دسته‌بندی نشده · مارس 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نوآفرینی | آدام گرانت | انتشارات آریاناقلم



معرفی کتاب نوآفرینیآدام گرانت در کتاب نوآفرینی، به شما یاد می‌دهد که ایده‌های ناب و خلاقانه‌ را تشخیص دهید و آن را بپرورانید. این کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز که نامزد جایزه گودریدز نیز شده است، کسب‌وکارتان را رونق می‌بخشد و شما را به چالش می‌کشد تا جهان را به جای بهتری تبدیل کنید.

درباره‌ی کتاب نوآفرینی:

کتاب نوآفرینی (Originals: how non-conformists move the world) یکی از جذاب‌ترین و ارزشمندترین آثاری‌ست که سرشار از ایده‌های غافلگیرکننده و قدرتمند است. این کتاب نه‌تنها نگاه شما به دنیا را عوض خواهد کرد، بلکه ممکن است شیوه‌ی زندگی‌تان را نیز تغییر دهد. همچنین می‌تواند به‌خوبی به شما انگیزه دهد تا دنیای خود را تغییر دهید.

کتاب پیش رو مسائل خلاقیت و نوآوری را از دیدگاه روان‌شناسی بررسی و تحلیل می‌کند. نوآوری به آن شکل که پیتر دراکر، پدر علم مدیریت جدید، می‌گوید دو کارکرد اساسی هر کسب‌وکار در کنار بازاریابی است. کتاب حاضر با ارزیابی مثال‌های مختلف از زندگی و احوالات افراد گوناگونی که در حوزه‌ی کارآفرینی، نویسندگی، ورزش، سیاست و … فعال هستند، مسائل روان‌شناختی‌ای را که افراد خلاق و نوآفرین می‌توانند بیافرینند ارائه می‌دهد.

شناخت این دسته از عوامل مرتبط با نوآفرینی برای کسانی که می‌خواهند با خلاقیت و نوآوری تغییراتی را در جهان اطرافشان ایجاد کنند، بسیار مؤثر خواهد بود. داشتن خلاقیت و نوآوری در ایجاد هر کسب‌وکاری می‌تواند در حوزه مرتبط رقابت به وجود آورد که شاخص مهمی برای موفقیت محسوب می‌شود.

جادوی کتاب حاضر این است که آدام برای هرکسی که آن را بخواند به چنین دوستی تبدیل خواهد شد. به عمیق‌ترین معنای کلمه، دوست کسی است که بتواند در شما پتانسیلی بیش از آنچه خودتان می‌بینید پیدا کند، کسی که به شما کمک کند بهترین نسخه از خودتان شوید. آدام گنجینه‌ای از توصیه‌ها برای غلبه بر ترس و تردید، ابراز وجود و طرح ایده‌ها و یافتن هم‌پیمانانی در نامحتمل‌ترین جاها ارائه می‌کند.

او درباره‌ی چگونگی مهار کردن اضطراب، هدایت کردن خشم به مسیر درست، یافتن قدرت در ضعف‌هایمان، غلبه کردن بر موانع، و دادن امید به دیگران راهنمایی‌هایی کاربردی ارائه می‌کند.

افتخارات کتاب نوآفرینی:

– نامزد جایزه گودریدز در سال 2016
– حضور در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز
– حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

نکوداشت‌های کتاب نوآفرینی:

– تفکربرانگیز. (New York Times)
– با تحقیقاتی نوین و نگارشی سرزنده. (Financial Times)
– کتابی خارق‌العاده و بسیار سرگرم‌کننده. (JJ Abrams)
– آدام گرانت در این کتاب کار استادانه‌ای انجام می‌دهد و ما خوش‌شانس هستیم که او را به عنوان یک راهنما داریم. (Peter Thiel)
– جدیدترین کتاب گرانت در لیست‌های مطالعه موردنیاز بسیاری از شرکت‌ها در سراسر آمریکا قرار دارد. (Wired. com)

کتاب نوآفرینی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال ایده‌هایی برای کارآفرینی هستید و یا دوست دارید در کسب‌وکارتان خلاقیت ایجاد کنید، کتاب نوآفرینی به شما کمک می‌کند.

