
فصل 16: برنامه‌ها
فصل 17: برشی از زندگی
فصل 18: فرونشاندن آتش
فصل 19: انتظار هوشیارانه
فصل 20: قدرت اِوا
فصل 21: بهبود و بازگشت
فصل 22: اهریمن‌های جدید
فصل 23: پرورش
فصل 24: افزایش علاقه
فصل 25: تازه‌واردهای جدید
فصل 26: دکتر خوب
فصل 27: اتاق خیاطی
فصل 28: رهایی
فصل 29: دوستان
فصل 30: ابرهای فصل بهاری
فصل 31: تسکین
فصل 32: انتظار
فصل 33: فضای خالی
فصل 34: مراحل اولیه
فصل 35: در شُرُف وقوع توطئه
فصل 36: شیفت شب
فصل 37: مراقبت و انتظار
فصل 38: خطر قریب‌الوقوع
فصل 39: قدرت شبکه
فصل 40: جهانی واقعی بر فراز کوه
فصل 41: مجازات
خاتمه: برلین 1990





معرفی و دانلود کتاب مامای آلمانی: تصمیمات ناممکن، عشق‌های ممنوعه | مندی روبوتام