دسته‌بندی نشده · ژوئن 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی: چگونه انجام دادن کارها را به دیگران بسپاریم | دن سالیوان



معرفی کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی: چگونه انجام دادن کارها را به دیگران بسپاریماگر مانند اکثر مردم با تصور آینده، به بن‌بست «چگونه می‌توانم به این هدف برسم؟» برخورد می‌کنید باید بدانید که مشکل اصلی‌، شیوه پرسش‌گری شماست که مانع موفقیت‌تان می‌گردد! دن سالیوان در کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی به شما می‌آموزد که چگونه برای مدیریت کارهایتان نوع نگاهتان به موضوعات را تغییر دهید. با یادگیری مباحث این کتاب مسیر زندگی شغلی‌تان به طور کلی دگرگون می‌شود. گفتنی‌ست سالیوان با همراهی بنجامین هاردی اثر حاضر را تالیف کرده است.

درباره‌ی کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی

عبارت «چگونه» همان چیزی است که از کودکی به ما یاد داده‌اند. سیستم آموزش عمومی ما کاملاً مبتنی بر «چگونه» است. از همان دوران دبستان به ما آموخته‌اند که باید همه‌ی کارها را خودمان انجام دهیم. این مساله طوری در ذهن ما جای گرفته است که کمک گرفتن از دیگران، حس تقلب کردن را در ما ایجاد می‌کند.

اما اگر یک بار مسیر پرسشگری را تغییر دهید و سؤال متفاوتی بپرسید، چه؟ شما باید در آن لحظه که هدف جدیدی در ذهن خود دارید، به‌جای به تعویق انداختن آن و احساس ناامیدی و به‌جای اینکه برای دستیابی به آن هدف به‌کندی و به‌تنهایی گام بردارید، از دیگران کمک بگیرید و آن‌ها را در مسیر با خود همراه کنید.

اما چگونه این اتفاق ممکن خواهد بود؟ اینجاست که راهکارهای کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی (Who Not How) به کمک‌تان می‌آید و به شما می‌آموزد که با انجام کار گروهی، مدیریت و رهبری یک تیم موفق، نتایج مطلوب‌تر و باکیفیتی دریافت خواهید کرد.

دن سالیوان (Dan Sullivan)، بنیان‌گذار اولین مؤسسه‌ی مربیگری در زمینه‌ی کارآفرینی در کل جهان، به ده‌ها هزار کارآفرینِ برتر آموزش داده تا بتوانند توانمندی‌هایشان را ارتقا دهند. او به کارآفرینان خود کمک می‌کند تا «توانایی منحصربه‌فرد» خود را مشخص نمایند و سپس افرادی را پیدا کنند که بتوانند همه‌چیز را به آن‌ها بسپارند.

برون سپاری و تفویض اختیار به دیگران کار ساده‌ای نیست. به خصوص وقتی برای برخورداری از این توانمندی هیچ تمرینی نکرده باشیم. اما افرادی که اهداف بزرگی در سر دارند و به دنبال موفقیت هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای به ثمر رسیدن یک کار با کیفیت مطلوب نیاز است که آن کار به کمک چند نفر و به صورت گروهی انجام گیرد. پس از راهکارهای کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی بهره‌مند شوید و چندین قدم در رسیدن به برنامه‌های خود جلو بیفتید.

جملات برگزیده کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی

– اگر می‌خواهید سطوح بالاتری از کار گروهی را در زندگی خود اعمال کنید، باید از کنترل چگونگی انجام کارها دست بردارید.
– انزوا زمینه‌ی مناسبی برای ایجاد توهم است.
– شما می‌توانید هر آنچه را که در زندگی دوست دارید داشته باشید، به‌شرطی که از چیزی که از آن متنفرید دست بکشید.

کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت با این کتاب مسیر زندگی شغلی خود را تغییر می‌دهد و با اصلاح نگرش خود، دریچه تازه‌ای رو به موفقیت می‌گشایند.

