دسته‌بندی نشده · مارس 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان | کن بلانچارد | شادن پژواک



معرفی کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندانچگونه می‌توان از شیوه‌ای که برای تربیت نهنگ‌ها به کار می‌برند به‌منظور تربیت فرزندان استفاده کرد؟ کن بلانچارد، تاد لاچیناک، چاک تامپکینز و جیم بالارد در کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان با ما از شیوه‌هایی سخن می‌گویند که به والدین کمک می‌کند رابطه‌ی بهتری با فرزندانشان برقرار کنند.

درباره‌ی کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان:

والدگری سراسر چالش است. مسائل و مشکلات پیش روی والدین ممکن است آن‌قدر زیاد شود که رابطه‌ی آن‌ها با فرزندانشان را تبدیل به رابطه‌ای ناخوشایند و پر از کشمکش کند. در این مواقع است که والدین ناامید می‌شوند و گمان می‌کنند که دیگر هیچ راهی برای بهبود روابطشان نیست. اما با خواندن کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان (Whale Done Parenting) می‌آموزیم که همیشه راهی برای اصلاح رابطه هست.

کن بلانچارد (Ken Blanchard)، تاد لاچیناک (Thad Lacinak)، چاک تامپکینز (Chuck Tompkins) و جیم بالارد (Jim Ballard) در کتاب پیش رو دستورالعملی ارائه می‌کنند که بر مبنای اصول کاملاً علمی تهیه شده است. اما از آن مهم‌تر این نکته است که این شیوه مؤثر واقع شده است و بسیاری از والدین نتایج آن را به چشم دیده‌اند.

با الهام از شیوه‌ای که در تربیت پستانداران دریایی به کار می‌رود، نویسندگان کتاب بر تمرکز بر نقاط مثبت و حذف نقاط منفی تأکید می‌کنند. با اینکه به نظر کار ساده‌ای می‌آید، به کار بستن این روش نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارد.

کتاب حاضر تمرکز خود را بر کودکان تا پنج سال گذاشته است، اما فصل‌های آخر این کتاب در تربیت کودکان بزرگ‌تر و نوجوان‌ها نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، می‌توان گفت از آنجا که رویکرد به‌کاررفته در این کتاب‌ از علوم رفتاری اتخاذ شده، روش‌های موردبحث برای تمامی سنین و در همه‌جا اثربخش‌اند.

نکوداشت‌های کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان:

– زمانی که برنامه‌ی نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند را در یک دبستان پیاده کردیم، تعلیق‌ها تا 95 درصد کاهش پیدا کرد و مهارت‌های ریاضی و خواندن به‌طرز چشمگیری بهبود یافت. این روش‌ها مؤثرند… بچه‌ها واقعاً تغییر کردند. (سینتیا زورچین)

– ما مشتاقیم که والدین بهتری باشیم و با فرزندانمان دنیای بهتری بسازیم، و نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان به ما کمک می‌کند که این کار را انجام دهیم. اگر می‌خواهید فرزندان خوبی تربیت کنید و بیشتر لبخند بزنید و کمتر سرزنش کنید، این کتاب را بخوانید. (نائومی کرامر اورتون)

کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید شیوه‌ی جذاب و مؤثری را در تربیت فرزندانتان پیش بگیرید، این کتاب را از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان بیشتر آشنا شویم:

کِن بلانچارد، نویسنده و سخنران و مشاور برجسته‌ی آمریکایی، تأثیر فوق العاده‌ای در مدیریت میلیون‌ها فرد و هزاران سازمان داشته است. او در نوشتن بسیاری از کتاب‌های پرفروش همکاری داشته است، از جمله، کتاب بسیار موفق «مدیر یک‌دقیقه‌ای». بیش از 20 میلیون نسخه از کتاب‌های او به بیش از 30 زبان به فروش رسیده است. در سال 2005، کِن به عنوان یکی از 25 نویسنده‌ی برتر تاریخ به تالار مشاهیر آمازون اضافه شده است.

تاد لاچیناک مؤسس و مالک شرکت مشاوره‌ی رفتاری «رفتار دقیق» است. او همکار و معاون برنامه‌های رفتاری گروه «اُوشِن اِمباسی» بود. او در این نقش در زمینه‌ی مشاوره و رشد پروژه‌های بین‌المللی شرکت کرده و برای پیشرفت تکنیک‌های تغییر رفتار حیوانات در جامعه‌ی جانورشناسان تلاش‌های بسیاری داشته است. لاچیناک از زمان همکاری در نوشتن کتاب «نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند!» در سال 2007، به ارائه‌ی سخنرانی‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مهم برای شرکت‌های بزرگی در سراسر دنیا ادامه داده تا فرایند «نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند» در بهبود روابط کاری را توضیح دهد.

