دسته‌بندی نشده · مارس 9, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نقش پدر در تربیت کودک: پدر یک دقیقه‌ای | اسپنسر جانسون | انتشارات کتاب درمانی



معرفی کتاب نقش پدر در تربیت کودک: پدر یک دقیقه‌ایاسپنسر جانسون نویسنده‌ی پرفروش در کتاب نقش پدر در تربیت کودک زندگی یک مرد را روایت می‌کند و در خلال آن با ارائه‌ی راهکارهایی پدران را راهنمایی می‌کند تا با بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها فرزندان خود را تربیت کنند.

درباره‌ی کتاب نقش پدر در تربیت کودک:

کتاب حاضر با راهنمایی‌های موثرش به همه‌ی مردان کمک می‌کند تا پدری نمونه و خوب برای فرزندان خود باشند. روش‌هایی که اسپنسر جانسون در کتاب نقش پدر در تربیت کودک (The one minute father improves every moment your) معرفی می‌کند از بهترین و کاربردی‌ترین راهکارها برای تربیت فرزند هستند و شادمانی، اعتماد به نفس و رضایت از خود را از همان سنین کودکی به فرزندان می‌آموزد. علم روانشناسی معتقد است که پدران نقش غیرقابل انکاری در شکل‌گیری عزت‌نفس در کودکان و نوجوانان دارند.

ممکن است برخی تصور کنند که مسئولیت تربیت و پرورش کودکان تنها با مادر است و پدر مسئولیت کمتری دارد اما این طور نیست و پدر نیز همانند مادر نقش چشمگیری در تربیت و پرورش فرزند دارد. تربیت فرزندان جنبه‌های گوناگون احساسی، تحصیلی و… دارد که پدران در هر کدام از آن‌ها نقش مهمی را برعهده دارند. پدر اولین الگو و قهرمان زندگی هر فرزند است از این رو آن‌ها باید راه درست زندگی کردن را به فرزندان خود بیاموزند.

از آنجایی که پدران به جهت نقش مهمی که در تامین نیازهای مالی خانواده دارند، ساعات زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنند و ممکن است این موضوع سبب شود تا کودکان و نوجوانان خیلی با پدران وقت نگذرانند و احساس نزدیکی زیادی با آن‌ها نداشته باشند. این دوری عاطفی پدر و فرزند و فقدان توجه‌ای که امکان دارد صورت بگیرد در آینده‌ی فرزندان تاثیر مستقیم دارد و منجر به عقده‌هایی با نام عقده‌های دوری از پدر (Father Abandonment issues) می‌شود. هدف و رویکرد کتاب حاضر نیز رویارویی با همین مساله است.

کتاب نقش پدر در تربیت کودک به طور اختصاصی برای پدران نوشته شده و به آن‌ها می‌آموزد که چطور با اختصاص دادن زمان اندک می‌توان به فرزندان محبت کرد یا آن‌ها را تشویق یا تنبیه کرد. به نوعی می‌توان گفت که جانسون به پدران گرفتار و پرمشغله‌ی امروزی درس مدیریت زمان می‌دهد تا آن‌ها بتوانند فرزندانی شایسته پرورش دهند و رابطه خود را با فرزندانشان نیز تقویت کنند.

پدر شایسته بودن قطعاً بیشتر از یک دقیقه وقت می‌گیرد با این حال این کتاب با معرفی روش‌هایی کوتاه که به یک دقیقه‌ای شناخته می‌شوند کمک می‌کند تا پدران و فرزندان بتوانند بهتر با یکدیگر گفت‌وگو کنند. تکنیک‌های کتاب بسیار ساده و در عین حال کاربردی هستند اما با این وجود ممکن است برخی از روش‌های کتاب در ابتدا دشوار به نظر آیند اما اطمینان داشته باشید که استفاده از آن‌ها قطعاً نتایج مثبتی به بار دارد. شما بعد از یک ماه استفاده از این روش‌ها خواهید دید که رفتار فرزندانتان تا چه اندازه بهتر شده است.

کتاب نقش پدر در تربیت کودک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب کاربردی به همه‌ی پدرانی که نگران تربیت و آینده‌ی فرزندان خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

اسپنسر جانسون را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و سخنران برجسته شهرت اصلی خود را به دلیل انتشار کتاب پرفروش «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد» به دست آورد. او یکی از نویسندگان پرفروشی است که نامش همیشه در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز دیده می‌شود. نوشته‌ها و مقالات اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) در رسانه‌ها و نشریات مهمی مثل آسوشیتدپرس، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فورچون، نیویورک‌تایمز، نمایش امروز، مجله تایم، یو اس‌ای تودی و یونایتدپرس اینترنشنال دیده شده و توانسته توجه آن‌ها را به خود جلب کند.

