دسته‌بندی نشده · می 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ملاقات با انریکه لین | ماریو بارگاس یوسا | نشر افکار



معرفی کتاب ملاقات با انریکه لینزندگی در میان داستان و قصه، ‌همان اتفاقی است که ما را زنده نگه می‌دارد! کتاب ملاقات با انریکه لین مجموعه داستانی جذاب است که علیرضا کیوانی‌نژاد آن را گردآوری و ترجمه کرده. این کتاب خواندنی و تاثیرگذار،‌ شامل پنج داستان کوتاه بی‌نظیر از چهار نویسنده مطرح دنیاست که از خواندن آن لذت خواهید برد.

درباره کتاب ملاقات با انریکه لین:

داستان کوتاه همیشه یکی از پرطرفدارترین ژانرهایی‌ست که مخاطبان را به سمت خودش جذب می‌کند. کتاب ملاقات با انریکه لین مجموعه‌ای دلنشین و به یادماندنی از بهترین داستان‌های کوتاه‌ دنیاست که از میان نوشته‌های چهار نویسنده مطرح، ماریو بارگاس یوسا (Mario Vargas Llosa)،‌ جان آپدایک (John Updike)،‌ روبرتو بولانیو (Roberto Bolaño) و یی یون لی (Yiyun Li) گردآوری شده است. هریک از این داستان‌های کوتاه، ‌شما را به دنیای ادبیات داستانی هدایت می‌کنند و آنقدر گیرا هستند که می‌توانند همراه بسیار خوبی برای اوقات فراغت شما باشند.

در کتاب ملاقات با انریکه لین پنج داستان کوتاه را خواهید خواند که هر کدام با هنرمندی خاصی نوشته شده‌اند. پنج داستانی که در این کتاب آمده‌اند، به ترتیب «سه طرح، سه شخصیت»،‌ «اشک‌های پدرم»، «سنسینی»، «ملاقات با انریکه لین»‌ و «خانه‌ای روی آتش» نام دارند.

کتاب ملاقات با انریکه لین مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به همه کسانی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند یک گلچین بی‌نظیر از داستان‌های کوتاه بهترین نویسندگان جهان را مطالعه کنند.

با نویسندگان کتاب ملاقات با انریکه لین بیشتر آشنا شویم:

ماریو بارگاس یوسا اولین نویسنده کتاب ملاقات با انریکه لین است که به خلاقیت و توانمند بودن شهرت دارد. او در سال 1936 در آرکیپای پرو به دنیا آمد. این نویسنده بی‌نظیر،‌ در رشته هنرهای زیبای دانشگاه لیما فارغ‌التحصیل شد و سپس تحصیلاتش را در رشته دکتری ادبیات در دانشگاه مادرید ادامه داد. یوسا یه دلیل قلم توانمند و استعداد بی‌نظیرش در نوشتن،‌ با عنوان «آقای رمان» شهرت دارد. او در سال 2010 موفق شد که جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. از جمله کتاب‌های مشهور این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «سال‌های سگی»،‌ «رویای سلت» و «تازه کارها» اشاره کرد.

نویسنده بعدی که یکی از زیباترین داستان‌‎های او را در این مجموعه داستان می‌خوانید،‌ جان هویر آپدایک نام دارد. آپدایک بخش زیادی از شهرت خودش را مدیون نگارش مجموعه «خرگوش»‌ است و بخش دیگر آن را از توانایی خود در نگارش داستان‌های کوتاه چاپ‌شده در نشریه نیویورکر و اَگنی وام گرفته است. یکی از مجموعه‌های داستانی این نویسنده آمریکایی در سال 2014، ‌برنده جایزه معتبر پن/فاکنر شد.

روبرتو بولانیو آبالوش از دیگر نویسندگانی است که مترجم،‌ داستان‌های او را برای گردآوری در کتاب ملاقات با انریکه لین انتخاب کرده است. این نویسنده مشهور اهل شیلی به دلیل نگارش رمان «کارآگاه وحشی» و ترجمه انگلیسی آن توسط ناتاشا ویمر،‌ جوایز بی‌نظیری را دریافت کرد و به شهرت جهانی رسید. دو داستان زیبا و خواندنی بولانیو که در این مجموعه داستان نوشته شده،‌ از مجله نیویوکر انتخاب شده‌اند. کتاب «شبانه‌های شیلی» و «کابوی تحمل‌ناپذیر: پنج داستان و دو خطابه»‌ ازجمله کتاب‌های محبوب بولانیو هستند که از خواندن آن‌ها لذت خواهید برد.

یی‌یون لی تنها نویسنده زن در این مجموعه داستان است که به دلیل هنر بی‌نظیرش،‌ لقب «همینگوی مونث» را به او اعطا کرده‌اند. او مدرک فوق لیسانس خودش را در رشته نوینسدگی خلاق (غیرداستانی) دریافت کرده و اولین مجموعه‌ داستان‌ او به نام «هزار سال دعای خیر» برنده جایزه‌ بین‌المللی «فرانک اُکانر» شده است.

در بخشی از کتاب ملاقات با انریکه لین می‌خوانیم:

وقتی نام برنده‌ها را اعلام کردند من در بازار صنایع‌دستی که مطلقاً چیزی به نام صنایع‌دستی در آن فروخته نمی‌شد‌ دستفروش بودم. نفر چهارم شدم و جایزه ده هزار پسویی را بردم؛ شورای [شهر] آلکوی این جایزه را خیلی زود به من پرداخت کرد. چیزی نگذشت که مجلد چاپ شده‌‌ مجموعه آثار برنده‌ی مسابقه و شش فینالیست دیگر این رقابت که با غلط‌های چاپی بسیار منتشر شده بود، به دستم رسید. طبعاً از نظر خودم، داستانم خیلی بهتر از داستان برنده‌ این رقابت بود و بنابراین فحش و بدوبیراه بود که نثار داوران مسابقه می‌کردم و به خودم می‌گفتم: «خب مگر غیر از این انتظار دیگری هم داشتی؟» اما چیزی که حقیقتاً مرا شگفت‌زده کرده بود در پس نام «لوییس آنتونیو سنسینی» نهفته بود، نویسنده‌ آرژانتینی که برنده‌ جایزه‌ نفر سوم شده بود. داستان‌اش روایت زندگی راوی بود؛ رفته بود به دهات، جایی‌که پسرش آنجا دارفانی را وداع گفته بود؛ یا به دهات رفته بود چون پسرش در شهر فوت کرده بود گفتن‌اش خیلی سخت است اما در هر صورت همان بیرون جایی در دهات، در دشتی فراخ، پسر راوی خیلی ملموس با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد.
فهرست مطالب کتابیادداشت مترجم 
ماریو بارگاس یوسا
سه طرح، سه شخصیت
جان هویر آپدایک
اشک‌های پدرم
روبرتو بولانیو آبالوش
سنسینی
ملاقات با انریکه‌ لین
یی‌یون لی
خانه‌ای روی آتش
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب ملاقات با انریکه لین | ماریو بارگاس یوسا | نشر افکار