چاک تامپکینز در حال حاضر سرپرست مشترک عملیات‌های جانورشناسی شرکت تفریحاتی «بوش» است. دوران خدمت او در این شرکت بیش از سه دهه طول کشید، که بیشتر آن به عنوان معاون آموزش حیوانات در «دنیای دریا» شهر گذشت. چاک تجربه‌ی آموزش بیش از 100 گونه حیوان را دارد.

جیم بالارد ده سال در مدارس معلم، مشاور و ناظم بود. سپس ده سال دیگر سمینارهای آموزش معلمان در مدیریت کلاس درس، تیم‌سازی و برنامه‌ی درسی مؤثر را برگزار می‌کرد. جیم در سال 1973 با کِن بلانچارد آشنا شده و به حوزه‌ی آموزش سازمانی منتقل شد. او در نوشتن شش جلد کتاب با بلانچارد همکاری کرد.

در بخشی از کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان می‌خوانیم:

همچنان‌که نهنگ‌ها هیکل غول‌آسا و سیاه‌وسفید خود را حرکت می‌دادند، چشمانشان بالا را نگاه می‌کرد و سر بزرگشان را به نشانه‌ی تأیید تکان می‌دادند، اِیمی با صدای بلند می‌گفت:

«همه‌ی شما از صمیمی‌ترین دوستان من هستین» او تصور می‌کرد نهنگ‌ها کلمه‌به کلمه‌ی حرف‌هایش را می‌فهمند.

«نه تنها این، شما بهترین معلم‌هایی هستین که تابه‌حال داشتم. نمی‌تونم بگم چقدر برام ارزشمنده که شماها باعث شدین به‌عنوان یه مادر شروعی دوباره و عالی داشته باشم. شما به من کمک کردین تا برای تمام سال‌های پیش رو که قراره با پسرم بگذرونم یه پایه و اساس محکم طرح‌ریزی کنم. چه تفاوتی ایجاد می‌کنه، وقتی اینجا باشی و ببینی چطور به مهربونی و پیگیری مربیان‌تون واکنش نشون می‌دین. هر بار که در نمایش‌ها حرکات هوایی انجام می‌دین، یا ما رو روی پشتتون سوار می‌کنین و با یکی از اون جست‌وخیزهای بی‌نظیرتون ما رو از آب بالا می‌آرین، تماشچیان از هیجان و شگفتی هورا می‌کشند و دست می‌زنند. اینکه ما مربیان چطور شما رو به انجام این کارها ترغیب می‌کنیم برای اونا اسرارآمیز و شبیه به یه معماست. ولی ما خودمون می‌دونیم که چه خبره، مگرنه دوستای خوبم؟»
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
مقدمه: تفکرتان درمورد تربیت فرزند را اصلاح کنید
فصل اول: یک شغل جدید هیجان‌انگیز و چالش‌های به‌وجود آمده در منزل
فصل دوم: رقص و موسیقی قبل از خواب یک روال عادی برای زمان خواب ایجاد می‌کند
فصل سوم: اصول جهانی م. ر. ن.
فصل چهارم: استراتژی تغییرمسیر، بدخلقی‌ها را برطرف می‌کند
فصل پنجم: زمان غذا
فصل ششم: پایان وابستگی به وسایل راحتی
فصل هفتم: به فرزند خود یاد بدهید تا داشته‌هایش را با دیگران قسمت کند
فصل هشتم: یک کلمه‌ی پرکاربرد و رفتن نزد دندانپزشک
فصل نهم: حرف کتاب “نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند-تربیت فرزند” بین همه پیچید
فصل دهم: علاقه به حیوان خانگی
فصل یازدهم: وقتی اوضاع به استراحت عاطفی نیاز پیدا می‌کند
فصل دوازدهم: مهمانی و آموزش استفاده از توالت کودک
فصل سیزدهم: لطفاً و ممنونم
درباره‌ی نویسندگان
پارک‌های دیگر “دنیای دریا”





معرفی و دانلود کتاب نهنگ‌ها اعتماد می‌کنند: تربیت فرزندان | کن بلانچارد | شادن پژواک