دسته‌بندی نشده · ژوئن 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مدیریت مالی: بودجه‏‌ریزی، صورت‏‌های مالی، روش‏‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده | حمید اسلامیان



معرفی کتاب مدیریت مالی: بودجه‏‌ریزی، صورت‏‌های مالی، روش‏‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایدهکتاب مدیریت مالی از مجموعه کتاب‌های همراه مدیران است که طبق مطالعات دانشکده کسب وکار دانشگاه هاروارد تالیف شده است و راهکارهایی حرفه‌ای برای مسائل چالش‌برانگیزی که مدیران با آن‌ها روبه‌رو می‌ شوند ارائه می‌‌دهد. از آنجایی که آشنایی با مفاهیم مالی در انجام وظایف شغلی، یک توانمندی ضروری برای افراد شاغل به‌شمار می‌آید، این مجموعه در کتاب پیش‌رو به شرح مفاهیم پایه‌ای و ساده مدیریت مالی می‌پردازد تا برای کارکنان سطوح مختلف قابل استفاده باشد.

درباره‌ی کتاب مدیریت مالی

آیا از روند مالی شرکتی که در آن فعالیت می‌کنید آگاهی دارید؟ اگر در حال حاضر کارمند باشید و در یک سازمان فعالیت کنید، احتمالا اصطلاحاتی همچون صورت مالی، بودجه‌ریزی یا تحلیل هزینه فایده به گوش شما خورده باشد اما شاید از کارکرد و ماهیت اصلی آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

یک کارمند مشغول به کار برای انجام وظایف کاری و تنظیم برنامه‌های مالی خود نیاز به اطلاعاتی پایه‌ای از نحوه دریافت و پرداخت سازمانی که در آن کار می‌کند دارد. کتاب مدیریت مالی (Understanding Finance: Expert Solutions to Everyday Challenges) این امکان را به شما می‌دهد تا با روش‌های حسابداری و عملیات مالی حرفه‌ی خود آشنا شوید و برای اتخاذ تصمیمات جدید از آن‌ها استفاده نمایید.

قطعا شما با مطالعه این کتاب به یک کارشناس مسائل مالی یا تحلیلگر امور مالی تبدیل نخواهید شد. این کتاب هم چنین ادعای ندارد اما دانشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که انتخاب‌های درست و اقدامات هوشمندانه را برای شما میسر خواهد کرد.

«چاک کرمر» به عنوان یک حسابدار خبره و مشاور بازرگانی، به همراه «کارن برمن» بنیان‌گذار، رئیس و یکی از صاحبان موسسه کسب‌وکار به عنوان مشاوران این کتاب در کنار شما هستند و تلاش دارند تا تمام افراد درون سازمان‌ها را با شیوه‌های ارزیابی حسابداری و موفقیت مالی آشنا شوند. هدف نهایی آن‌ها این است که با آموزش مدیریت مالی، کارمندان، مدیران و رهبران را به شرکای تجاری در سازمان خود بدل سازند و همه در راستای یک هدف با هم قدم بردارند.

ویژگی ممتاز این اثر، بیان ساده و گویای آن است که مطالعه و درک مطالب کتاب را آسان می‌کند و با بیان نکات کلیدی هوش مالی شما را پرورش دهد تا بر ترس‌های مالی خود غلبه کنید و بهترین تصمیمات را بگیرید.

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران:

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران بر اساس پژوهش‌های دانشکده کسب وکار دانشگاه هاروارد تالیف شده است و تکنیک‌های مفیدی را برای مسائلی که مدیران همیشه با آن‌ها سروکار دارند، ارائه می‌‌دهد. این مجموعه که توسط اساتید درجه یک دانشگاه هاروارد پس از سال‌ها تجربه در مشاوره و آموزش منتشر شده است، با کمک مثال‌های واقعی، نکته‌های ارزشمند، راهنمایی‌ها، ابزارها و آزمون‌ها مدیران را در شناسایی نقاط ضعف یا قوت و کسب مهارت‌های کلیدی مدیریت یاری می‌رساند.

