دسته‌بندی نشده · فوریه 23, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب مینیمالیست | بیاتریس آناهاتا | انتشارات پل



معرفی کتاب مینیمالیستبیاتریس آناهاتا در کتاب مینیمالیست به شما می‌آموزد چگونه می‌توان از شر هر چیزی که دیگر به شما خدمتی نمی‌کند، خلاص شوید. او در چالشی سی روزه سبک زندگی کمینه‌گرایی یا مینیمالیستی را به شما آموزش می‌دهد و در اثر ارزشمند خود بیان می‌کند که زندگی با چیزهای کمتر تا چه اندازه آرامش‌دهنده است!

درباره کتاب مینیمالیست:

اگر تا به‌ حال تجربه‌ی اسباب‌کشی داشته و به خانه‌ای جدید نقل مکان کرده باشید،‌ هنگام جمع‌وجور کردن وسایلتان، احتمالاً در حالی که میان کارتن‌های خالی یا پر از وسیله نشسته بودید، چیزی به ذهنتان رسیده که چندان دلتان نمی‌خواهد به آن اعتراف کنید: سرتاسر زندگی شما مملوء از وسایلی‌ست که خیلی هم به کارتان نمی‌آیند. نه دلِ دور ریختن و یا حتی بخشیدن آن را دارید، و نه از آن‌ها استفاده می‌کنید. آن‌ها تنها فضای شما را اشغال می‌کنند و وسایلتان را به هم می‌ریزند. بنابراین جای تعجب نیست که امروزه افراد زیادی به سبک زندگی مینیمالیستی گرایش پیدا کرده‌اند. مینیمالیسم یا زندگی مینیمالیستی فقط یک سبک طراحی نیست؛ بلکه یک جنبش یا نوعی سبک زندگی است.

اگر شما هم به مینیمالیسم علاقه دارید اما نمی‌دانید از کجا آغاز کنید، باید به شما بگوییم خبر خوب این است که کتابی ساده و کاربردی پیش رویتان قرار دارد که می‌تواند راهنمای شما در این مسیر قرار بگیرد. بیاتریس آناهاتا در کتاب مینیمالیست (Minimalist: Your 30 day Mental Rework Guide to a Minimalist Life, to Declutter Your Home, Mind and Emotions) همراه شماست و به شما کمک می‌کند تا به خانه و زندگی خود نظم ببخشید، ذهنی شادتر داشته باشید و استرس کمتری را تجربه کنید. او به مدت سی روز تمریناتی برای شما ارائه می‌کند که اگر آن‌ها را به کار ببندید، چنان تغییری در زندگی‌تان رقم خواهد خورد، که خود نیز در ابتدا آن را باور نخواهید کرد.

بیاتریس آناهاتا در این کتاب خواندنی به شما نشان می‌دهد این شیوه‌ی زندگی دقیقاً به چه معناست و چگونه می‌توان یک کمینه‌گرای واقعی بود. چرا که این سبک زندگی با آنچه که امروزه در رسانه‌ها بازتولید می‌شود بسیار تفاوت دارد. رسانه‌ها می‌توانند تصویری از این سبک زندگی ارائه دهند که بسیار افراطی‌ست و جز تصویری هذیانی از آن چیزی باقی نمانده است. این تصاویر ارائه شده برای اغلب مردم شوکه‌کننده هستند و آن‌ها را به این باور می‎رسانند که این نوع زندگی عملاً غیرممکن و غیر واقعی است. مینیمالیست بودن به معنای کنار گذاشتن همه‌ی چیزهایی‌ست که دیگر به شما خدمتی نمی‌کنند. این امر فقط در مورد چیزهای فیزیکی صدق نمی‌کند. حتی می‌تواند درباره‌ی آدم‌ها نیز صادق باشد. بنابراین در چالش سی‌روزه‌ای که پیش رویتان است، فقط یاد نمی‌گیرید که از دست آن پالتویی که یک روز خریدید و هیچ‌گاه نپوشیدید خلاص شوید. که، گام‌به‌گام از رابطه‌های مخرب نیز بیرون خواهید آمد.

میز کار شلوغتان، ظرف‌های تلنبار شده روی‌هم، وسایل اضافی در انباری و بارانی‌ای که سال‌ها گوشه‌ی کمد لباس‌هایتان قرار دارد را در ذهن بیاورید. این وسایل تنها فضای فیزیکی شما را اشغال نمی‌کنند، بلکه از شما فضای ذهنی نیز می‌گیرند و در پی‌ آن، انرژی روانی شما را نیز اتلاف می‌کنند. همین امر است که اهمیت مطالعه‌ی کتاب مینیمالیست را دو چندان افزایش می‌دهد.

کتاب مینیمالیست مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید اصول زندگی مینیمال را فرا بگیرید و شادی، رضایت و آرامش بیشتری را در زندگی تجربه کنید، کتاب مینیمالیست برای شما نوشته شده است.

