دسته‌بندی نشده · آوریل 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب هشت قرار عاشقانه: گفت و شنودهایی حیاتی برای یک عمر زندگی عاشقانه | جان گاتمن



معرفی کتاب هشت قرار عاشقانه: گفت و شنودهایی حیاتی برای یک عمر زندگی عاشقانهراهنمایی کاربردی برای تجربه‌‌ی عشقی پایدار… جان گاتمن، جولی گاتمن، داگ آبرامز و راشل آبرامز در کتاب هشت قرار عاشقانه با طراحی هشت دیدار رمانتیک به زوج‌ها کمک می‌کنند تا با برقراری ارتباط کلامی سالم با یکدیگر، درک عمیق‌تری از دنیای خود و همسرانشان پیدا کنند و احساس کامیابی بیشتری داشته باشند. گفتنی‌ست این اثر جایزه‌ی «Nautilus» را برای نگارندگان خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب هشت قرار عاشقانه:

عاشقی نیز همچون بسیاری از چیزها نیاز به آموختن دارد. ما خود به اختیار تصمیم نمی‌گیریم که به چه کسی دل ببندیم، اما هنگامی که عاشق شدیم، مسئولیت چیزی عظیم بر شانه‌‌های ماست. چیزی بس گران‌بها و ارزشمند که باید تمام توان خود را برای حفظ آن به کار بگیریم. از این روست که آموزش دیدن در باب روابط عاطفی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. جمعی از متخصصان در زمینه‌های علمی، روان‌شناسی و تمایلات جنسی اتاق فکری را به همین منظور تشکیل داده‌اند و کتاب هشت قرار عاشقانه (Eight Dates) را جهت کمک به زوج‌ها فراهم آورده‌اند.

جان (John Mordechai Gottman) و جولی گاتمن (Julie Gottman) به همراه راشل (Rachel Carlton Abrams) و داگ آبرامز (Doug Abrams) در کتاب پیش‌رو هشت قرار عاشقانه را طراحی کرده‌اند و از این طریق به شما کمک می‌کنند تا رابطه‌ی خود را از گزند آسیب‌ها و چالش‌ها در امان نگاه دارید و با وجود همه‌ی چالش‌ها، اختلاف‌نظرها و دشواری‌هایی که هر رابطه‌ی عاطفی‌ای با آن روبه‌روست،‌ از ارتباط خود مراقبت کنید. با این کتاب خواندنی قبل از این که دچار مشکل شوید، یاد خواهید گرفت چگونه با شریک عاطفی خود گفتگوهای موثری را شکل دهید و به تقویت مهارت «ارتباط موثر» در خود بپردازید.

اگر قصد دارید به تازگی وارد رابطه‌ای شوید، رانه‌ی عاشقی شما را به پیش می‌راند، نشئه‌ی عشق هستید و تصور می‌کنید که به این اثر احتیاج پیدا نخواهید کرد، باید به شما بگوییم سخت در اشتباهید. از طرفی، اگر مدت زیادی از ازدواج یا ارتباط شما می‌گذرد، سالیان سال سقف خانه‌ی شما مشترک بوده و احساس می‌کنید آب از سرتان گذشته، باید یادآور شویم که ایده‌های پشت این هشت قرار و تعهد به گوش دادن عمیق، شما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می‌کند. بنابراین اگر شور وحشیانه‌‎ی اوایل رابطه و یا حس کهنگی ناشی از گذر سال‌ها باعث می‌شود احساس کنید از مطالعه‌ی کتاب هشت قرار عاشقانه بی‌نیاز هستید،‌ باید از شما درخواست کنیم کمی بیشتر فکر کنید.

تمرکز نویسندگان این اثر ارزشمند بر آموزش گفتگوهایی منطقی و بالغانه بوده و تمام اهتمام خود را به کار گرفته‌اند تا از طریق این هشت گفتگو شیوه‌ی گفت‌وشنود موثر را به مخاطبان خود آموزش دهند و به آن‌ها در بازآفرینی رابطه‌ی عاطفی‌شان کمک کنند. کتاب هشت قرار عاشقانه از جمله آثاری‌ست که بارها و بارها، هر زمان که در میانه‌ی راه دچار سستی شوید، به آن بازمی‌گردید؛ گفتنی‌ست این اثر اولین بار در سال 2019 منتشر شد و تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت.