کتاب مدیریت مالی مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که در یک کسب‌وکار یا سازمان مشغول فعالیت هستند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و درباره امور حسابداری و مالی اطلاعات کسب نمایند.

در بخشی از کتاب مدیریت مالی می‌خوانیم

اعداد گویای تمام واقعیت نیستند و در تحلیل هزینه-فایده باید عوامل کیفی را نیز در نظر گرفت. برای مثال، باید دید آیا فرصت جدید سرمایه‌گذاری به لحاظ استراتژیک با اهداف شرکت سازگاری دارد یا خیر، آیا می‌توان بدون از دست دادن تمرکز بر روی سایر محصولات نسبت به راه‌اندازی خط تولید جدید اقدام کرد یا خیر، آیا احتمال موفقیت محصول جدید با توجه به شرایط بازار وجود دارد یا خیر و آیا سرمایه‌گذاری جدید می‌تواند موجب افزایش رضایت مشتریان گردد یا خیر.

هرچند این عوامل قابل‌اندازه‌گیری نیستند، سعی کنید تا حد امکان آن‌ها را به صورت کمّی بیان کنید. فرضیاتی را مطرح کنید که کمک می‌کند ارقام تخمینی ارائه دهید. فرض کنید سعی دارید ارزش اطلاعات بهبود‌یافته یک سرمایه‌گذاری جدید، یعنی اطلاعات جامع‌تری که درک آن آسان‌تر بوده و بیشتر در دسترس است را بسنجید.

می‌توانید سعی کنید زمان حفظ ‌شده یک کارمند به ‌واسطه اطلاعات جدید و یا ارزش حفظ شمار بیشتری از مشتریان را که می‌تواند از درک بهتر الگوهای خرید ناشی شود را به صورت بهای نقدی بیان کنید. لازم نیست چنین تخمین‌هایی را مستقیما در تحلیل ROI یا NPV خود وارد کنید، ولی در هر صورت می‌توانند بسیار مجاب‌کننده و آگاهی‌بخش باشند.

عوامل کمّی و کیفی را اندازه‌گیری کنید. برای مثال، چنانچه خالص ارزش فعلی یک فرصت سرمایه‌گذاری تنها کمی مثبت است، می‌توانید ملاحظات کیفی نظیر سازگاری استراتژیک را در تصمیم‌گیری نهایی خود بیشتر دخیل سازید.
فهرست مطالب کتابمقدمۀ ناشر
پیام مشاور
مبانی مدیریت مالی
آشنایی با صورت‌های مالی
روش‌های حسابداری
صورت سود و زیان
ترازنامه
صورت جریان وجوه نقد
استفاده از صورت‌های مالی برای سنجش سلامت مالی
نسبت‌های سودآوری
نسبت‌های فعالیت
نسبت‌های نقدینگی
نسبت‌های اهرمی
سایر راه‌های سنجش سلامت مالی
فرایند بودجه ریزی
آشنایی با بودجه‌ریزی «بالا به پایین» و «پایین به بالا»
آماده‌سازی بودجه
مراحل بودجه‌ریزی
بیان فرضیات
بیان فرضیات به شکل کمَی
تحلیل هزینه – فایده چیست؟
مراحل تحلیل هزینه-فایده
بازده خالص و دوره بازگشت سرمایه
خالص ارزش فعلی و نرخ بازده داخلی
تحلیل نقطه سر به سری
تحلیل حساسیت
تخمین مزایا و هزینه‌های غیر‌کمّی
ارزیابی عملکرد
ارزیابی پیشرفت سرمایه‌گذاری
ارزیابی بودجه
نکات و ابزارها
ابزارهای مدیریت مالی
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
عبارات کلیدی





معرفی و دانلود کتاب مدیریت مالی: بودجه‏‌ریزی، صورت‏‌های مالی، روش‏‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده | حمید اسلامیان