دسته‌بندی نشده · ژوئن 1, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نجواگر | الکس نورث | نشر نون



معرفی کتاب نجواگرکتاب نجواگر عنوان پرفروش نیویورک تایمز اثری رازآلود به قلم الکس نورث، نویسنده مطرح ژانر پلیسی است. نورث داستان گرفتار شدن یک پدر و پسر در پرونده قدیمی قاتلی زنجیره‌ای را روایت می‌کند که تا پیش از ربوده شدن یک پسربچه‌، به شکلی عادی زندگی می‌کردند اما وقوع چند ماجرا همه چیز را تغییر می‌دهد و پای آن‌ها را به تحقیقاتی پیچیده و مخوف می‌کشاند. این کتاب که نامزد جایزه گودریدز شده، توانسته با محتوای روانکاوانه خود، خواننده را در تعلیقی جذاب نگه دارد.

درباره‌ی کتاب نجواگر:

شاید ترسناک‌ترین کابوس هر پدر و مادری ربوده شدن فرزندشان توسط فردی ناشناس باشد. اما از لحاظ آماری، این اتفاق کمتر رخ می‌دهد و بچه‌ها بیشتر از جانب نزدیکانشان آسیب می‌بینند. اگرچه دنیای بیرون تهدیدآمیز به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که افراد بسیار کمی جرم کودک‌آزاری یا آدم‌ربایی را مرتکب می‌شوند.

این شروع کتاب نجواگر (The Whisper Man) نوشته الکس نورث (Alex North) است که استیو کاوانا از این اثر به عنوان بهترین رمان جنایی دهه‌های اخیر یاد می‌کند. خط اصلی این داستان واقعه ربوده شدن یک پسربچه‌ی شش ساله است که ماجراهای عجیبی را به همراه می‌آورد و با ورود پلیس و پیچیده شدن ماجرا به اوج هیجان و ماجراجویی می‌رسد.

درست زمانی که تام کندی یکی از شخصیت‌های اصلی رمان نجواگر پس از مرگ ناگهانی همسرش تصمیم می‌گیرد که یک شروع تازه داشته باشد و به پسرش جیک کمک کند تا زخم‌هایش را التیام بخشد، اتفاقات عجیب آغاز می‌شوند. آغازی که قرار بود در شهری جدید و خانه‌ای جدید رقم بخورد اما این شهر جدید تاریخ تاریکی دارد. گزارشات حاکی از این است که چندین سال پیش، یک قاتل زنجیره‌ای با نجواهایی شبانه تعدادی از مردم شهر را می‌رباید و به قتل می‌رساند.

نورث نویسنده‌ای خلاق و مرموز که البته نام حقیقی‌اش را هنوز برملا نکرده، این بار در رمان نجواگر هیجان و دلهره‌ای عجیب را برای خوانندگانش به ارمغان آورده است. این رمان پلیسی زندگی چند نسل را روایت می‌کند که در یک پرونده مشکوک قتل سریالی اسیر شده‌اند و راه گریزی جز رودررو شدن با این ماجرا ندارند.

کتاب حاضر علاوه بر ایجاد حس وحشت، خواننده را با مضامین روانشناسانه و احساساتی چون غم، عشق و از دست دادن مواجه می‌کند و از این جهت به ماجراهای داستان از جنبه‌های مختلف می‌نگرد.

عنوان «نجواگر» بر اساس نحوه برخورد شخصیت مهم داستان با قربانیانش برای این رمان انتخاب شده است. این شخصیت مخوف در آخرین لحظه قبل از دزدیدن فرد مورنظر، نام خود آن شخص را در گوشش نجوا می‌کند. این سبک عجیب او در لحظه ارتکاب به جرم، دلهره‌ و ترس زیادی را به مخاطب منتقل می‌نماید.

الکس نورث با نوشتن این اثر ثابت کرده به نوشتن رمان معمایی علاقمند است و عادت کرده تا خوانندگانش را در بزنگاه‌های مختلف غافلگیر کند. زمانی که با قلم قدرتمند او همراه شوید، نمی‌توانید از داستان کتاب جدا شوید و آن را به زمین بگذارید.

جوایز و افتخارات کتاب نجواگر:

– نامزد بهترین کتاب جنایی معمایی سایت گودریدز در سال 2019
– عنوان تحسین برانگیز و منتخب نیویورک تایمز
– کتاب پرطرفدار سایت آمازون
– جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز در چندین هفته متوالی

در نکوداشت کتاب نجواگر:

– رمان نجواگر به زیبایی تالیف شده، قلب را تسخیر می‌کند و به‌گونه‌ای پیچیده و عجیب به‌نظر می‌رسد. (سارا پینبورو، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز )

– یک متن وحشتناک ودلهره‌آور که داستانش حول پیچیدگی‌های پدر بودن می‌گردد. (Kirkus)

– الکس نورث روایتی خیره‌کننده و کاوشی ظریف در روابط پدر و پسر را ارائه کرده است… این کتاب یک کلاس حرفه‌ای به شمار می‌آید و توصیفات آن بسیار حیرت‌انگیز و جذاب است. (برادران روسو)

– داستانی قدرتمند و ترسناک که تا مدت‌ها اثر آن در ذهن خواننده به جا خواهد ماند. (مجله کتابخانه)

کتاب نجواگر مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان به رمان‌های جنایی و معمایی خارجی از این کتاب تاثیرگذار لذت خواهند برد و صحنه‌های دلهره‌آور آن را تا همیشه به خاطر خواهند داشت.

در بخشی از کتاب نجواگر می‌خوانیم:

تقریباً، دو ماهی از گم شدن نیل اسپنسر گذشته بود و برخلاف تمام تلاش‌ها، احساسات و منابعی که برای این تحقیقات گذاشته شده بود، پلیس از آن بعدازظهری که پسرک ناپدید شده بود چیز بیشتری نمی‌دانست. تا جایی که پیت می‌دانست، آماندا بک هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام داده بود.

این پرونده نشانی بود از کارایی او. در واقع، حتی رئیس پلیس لاینز، مردی که فقط به موفقیت و موقعیت خودش فکر می‌کرد، پایش ایستاد و پرونده را از او نگرفت. هر چند آخرین باری که پیت در راهرو از کنار آماندا گذشته بود، آن زن شکسته به نظر می‌رسید و پیت مطمئن نبود این هم نوعی مجازات به حساب می‌آید یا نه. ته دلش آرزو می‌کرد کاش می‌توانست به آماندا بگوید هر چه بگذرد، اوضاع بهتر می‌شود.

بعد از احضارش به دفتر لاینز، پیت با آماندا دربارۀ تحقیقات اصلی صحبت کرده بود، اما دخالت پیت در پرونده کاملاً بی‌نتیجه بود. وقتی درخواست ملاقات با فرانک کارتر را داده بود، همان ترس آشنا و همیشگی به‌سراغش آمد. خودش را تصور کرده بود که روبه‌روی این هیولا نشسته، با او مثل یک اسباب‌بازی رفتار می‌شود و مثل همیشه، مطمئن نیست که از پسش برمی‌آید یا نه اینکه بالاخره، این ملاقات همانی می‌شود که سودی برایش خواهد داشت یا نه. اما با این حال، معلوم شد که ترسش بیهوده بود. برای اولین بار، درخواست ملاقاتش با کارتر با مخالفت زندانی روبه‌رو شده بود. به نظر می‌رسید آن نجواگر معروف تصمیم گرفته سکوت پیشه کند…





معرفی و دانلود کتاب نجواگر | الکس نورث | نشر نون