دسته‌بندی نشده · فوریه 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نسل چهارم بازاریابی: حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال | فیلیپ کاتلر



معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی: حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتالکتاب نسل چهارم بازاریابی نوشته‌ی فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، راهنمایی تکرار نشدنی برای تحولاتی‌ست که شیوه‌های بازاریابی را به چالش کشیده‌اند. متخصصان این حوزه با مطالعه‌ی تکنیک‌های این کتاب یاد می‌گیرند تا متناسب با قوانین جدید بازاریابی، مشتریان وفاداری به سمت خود جذب نمایند و چارچوبی مستحکم برای کسب‌وکارشان ایجاد کنند.

درباره‌ی کتاب نسل چهارم بازاریابی:

در عصر حاضر، شبکه‌های اجتماعی بیشتر از رسانه‌های تلویزیونی بیننده دارند و مشتریان در بستر رسانه‌های اجتماعی نیز به تبادل اطلاعات می‌پردازند و میان فروشنده و مشتری اعتمادی قابل تحسین وجود دارد. امروزه بیشتر از آنکه نگران باشیم آیا محصولمان مورد پسند مشتری است یا خیر، باید دغدغه‌ی معرفی شخصیت واقعی برندمان، توجه به علایق و محیط‌های اجتماعی اطراف مشتری و بازارهای بی‌مرزی را داشته باشیم که به زودی کسب‌وکارمان را درگیر خود خواهد کرد. پس ضروری‌ست که یاد بگیریم چطور کسب‌وکار خود را متناسب با این شرایط پیش ببریم و تکنیک‌های بازاریابی نسل چهارم را پیاده‌سازی کنیم.

کتاب نسل چهارم بازاریابی (Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital) توسط بهترین بازاریابان جهان نوشته شده و به شما این فرصت را می‌بخشد تا دسترسی بیشتری به مشتریان داشته باشید و در دنیایی حرکت کنید که به صورت گسترده چشم‌انداز مصرف‌کننده نیز در حال تغییر است. شما باید بلد باشید، در زمان کوتاه توجه مشتریان را نسبت به برند خود جلب کنید و همان پیامی را به آن‌ها برسانید که می‌خواهند بشنوند.

نسل چهارم بازاریابی، موضوعاتی از قبیل بازاریابی همه‌کاناله، تولید محتوا و بازاریابی محتوا و مدیریت ارتباط با مشتری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. فیلیپ کاتلر (Philip Kotler)، هرماوان کارتاجایا (Hermawan Kartajaya) و ایوان ستیاوان (Iwan Setiawan) در کتاب حاضر نه تنها به شما نشان می‌دهند که تغییر بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال چه اهمیتی دارد بلکه قوانین و الزاماتی را بیان می‌دارند که نگاهتان را نسبت به موقعیت پیش رو باز می‌کند و در نهایت یاد می‌گیرید که چطور اصول نوین بازاریابی نسل چهارم را در کسب‌وکار خود پیاده کنید.

با اینکه دنیای بازاریابی به شکل روزافزون با تحولات بزرگ دیجیتال درگیر است، کتاب نسل چهارم بازاریابی چارچوبی اصولی و تأمل‌برانگیز به همراه مثال‌هایی کاربردی برای متخصصان این حوزه فراهم آورده است تا با به کارگیری آن‌ها بتوانند مطابق تغییرات پیش بروند و موفق شوند.

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است: بخش اول نتیجه‌ی تحقیقات و مشاهدات فیلیپ کاتلر و همکارانش از جهانی‌ست که همه‌ی ما در آن زندگی می‌کنیم و در ادامه خرده‌ فرهنگ‌های دیجیتالی جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد که هم‌اکنون هدف‌های اصلی به عنوان مشتریان جدید هستند.

در بخش دوم متوجه می‌شوید که چطور بازاریابان با درک مسیرهای مشتری در عصر دیجیتالی، میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهند. این بخش مجموعه‌ی تازه‌ای از شاخص‌ها و شیوه‌های جدید بازاریابی را ارائه می‌دهد و یاد می‌گیرید که چطور می‌توانید ایده‌ها و عقاید نسل چهارم بازاریابی را پیاده‌سازی کنید.

بخش پایانی نیز انواع بازاریابی نسل چهارم یعنی بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله و جزئیات تکمیل‌کننده‌ی مربوط به آن‌ها را معرفی می‌کند و در انتها مفهوم درگیری مشتری در عصر دیجیتال را با دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب نسل چهارم بازاریابی:

– اینترنت و فناوری اطلاعات به‌سرعت بازاریابی را تغییر می‌دهند. این کتاب برای بازاریابی در عصر جدید به ما دید می‌بخشد. (هرمان سیمون)

– کاتلر و همکارانش به‌صورتی زیبا توانسته‌اند تکنولوژی‌های دیجیتال امروز، بازار تعاملی و نقش جدید بازاریابی را ترکیب کنند. (دان شولتز)

– هیچ‌کس شایسته‌تر از فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی، برای مستندسازی تغییرات عظیمی که امروز در این رشته درحال وقوع‌اند نیست. آیندۀ بازاریابی دیجیتال است و این کتاب راهنمای شماست. (ال ریس)

