دسته‌بندی نشده · می 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی | دیوید ون فلیت | انتشارات اشکاف



معرفی کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزیاثری که شما را با واقعیت کسب‌وکارهای بزرگ مواد غذایی آشنا می‌کند… کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی بر پایه تحقیقات دیوید ون فلیت، الا ون فلیت و جورج سپریچ بنا شده و تمام تصورات شما درباره صنعت کشاورزی را تغییر می‌دهد.

درباره کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی:

شرکت بزرگ و گران قیمت مک دونالد شروع ساده‌ای داشت: دو برادر که یک کسب و کار معمولی را با اصول رایج بازار شروع کردند و منبعی به جز گندم و گوشت نداشتند. داستان این شرکت قطعا یک قصه معمولی از شروع کسب‌و‌کاری خانوادگی است، اما راز پنهان مک‌دونالد، تکیه بر صنعت کشاورزی است. شاید از خودتان بپرسید: ‌«مگر چه تفاوتی بین این‌ها وجود دارد؟» واقعیت این است که بسیاری از شرکت‌های تجاری بزرگ دنیا، بر پایه معاملات املاک و کشاورزی بنا شده‌اند و دلیل واقعی موفقیت این غول‌های عظیم تجاری را باید در جایی غیر از فروش همبرگر یا نوشابه جستجو کرد. نویسندگان این کتاب که همگی جزء اساتید برتر مدیریت کشاورزی در آمریکا هستند، در کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی (Agribusiness Principles of Management) سطوح مختلف کشاورزی را توضیح می‌دهند و اثر آن بر کسب و کارهای مرتبط با تولید مواد غذایی را بررسی می‌کنند.

دیوید ون فلیت (David Van Fleet)، الا ون فلیت (Ella Van Fleet) و جورج سپریچ (George Seperich) با مثال‌های متعدد رابطه دو طرفه کشاورزی و دنیای تجارت را شرح می‌دهند و همچنین نکاتی کلیدی از مدیریت را به شما یاد می‌دهند. کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی تمام چیزی است که برای درک صحیح مسیر رشد، چالش‌ها و تغییرات کسب‌و‌کارهای مبتنی بر کشاورزی نیاز دارید تا بتوانید آگاهانه به دنیای خرید و فروش مواد غذایی وارد شوید.

کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی مناسب چه کسانی است؟

اگر صاحب یک کسب‌وکار در حوزه کشاورزی هستید یا تصمیم به فعالیت در این زمینه دارید، این کتاب انتخابی مناسب برای شماست.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی می‌خوانیم:

جاشوا و کاترین سامرآب و هوای سرد نیو اینگلند را در سال 1956 ترک کردند و به سمت غرب رفتند به جامعه کوچک‌تری که بیشتر مساحت جنگلی آن را خریده بودند. آن‌ها سبزیجات و مرغ‌های پرورش داده شده را برای تغذیه خانواده خود پرورش دادند. زیادی محصولات ناچیز خود را فروختند که چیزهایی که نمی‌توانند تولید کنند را بخرند و الوارهای زمین خود را فروختند که بتوانند زمین بیشتری را کسب نمایند. در طول سال‌ها، خانواده سامر نیز بزرگ شدند که اعضای بیشتری را در طول فصل پرورش و درو کردن فراهم نمایند.

این موضوع آن‌ها را قادر می‌ساخت حتی بیشتر از نیازهای خانواده خود برای مصرف شخصی تولید نمایند. در سراسر سال‌های اولیه آن‌ها به خودشان به چشم یک مزرعه خانوادگی نگاه می‌کردند که بیشتر نیازهایشان برای تأمین غذا را فراهم می‌کنند. اما اکنون آن‌ها با فروش محصولات مزرعه و منابع طبیعی برای خرید دیگر نیازهای خانواده‌شان و گسترش تولیدشان به عنوان کسب و کار کوچک کشاورزی عمل می‌کردند.

تقاضای رو به افزایش به‌علاوه علاقه در حال افزایش اعضای خانواده به خانواده سامر انگیزه داد تا محصولات بیشتری را بکارند. چند سال بعد جاشوا و کاترین بیشتر کار در مزرعه را تغییر دادند و برای بچه‌هایی که هنوز علاقه‌مند به ماندن در مزرعه بودند تصمیمات فراوانی در زمینه کسب و کار گرفتند. آن‌ها نام مزارع سامر را اتخاذ کردند و شروع کردند به رسمی‌تر گسترش‌دادن کسب وکار که شامل محصولات اضافی و تقسیم مسئولیت‌های بعدی برای محصولات یا زمین‌های مختلف می‌شد که آن‌ها به عنوان مزارع از آن استنباط می‌کردند. اندیشه‌های مختلف برای گسترش از آن زمان در نظر گرفته شد که شامل تولید ارگانیک و گوشت، یونجه و پنبه و افزایش طیور یا دامداری بود. بعضی از آن‌ها موفق بودند و بعضی موفق نبودند.
فهرست مطالب کتاباهداف یادگیری
داستان مک دونالد داستان کروک نیست
مقدمه
ظاهر تغییر یافته کسب و کار کشاورزی در ایالت متحده آمریکا
کسب و کار کشاورزی به عنوان یک فرصت
کسب و کار کشاورزی چیست؟
I – موضوعی برای اندیشیدن
تمرکز بر کسب و کار کشاورزی
مزارع سامر
صنایع اصلی
زنجیره کسب و کار کشاورزی- زنجیره ارزش
توسعه کسب و کار کشاورزی
تأثیر اولیه کسب و کار کشاورزی
جابه‌جایی اولیه به سمت طبیعت کنترل‌کننده
رابطه دو طرفه بین کشاورزی و جوامع محلی
نوآوری‌های تکنولوژیکی اولیه
افزایش تخصص در زمینه نوآوری‌های مربوط به شیمی و بیولوژی
II – موضوعی برای اندیشیدن
کسب و کار کشاورزی به سمت جهانی شدن پیش می‌رود
تمرکز روی کسب و کار کشاورزی
افتخار ناپی و ناواجو
تفاوت‌ها بین کسب و کار کشاورزی و کسب و کار
جهت گیری خانوادگی یا قصد
III – موضوعی برای اندیشیدن
طبیعت مکانی و کالایی کسب و کار کشاورزی
نیاز به کاهش ریسک
تولید محصولات خوردنی و پوشیدنی
محصولات به‌شدت فاسدشدنی
کسب و کار کشاورزی امروزی
ارتباط با کشاورزی
ارتباط با علم
ارتباط با ساختارهای مالی
در معرض ملاحظات سیاسی
تناقض اقتصادی
IV – موضوعی برای اندیشیدن
گره خوردن نزدیک با منابع طبیعی
مدل پایه مدیریت
خلاصه فصل
فعالیت‌های فصل
بررسی سوالات
سوال‌های تحلیلی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر مدیریت در کشاورزی | دیوید ون فلیت | انتشارات اشکاف