با آدام گرانت بیشتر آشنا شویم:

او یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سخنرانان TED محسوب می‌شود که در حوزه روانشناسی سازمانی متخصص است و توانسته هفت سال متوالی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا که جزء قدیمی‌ترین و معتبرین مدارس بازرگانی، مدیریت و اقتصاد جهان است، فعالیت کند.

همچنین آدام گرانت (Adam Grant) یکی از 10 متفکر مهم و تاثیرگذار در جهان است که در حوزه مدیریت و رهبری می‌درخشد و جوایز برجسته‌ای را از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرده است.

کتاب‌های گرانت تاکنون فروش‌های میلیونی در سراسر دنیا داشته‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از: «بده و بستان، ببخش و بگیر، نوآوران و…»

در بخشی از کتاب نوآفرینی می‌خوانیم:

ما در جهانِ اینترنت اکسپلورر زندگی می‌کنیم. درست همان‌طورکه حدود دوسوم مسئولان خدمات مشتری از مرورگرهای پیش‌فرض روی رایانه‌هایشان استفاده می‌کنند، بیشتر ما نیز پیش‌فرض‌های زندگی‌مان را می‌پذیریم. در یک مجموعه مطالعات جالب‌توجه، تیمی به رهبری جان جاست، روان‌شناس سیاسی، این مسئله را کاوش کرد که افراد چگونه به شرایط پیش‌فرض نامطلوب واکنش نشان می‌دهند. در قیاس با آمریکائیانِ اروپایی‌تبار، آمریکائیان آفریقایی‌تبار رضایت کمتری از شرایط اقتصادی خود داشتند اما آن‌ها بی‌عدالتی اقتصادی پیش‌فرض را مشروع‌تر و منصفانه‌تر می‌انگاشتند.

در مقایسه با افرادی که در بالاترین دهک درآمدی هستند، این احتمال که افرادی که در پایین‌ترین دهک درآمدی هستند نابرابری اقتصادی را ضروری به شمار آورند 17 درصد بیشتر است. وقتی از آن‌ها پرسیده شود که آیا از قوانینی که محدودکنندۀ حقوق شهروندان و مطبوعات برای انتقاد از دولت است، درصورتی‌که اعمال چنین قوانینی برای حل مشکلات کشور ضروری باشد، حمایت می‌کنند یا خیر، افراد حاضر در پایین‌ترین دهک درآمدی دوبرابر کسانی که در بالاترین دهک درآمدی‌اند تمایل دارند که از حق آزادی بیان خود دست بکشند. جاست و همکارانش، بعد از دریافتن این حقیقت که گروه‌های محروم همواره بیش از گروه‌های بهره‌مند از حفظ وضع موجود حمایت می‌کنند، نتیجه گرفتند «برخلاف انتظار، افرادی که بیش از همه از وضعیتی مفروض در رنج‌اند، کمتر از همه احتمال دارد که آن وضعیت را زیر سؤال ببرند، به چالش بکشند، رد کنند، یا تغییر دهند.»

برای توضیح این پدیدۀ خاص، تیم جاست نظریۀ توجیه سیستم را ایجاد کرد. ایدۀ اصلی این نظریه این است که افراد انگیزه دارند که وضع موجود را به‌عنوان وضعیتی مشروع توجیه کنند – حتی اگر این کار مستقیماً بر ضد منافعشان باشد. در یک پژوهش، آرای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 دنبال شد.
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
مقدمۀ مترجمان
پیش‌گفتار
یک. ویرانگری خلاقانه
دو. مخترعان نابینا و سرمایه‌گذاران یک‌چشم
سه. به دنبال دردسر
چهار. عجله کار ابلهان است
پنج. دخترک موطلایی و اسب تروآ
شش. شورشیان آرمان‌خواه
هفت. بازاندیشی در گروه‌اندیشی
هشت. بر هم ریختن آرامش و حفظ آن
اقدامات مؤثر
پی‌نوشت





معرفی و دانلود کتاب نوآفرینی | آدام گرانت | انتشارات آریاناقلم