دسته‌بندی نشده · ژوئن 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مهربانی را مد کنیم: 40+1 ایده جالب برای نیکوکاری بدون هزینه خاصی | ساجده تنها



معرفی کتاب مهربانی را مد کنیم: 40+1 ایده جالب برای نیکوکاری بدون هزینه خاصیشاید شما هم همواره در پی خوشحال کردن دیگران و انجام کارهای خیر هستید اما نمی‌دانید بهترین راه چیست و چطور می‌توان مهربانی و نیکوکاری را در بین افراد مختلف منتشر کرد. کتاب مهربانی را مد کنیم نوشته ساجده تنها، 41 ایده ناب و نیکو برای بخشش و مهربانی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد که دل افراد زیادی را شاد می‌کند و در وجود خودتان نیز احساس رضایت به وجود می‌آورد.

درباره کتاب مهربانی را مد کنیم:

نیکوکاری سنت پسندیده‌ای است که در دین و آیین ما ریشه‌ای دیرینه دارد. از دیرباز مردم این مرز و بوم به کودکان و نوجوانان خود اخلاق نیکوی بخشش و بزرگ‌منشی را می‌آموختند. به همین منوال ساجده تنها، راه و رسم پیشینان خود را ادامه داده و در کتاب مهربانی را مد کنیم تلاش کرده تا با زبانی ساده و صمیمی درباره‌ی کار خیر با خوانندگان سخن بگوید.

این کتاب ایده‌هایی کاربردی و موثری را در جهت کار نیک در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. 41 ایده مفید که می‌تواند زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.

این ایده‌ها نیازمند هزینه‌های گزاف نیستند بلکه برای کسانی که آرزوی شاد کردن دل دیگران را دارند اما امکان آن را ندارند نیز مفید خواهد بود. از این جهت کودکان و نوجوانان هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و نیکوکاری را از سن کم تمرین نمایند.

ایجاد این ذهنیت در فرزندان یک جامعه، فرهنگ مددکاری را در بین طیف وسیعی از افراد به وجود می‌آورد و ثمرات زیادی را درآینده به همراه خواهد داشت.

کتاب مهربانی را مد کنیم مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم به انجام کار خیر علاقه دارید اما ایده‌ای برای آن به ذهنتان نمی‌رسد یا شاید در حال حاضر قادر به پرداخت هزینه‌های زیاد نیستید، این کتاب به تمامی کودکان و نوجوانان کمک می‌کند که به سهم خود در کار نیک شریک باشند و نقش بزرگی در این عمل ایفا کنند.

در بخشی از کتاب مهربانی را مد کنیم می‌خوانیم:

ذات انسان: اگر در مدرسه درس شیمی را دوست داشتید، حتما یادتان هم هست که برخی از عناصر شیمیایی خاصیت واکنش‌پذیری بسیاری دارند و این جزء ذات آن‌ها است و کاری نمی‌توان کرد.

انسان از خداوند است و هستی وجود انسان هم از خداوند است و خداوند منشا تمام مهربانی‌ها، عشق و محبت است، پس عجیب نیست که انسان میل به نیکوکاری و مهربانی داشته باشد و آن را تحسین کند. انسان به امنیت میل دارد و وقتی امنیت وجود داشته باشد، احساس آرامش می‌کند. پس آدمی که میل به مهربانی و نیکوکاری و کار خیر دارد وقتی که آن را انجام می‌دهد، به این نیاز پاسخ می‌دهد و آرامش و محبت و عشق را به دست می‌آورد.

2. رضایت خداوند: انسان‌های بسیاری در سرتاسر هستی، خدایی را می‌پرستند (جدای از اینکه دین آن‌ها چیست‌؟ توحیدی است یا اساطیری؟ درست یا غلط؟) و همه‌ی این افراد، رضای خداوند برایشان مهم است و خدمت و کمک به دیگران هم جزء بهترین چیزهایی است که رضایت خداوند را جلب می‌کند.

همین‌طور نوعی شکرگزاری در برابر خداوند منان است و حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «شکر نعمت، نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند» و کسانی که به دیگران کمک می‌کنند انشاالله زندگیشان سرشار از نعمت‌های مادی و معنوی می‌شود.

3. کارما: “کار خوب و بد ما به خودمان برمی‌گردد. ” این جمله‌ای است که تمام ادیان و مذاهب و مکتب‌ها (هر نوعی که باشند) بر آن تاکید می‌کنند و برخی هم آن را کارما می‌خوانند و خیلی از آدم‌ها شاید آن را در زندگی تجربه کنند.
فهرست مطالب کتابمقدمه
سلام دوستان
حالا چرا خوبی؟!
خانواده (عزیزترین‌هایمان)
دوستان (آن‌هایی که می‌شناسیم و آن‌هایی که نمی‌شناسیم)
پس خلاصه اینکه…
حرف آخر
منابع و مأخذ





معرفی و دانلود کتاب مهربانی را مد کنیم: 40+1 ایده جالب برای نیکوکاری بدون هزینه خاصی | ساجده تنها