در بخشی از کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی می‌خوانیم

با پرسیدن سؤالی متفاوت و با تمرکز بر چه کسی به‌جای چگونه، تونی بلافاصله توانست مشکل خود را حل کند، یا بهتر است بگوییم با کمک شخص دیگری مشکل خود را حل کند.

تونی اکنون مفهوم «چه کسی، نه چگونه» را به‌طور گسترده و عمیق در همه‌ی زمینه‌های زندگی خود اعمال می‌کند و به‌شخصه به‌دنبال بهبود زندگی و استفاده‌ی بهینه از زمان خود و خانواده‌اش است. او می‌خواهد خود و خانواده‌اش تغذیه‌ای سالم‌تر داشته باشند و همچنین از تجربه‌ی لحظه‌های در کنار یکدیگر بودن لذت بیشتری ببرند.

تونی مسئول توسعه‌ی آژانس‌های بیمه در محل توزیع و استقرار آن‌هاست. او در آستانه‌ی بازنشستگی بود، اما وقتی شروع به پرسیدن «چه کسی» در همه‌ی ابعاد کسب‌وکار خود کرد، توانست مسئولیت تمام کارهایی را که قبلاً در شرکتش برای افراد مختلف انجام می‌داد از دوش خود بردارد.

درنتیجه، تصمیم گرفت خود را بازنشسته نکند. او گفت: «من به‌جای بازنشستگی، نیاز به تمرکز و هدف‌گذاری جدید دارم. تقریباً مثل این است که زندگی‌ام را از نو آغاز کرده‌ام.»

باتوجه‌به اینکه تونی درحالِ حاضر نقش یک رهبر الهام‌بخش را داشت، تیمش توانست درآمد پیش‌بینی‌شده‌ی خود را در سه سال آینده دو برابر کند. به عبارت دیگر، آن‌ها از قبل آمادگی و توانایی کسب این موفقیت را داشتند و تنها چیزی که لازم داشتند این بود که تونی چگونگی انجام کار را به آن‌ها بسپارد تا بتواند زمان و فضای موردنیاز برای طرح‌ریزی آینده‌ای بزرگ‌تر برای شرکت را داشته باشد. او اکنون از راه دور به تیم خود انگیزه می‌دهد، آن‌ها را حمایت می‌کند و فرصت‌هایی باورنکردنی را برای سرمایه‌گذاری می‌یابد که قبلاً قادر به دیدنشان نبود.
فهرست مطالب کتابفهرست
تمجیدها از کتاب
سخن ناشر
مقدمه: نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسى چطور کتابی است و چرا باید آن را بخوانید؟
ساختار این کتاب چگونه شکل گرفته است
بخش اول: آزادیِ زمان
فصل 1: «افراد» عامل ایجاد فراوانی و خودافزایی هستند
فصل 2: حقیقتی درمورد به‌تعویق انداختن کارها و راه‌حل رهایی از آن
فصل 3: برای تمام جنبه‌های زندگی‌تان، افراد مناسبی را بیابید
بخش دوم: آزادیِ پول
فصل 4: زمان خالقِ پول است
فصل 5: به کسب نتایج خاص متعهد شوید
فصل 6: اگر برای حل یک مشکل پول کافی دارید، درواقع مشکلی ندارید
بخش سوم: آزادیِ روابط
فصل 7: چگونه برای دیگران فرد مناسبی باشیم
فصل 8: چگونه از افراد نادرست، حتی در صورت داشتن جذابیت بالا، اجتناب کنیم
فصل 9: چگونه می‌توان همکاری‌های مؤثر ایجاد کرد
بخش چهارم: آزادیِ هدف
فصل 10: رقابت کردن با دیگران را متوقف کرده و شروع به همکاری با آن‌ها کنید
فصل 11: «چه کسی» چشم‌انداز و هدف شما را گسترش می‌دهد
نتیجه‌گیری: (بدون بابز، مربی‌ای هم در کار نبود)
منابع





معرفی و دانلود کتاب نپرسیم چگونه بپرسیم چه کسی: چگونه انجام دادن کارها را به دیگران بسپاریم | دن سالیوان