– با وجود اینکه شصت سال است که مشغول مشاورۀ بازاریابی‌ام، همیشه با تنوع و سرعت تغییرات تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. بنابراین خوشحالم که معلم بازاریابی، فیلیپ کاتلر، که نسل اول بازاریابی را در بیش از چهار دهۀ پیش آغاز کرد، با خدمت علمی مهم دیگری به نام نسل چهارم بازاریابی هنوز در کنار ماست کتابی که راهنمایی است برای مدیریت تغییرات امروز، به‌خصوص آن‌هایی که با انقلاب در فناوری اطلاعات و ویژگی‌های درحال تغییر مصرف‌کنندگان ایجاد شده‌اند. (والتر وییرا)

کتاب نسل چهارم بازاریابی برای چه کسانی مناسب است؟

تکنیک‌ها و راهکارهای کتاب حاضر برای صاحبان کسب‌وکارها، مدیران، صاحبان برندها و افرادی که در حوزه‌ی بازاریابی مشغولند مناسب است.

با فیلیپ کاتلر بیشتر آشنا شویم:

فیلیپ کاتلر سال 1931 در شیکاگو متولد شد و در سطح جهان به عنوان استاد برجسته‌ی دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن شناخته می‌شود. او بیشتر از 80 جلد کتاب و بیش از یکصد مقاله در این زمینه به نگارش درآورده که در دنیا به زبان‌های مختلف برگردانده شده است. کتاب اصول بازاریابی، یکی از معتبرترین مراجع این رشته وی محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب نسل چهارم بازاریابی می‌خوانیم:

اتصال شاید مهم‌ترین تغییردهندۀ بازی در تاریخ بازاریابی باشد. فرض می‌کنیم که دیگر نمی‌توان آن را واژه‌ای مد روز به حساب آورد، اما بسیاری از ظواهر بازاریابی را تغییر داده و هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر کاهش تأثیرگذاری آن وجود ندارد.

اتصال ما را بر آن داشته است تا بسیاری از تئوری‌های غالب و پیش‌فرض‌های اصلی را که دربارۀ مشتری، محصول و مدیریت برند آموخته‌ایم مورد پرسش قرار دهیم. اتصال به‌طور چشمگیری هزینۀ تعامل میان شرکت‌ها، کارمندان، شرکای کانال، مشتریان و دیگر طرف‌های مرتبط را کاهش می‌دهد. در نتیجه، موانع ورود به بازارهای جدید را کاهش می‌دهد، توسعۀ هم‌زمان محصول را میسر می‌کند و زمان لازم برای ساخت برند را کوتاه می‌کند.

موارد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه اتصال به‌سرعت توانسته است صنایع باثبات و ریشه‌دار با موانع ورود به‌ظاهر دشوار را به چالش بکشد. آمازون فروشگاه‌های کتاب فیزیکی و سپس صنعت چاپ را دچار اختلال کرد. به همین صورت، نت‌فلیکس فروشگاه‌های اجارۀ ویدئوی فیزیکی را دچار اختلال کرد و در کنار امثال هولو، صنعت خدمات تلویزیون‌های کابلی و ماهواره را به لرزه درآورده است. به همین شکل، اسپاتیفای و اپل میوزیک نحوۀ کار پخش موسیقی را تغییر داده‌اند.

اتصال نحوۀ نگریستن ما به رقابت و مشتریان را نیز تغییر می‌دهد. امروزه، همکاری با رقبا و خلق مشترک ارزش با مشتریان بسیار مهم است. رقابت دیگر بازی سرجمع صفر نیست. مشتریان دیگر مخاطبان منفعل بخش‌بندی، هدف‌گیری و جایگاه‌یابی شرکت نیستند. اتصال پویایی‌های بازار را به حدی سرعت می‌بخشد که برای هر شرکتی بی‌نیازی و تکیه بر منابع داخلی برای دستیابی به موفقیت تقریباً غیرممکن است. هر شرکتی باید با این واقعیت روبه‌رو شود که برای دستیابی به پیروزی باید با طرف‌های بیرونی نیز همکاری کند و حتی مشارکت مشتریان را نیز داشته باشد.
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
تقدیرهای انجام‌شده از کتاب
پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار
بخش اول: روندهای اصلی شکل‌دهنده بازاریابی
فصل یکم: جابه‌جایی قدرت به مشتریان متصل
فصل دوم: تناقض‌های بازاریابی مشتریان متصل
فصل سوم: خرده‌ فرهنگ‌های دیجیتالی تأثیرگذار
فصل چهارم: نسل چهارم بازاریابی در اقتصاد دیجیتال
بخش دوم: چارچوب‌های جدید برای بازاریابی در اقتصاد دیجیتال
فصل پنجم: مسیر جدید مشتری
فصل ششم: شاخص‌های بهره‌وری بازاریابی
فصل هفتم: نمونه‌های اصلی صنعت و بهترین شیوه‌ها
بخش سوم: کاربردهای بازاریابی تاکتیکی در اقتصاد دیجیتال
فصل هشتم: بازاریابی انسان محور برای جاذبه برند
فصل نهم: بازاریابی محتوا برای کنجکاوی برند
فصل دهم: بازاریابی همه کاناله برای تعهد برند
فصل یازدهم: بازاریابی درگیرکننده برای پیوند احساسی با برند
سخن پایانی
واژه نامه فارسی به انگلیسی





معرفی و دانلود کتاب نسل چهارم بازاریابی: حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال | فیلیپ کاتلر