با بیاتریس آناهاتا بیشتر آشنا شویم:

بیاتریس آناهاتا (Beatrice Anahata) در سن خوزه‌ی کالیفرنیا متولد شد. او زندگی خود را بر مبنای عقیده‌ای ویژه پیش می‌برد و اغلب نوشته‌هایش نیز حول محور همین ایده هستند: «زمانی که بر بدن خود تسلط داشته باشید، می‌توانید بر زندگی خود نیز مسلط شوید.»

از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «توجه‌آگاهی برای مبتدیان: 32 تمرین توجه‌آگاهی درباره‌ی چگونگی زندگی در لحظه‌ی حال و کاهش استرس و اضطراب» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب مینیمالیست:

– از افراط در کنترل کردن دست بردارید؛ زندگی این نیست که به دیگران نشان دهید که شما رئیس هستید.
– یاد بگیرید از تنهایی لذت ببرید؛ هیچ‌کس بهتر از خودتان شما را نمی‌شناسد.
– باید بی‌وقفه غر زدن را کنار بگذاریم و قدردان هدیه بزرگ زندگی باشیم و هر لحظه آن را گرامی بداریم.
– تعهدات درست را بپذیرید؛ تعهداتی که در زندگی دارید تعیین می‌کند چقدر با سبک زندگی کمینه‌گرا هماهنگ هستید.
– بزرگ‌ترین احساس لذتی که از سبک زندگی کمینه‌گرا به دست می‌آورید، آزادی است. دیگر لازم نیست برای به دست آوردن چیزها و حفظ آن‌ها دو برابر بیشتر تلاش کنید.

در بخشی از کتاب مینیمالیست می‌خوانیم:

حذف زباله ابتدا همه چیز را آسان می‌کند. روند خلاص شدن از شر چیزهایی که به دلیل ترس، گناه یا سایر احساسات ناخوشایند با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اید، می‌تواند بسیار رهایی‌بخش باشد. اغلب، وقتی آن‌قدر درگیر هستیم که نمی‌توانیم از شر چیزی خلاص شویم، هر زمان که به آن نگاه می‌کنیم، احساسات ناخواسته‌ای نیز احساس می‌کنیم. به عنوان مثال، شاید شما یک وسیله جانبی برای اتاق نشیمن خریداری کرده‌اید و بعداً به این نتیجه رسیده‌اید که دیگر آن را نمی‌خواهید، یا شکسته است، و به خودتان گفته‌اید که آن را تعمیر خواهید کرد. ممکن است آن را در اطراف نگه دارید یا در کمد خود قرار دهید زیرا احساس گناه می‌کنید که پول خود را در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

پول شبیه زمان است، بنابراین آنچه نسبت به آن احساس گناه می‌کنید این است که مقدار قابل توجهی از زمان خود را برای به دست آوردن آن شی سرمایه‌گذاری کرده‌اید و سپس شکسته یا برای شما بی‌فایده شده است. اکنون، نمی‌خواهید آن را دور بیندازید، زیرا می‌ترسید شبیه زمان از دست رفته باشد، و این باعث می‌شود احساس غمگینی یا شاید عصبانیت کنید. در عوض، آن را نگه دارید. اکنون هر بار به آن نگاه می‌کنید احساس گناه، خشم، غم و شاید بسیاری از احساسات ناخواسته یا منفی خواهید داشت. وقتی این اتفاق می‌افتد، اکنون برای به دست آوردن پول برای به دست آوردن شیئی که نمی‌خواهید، وقت گذاشته‌اید و سپس برای اینکه دیگر آن را نمی‌خواهید احساس بدی دارید. برخی از مردم روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها برای این نوع احساس گناه نسبت به انواع وسایل خود را اذیت می‌کنند. با دور انداختن این وسایل و یک‌بار برای همیشه تمام شدن آن‌ها، خود را از آن احساسات منفی رها می‌کنید.
فهرست مطالب کتابفصل 1: کمینه‌گرایی
کمینه‌گرایی واقعی چیست؟
چگونه سود می‌برید؟
دست به کار شوید
30 روز برای آماده شدن
آیا باید از شر همه چیز خلاص شوید؟
آیا می‌توانید دوباره خرید کنید؟
لذت در همه این‌ها کجاست؟
فصل 2: روزهای 1 تا 10
روز 1
روز 2
روز 3
روز 4
روز 5
روز 6
روز 7
روز 8
روز 9
روز 10
فصل 3: روزهای 11 تا 20
روز 11
روز 12
روز 13
روز 14
روز 15
روز 16
روز 17
روز 18
روز 19
روز 20
فصل 4: روزهای 21 تا 30
روز 21
روز 22
روز 23
روز 24
روز 25
روز 26
روز 27
روز 28
روز 29
روز 30
نتیجه‌گیری





معرفی و دانلود کتاب مینیمالیست | بیاتریس آناهاتا | انتشارات پل