از دیگر آثار مهم و مشهور جانسون می‌توان به «قله‌ها و دره‌ها»، «یک دقیقه برای خودم»، «فروشنده یک دقیقه‌ای» و «پدر یک دقیقه‌ای» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب نقش پدر در تربیت کودک می‌خوانیم:

یک روز‌ پدر‌ همراه‌ با بچه‌هایش‌ برای خرید به فروشگاه‌ رفته‌ بودند. دختر‌ کوچکش‌ روی‌ صندلی‌ مخصوص‌ کودکان‌ در‌ گاری‌های‌ مخصوص‌ فروشگاه‌ نشسته‌ بود‌ و‌ هر‌چیزی‌ را که‌ به دستش‌ می‌رسید‌ روی‌ زمین‌ می‌انداخت‌ و وقتی‌ به قسمت‌ شیرینی‌جات‌ رسیدند‌ داد و فریاد‌ راه انداخت‌. وقتی‌ پدر‌ صدای‌ جیغ‌ دخترش‌ را شنید به او‌ نگاهی کرد‌ و گفت‌: تو چیزی‌ را که می‌خواستی‌ داری‌! دختر‌ کوچک‌ خندید‌ و با‌خوشحالی‌ گفت‌: پدر‌ طرفدار‌ منه‌؟ پدر‌طرفدار‌ منه؟ ‌

پدر‌ با خود گفت‌: ‌این حرف‌ نتیجه‌ نمی‌دهد‌. پدر با‌ ناراحتی‌ برای‌ او‌ شرح‌ داد‌ که رفتارش‌ غیر‌ قابل‌ قبول‌ است‌، دختر‌ کوچک‌ آرام‌ شده‌ بود‌ و‌ پدرش‌ را در آغوش‌ ‌گرفت‌. او بقیه‌ روز‌ دختر‌ خیلی‌ خوبی‌ بود‌. پدر‌ با خودش‌ گفت‌: اشتباه‌ من‌ چه‌ بوده است‌؟ ‌

پدر‌ در حالی که‌ به همراه‌ فرزندانش‌ خوارو‌بار‌ مورد نیاز‌ خود‌ را خرید‌ کرده بودند‌ به سمت‌ خانه در حال‌ رانندگی‌ بودند. کوچک‌ترین‌ فرزند‌ سعی‌داشت‌ توجه او‌ را به خود‌ جلب‌ کند.

پدر‌ با خود گفت‌: ‌راه‌ بهتری‌ هم وجود‌ دارد‌، ‌من‌ نمی‌خواهم‌ به‌ طور‌ دایم‌ به‌ توبیخ‌ فرزندانم‌ بپردازم‌، این‌کار‌ خسته‌ کننده‌ است‌. ‌من ‌می‌توانم‌ راه‌های‌ بهتری‌ را پیدا‌ کنم‌ که وقتم‌ را با آن‌ها‌ بگذرانم‌. او ‌خودش‌ هم قبول ‌داشت‌ که از‌ زمانی‌که‌ شروع‌ به‌ توبیخ‌ یک دقیقه‌ای‌ کرده‌ روش‌ انضباطی‌ مؤثر‌ و سریعی‌ را پیش‌ گرفته‌ اما‌ کمی‌کسل‌کننده‌ بود‌. او در آرامش‌ و سکوت‌ فکر‌ می‌کرد‌ تا راه‌ حل بهتری‌ پیدا‌ کند‌ ‌. والدین‌ خوب‌ همیشه‌ برای‌ ایجاد‌ نظم‌ و انضباط‌ خوب‌ و پا‌ بر‌جا‌ بیشتر‌ و بهتر‌ عمل‌ می‌کنند‌. ‌
فهرست مطالب کتابسخنی ‌با ‌پدران‌
جست‌و‌جو‌
توبیخ‌ یک دقیقه‌ای‌
خلاصه‌ای‌ از توبیخ‌ یک دقیقه‌ای‌
” نیمه‌اول‌ توبیخ‌“‌
” نیمه‌ی دوم‌ توبیخ‌“
عادت به استفاده‌ از‌ روش‌ توبیخ‌ یک‌ دقیقه‌ای‌
تحسین‌ یک دقیقه‌ای‌
خلاصه‌ی تحسین‌ یک‌دقیقه‌ای‌
اهداف‌ یک‌ دقیقه‌ای‌
خلاصه‌ی اهداف‌ یک دقیقه‌ای‌
یک پدر‌ دیگر‌
توضیحات پدر یک‌ دقیقه‌ای‌
چرا‌ اهداف‌ یک دقیقه‌ای‌ نتیجه‌ می‌دهد‌؟ ‌
چرا‌ تحسین‌های‌ یک دقیقه‌ای نتیجه‌ می‌دهد‌
چرا‌ توبیخ‌های یک دقیقه‌ای نتیجه‌ می‌دهد‌
پدر‌ یک دقیقه‌ای شدن‌
پدر‌ یک دقیقه‌ای جدید
نقشه‌ی‌ پدر‌ یک دقیقه‌ای‌
هدیه‌ای‌ برای‌ شما‌ و فرزندان‌تان‌
هدیه‌ای‌ برای دیگران‌





معرفی و دانلود کتاب نقش پدر در تربیت کودک: پدر یک دقیقه‌ای | اسپنسر جانسون | انتشارات کتاب درمانی