معرفی و دانلود کتاب نیمه‌ی تاریک مامان | اشلی آدرین | نشر سنگ



معرفی کتاب نیمه‌ی تاریک ماماندرامی روانشناختی درباره فروپاشی یک خانواده! اشلی آدرین در کتاب نیمه‌ی تاریک مامان، روایتگر زندگی زنی‌ست که به تازگی مادر شده و درگیر چالش‌ها و پیچیدگی‌های آن است. رمانی پرفروش و پرافتخار که به خوبی دیدگاهتان را از مادر بودن زیرورو می‌کند و تریلری پرهیجان و البته اندوهناک را پیش چشمانتان به نمایش می‌گذارد.

درباره کتاب نیمه‌ی تاریک مامان:

بلیت کانر زنی‌ست که می‌خواهد مانند هر مادری که به تازگی فرزندش را به دنیا آورده، مهربان، صبور و عاشق باشد. او که با شوهرش فاکس به تازگی صاحب دختری به نام وایولت شده‌اند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا پدر و مادری حامی برای کودک خود باشند. با این حال بلیت هرچه قدر می‌خواهد مادرانگی خود را اثبات کند و به یاد خاطرات تلخ گذشته نیفتد، اما باز هم حسی عجیب و باورنکردنی به دختر خود دارد. او گمان می‌کند که فرزندش مانند دیگر بچه‌ها نیست و همین موضوع تنش‌های فراوانی را برایش ایجاد می‌کند.

هرچه بیشتر غرق در اتفاقات کتاب نیمه‌ی تاریک مامان (The Push) می‌شوید، شناخت عمیق‌تری بر افکار تودرتو بلیت و فشار روانی بسیاری که بر او سنگینی می‌کند پیدا می‌کنید. نویسنده به خوبی تصویری دقیق از هفته‌های اول زایمان و نگهداری از یک نوزاد ارائه می‌دهد و از حس و حال مادری می‌گوید که در عین عشق ورزیدن به فرزندش نمی‌داند چطور این مسئولیت طاقت‌فرسا را تحمل کند.

سرانجام داستان پیش می‌رود و با به دنیا آمدن دومین فرزند بلیت و فاکس که پسری به نام سم است، بیش از پیش روابط زناشویی و خانوادگی آن‌ها پیچیده می‌شود. بلیت که با آمدن سم گمان می‌کند این بار می‌تواند رابطه‌ای سالم و دلنشین با فرزند خود برقرار کند، باز هم در بزنگاه‌هایی مهم تصمیمات و افکاری جنون‌آمیز به سراغش می‌آید که زندگی مشترکش را دچار تهدیدی بزرگ می‌کند…

جوایز و افتخارات کتاب نیمه‌ی تاریک مامان:

– کتاب پرفروش نیویورک تایمز
– کتاب پرفروش ساندی تایمز
– منتخب A Good Morning America Book Club
– نامزد جایزه گودریدز برای آثار رازآلود و هیجان انگیز در سال 2021
– کتاب منتخب نیوزویک، واشنگتن پست، USA Today، Entertainment Weekly، Working Mother و …

نکوداشت‌های کتاب نیمه‌ی تاریک مامان:

– از همان صفحه اول شما را جذب می‌کند و شما را تا انتهای کتاب ترغیب می‌کند. (Good Morning America)

– متفکرانه، با ساختاری دقیق و درکی روشن و داستانی گیرا… «نیمه‌ی تاریک مامان» اضطراب‌های مادرانگی را با نوعی انرژی وهمناک و قدرتمند همراه می‌سازد. (گاردین)

– اشلی آدرین استعدادی خاص برای ثبت لحظات به ظاهر کوچک دارد و به خوبی در مورد روابط انسانی صحبت می‌کند. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)

– وقتی مادری دخترش را دوست ندارد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آدرین به خوبی شما را در فضای پرتنش، تاریک و دلهره‌آور یک مادر می‌برد و روایتی جذاب ارائه می‌دهد. (واشنگتن پست)

کتاب نیمه‌ی تاریک مامان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تریلر روانشناختی از مطالعه رمان نیمه‌ی تاریک مامان لذت خواهند برد. به علاوه زنان و مادران نیز مخاطب خاص این اثر برجسته هستند.

اشلی آدرین را بیشتر بشناسیم:

اشلی آدرین (Ashley Audrain) پیش از آنکه اولین رمان مشهور و پرطرفدار خود، یعنی کتاب نیمه‌ی تاریک مامان، را بنویسد، در سمت مدیر تبلیغات در انتشارات پنگوئن فعالیت می‌کرد. این نویسنده پرفروش کانادایی پس از به شهرت رسیدن در سال 2021، درحال نگارش دومین اثر خود است.

در بخشی از کتاب نیمه‌ی تاریک مامان می‌خوانیم:

بالاخره از جا بلند شدم و دوباره به زندگی برگشتم. ظرف صبحانه‌ی وایولت را تمیز کردم، خانه‌سازی‌ها را جمع کردم، چند دسته لباس را داخل خشک‌کن ریختم. ولی وقتی با من نبود، ذهنم در آن اتاق کنارش بود. وایولت اول زیاد به سم اهمیت نمی‌داد، اگرچه هر بار به او شیر می‌دادم با دقت نگاه می‌کرد و دستی به سینه‌ی تخت خودش می‌کشید. انگار عملکرد بدن زن گیجش می‌کرد.

وقتی سم سیر میشد، وایولت می‌رفت و بیشتر روز دوست داشت تنها باشد. همان ماه‌های اول، سم به‌شدت عاشق خواهرش شد. هربار به مهد می‌رفتیم و صدایش را می‌شنید، چشمانش برق می‌زدند. می‌گفتم: «آبجی اومد.» دست و پا می‌زد، می‌خواست به او نزدیک شود و صورتش را ببیند. وایولت دستی به پاهایش می‌کشید و به خانه برمی‌گشتیم. از این بخش روز، بیش از همه می‌ترسیدم. مثل سه تا بمب تا بعدازظهر تنها بودیم. منتظر تو می‌شدیم. تو این تنش را خنثی می‌کردی. تو و من. ما شریک و همراه هم بودیم و دو موجود دیگر را خلق کرده بودیم. ولی مثل بیشتر والدین، زندگی‌های بسیار متفاوتی داشتیم. تو اهل فکر و خلاقیت بودی. فضا و خط دید و چشم‌انداز می‌آفریدی. تمام روز مشغول ابتکار، ترفیع و پایان پروژه‌ها بودی. روزی سه وعده غذا می‌خوردی. متن‌های مخصوص بزرگسالان را می‌خواندی و شالگردن خیلی قشنگی می‌انداختی. برای دوش‌گرفتن دلیل داشتی.

من سرباز بودم. پشت سر هم مجموعه‌ای از کارهای فیزیکی را انجام می‌دادم. تعویض پوشک، آماده کردن شیر خشک، گرم کردن شیشه‌ی شیر، درست کردن صبحانه و تمیزکردن خانه. حرف بزن. التماس کن. لباس خوابش را عوض کن. لباسهایش را دربیاور.





معرفی و دانلود کتاب نیمه‌ی تاریک مامان | اشلی آدرین | نشر سنگ