نکوداشت‌های کتاب هشت قرار عاشقانه:

– درخشان… (شیکاگو تریبون)
– اگر ازدواج کرده‌اید و فکر می‌کنید این کتاب برای شما مناسب نیست، دوباره فکر کنید. (اپرا)
– یک راهنمای ضروری برای ایجاد و حفظ عشق واقعی و پایدار. (دانیل سیگل، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب هشت قرار عاشقانه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی زوج‌هایی که قصد دارند رابطه‌ی خود را بهبود ببخشند، پیشنهاد می‌شود.

با جان گاتمن بیشتر آشنا شویم:

جان گاتمن 26 آپریل 1942 در آمریکا متولد شد. او پیش‌تر در دانشگاه واشنگتن به تدریش روان‌شناسی مشغول بود. جان گاتمن را بیش از همه برای آثارش در حوزه‌ی تحلیل روابط و ازدواج می‌شناسیم. او چندین کتاب به همراه همسر خود، جولی گاتمن به نگارش درآورده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «راهنمای مردان برای شناخت زنان، زوج‌درمانی با روش گاتمن و درمان و به‌سازی رابطه‌ها» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب هشت قرار عاشقانه:

– منبع بزرگی از دردسرهای ما، این تصور غلط است که همۀ مشکلات ما قابل حل هستند.
– مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و به سهم خود در کشمکش اعتراف کنید.
– هنگامی که ما واقعاً کسی را دوست داریم، همه‌چیز او را دوست داریم و او را همان‌طور که هست می‌پذیریم.

در بخشی از کتاب هشت قرار عاشقانه می‌خوانیم:

یک رابطۀ بدون سرگرمی، رابطه‌ای است عاری از شوخ‌طبعی، معاشقه، بازی و خیالات دوست‌داشتنی. همۀ ما به طنز، خنده و بازی نیاز داریم. یک زندگی عاشقانه، زندگی مملو از سرگرمی و بازی است. شوخی‌کردن، یک بازی است. پیاده‌روی، یک بازی است. شما مجبور نیستید به یک لیگ ورزشی بپیوندید یا مقدار زیادی از اوقات فراغت خود را در هفته به آن اختصاص دهید. تنها کافی است روحیۀ بازی و سرگرمی را در هر کاری که انجام می‌دهید زنده نگه دارید. بازی باید در اولویت باشد. هرگز مرتکب این اشتباه بزرگ نشوید که بگویید بعد از اتمام کار بازی خواهم کرد. هیچ‌گاه چنین اتفاقی نمی‌افتد. در ابتدا ممکن است برایتان عجیب باشد، اما حتماً بازی را در فهرست برنامه‌های هفتگی خود قرار دهید و به آن بپردازید. اگر قرار است مایحتاج خانه را بخرید، آن را به یک بازی با همسرتان تبدیل کنید.

می‌خواهید قبوض آب و برق و… را بپردازید؟ ببینید بررسی قبض‌ها و پرداختن آن‌ها چقدر می‌تواند همراه با معاشقه و طنازی باشد. خوشبختی شما، هم به صورت فردی و هم به‌عنوان یک زن و شوهر، مستلزم این نیست که هرگز تجربیات بد نداشته باشید، بلکه نتیجۀ آن است که دائماً در پی ایجاد لحظات خوب باشید. نسبت بسیار مهم تجارب خوب به بد را در تعاملات بدون کشمکش، به یاد داشته باشید: بیست تجربۀ مثبت در مقابل یک تجربۀ منفی. استوارت براون می‌گوید: “وقتی بازی را از ترکیب خارج کنید، رابطۀ شما تبدیل به یک مسابقۀ استقامتی برای حفظ بقا می‌شود. ” شاید کمی رمانتیک به نظر برسد اما یادتان باشد که بازیگوش‌بودن، به‌اندازۀ وفاداربودن برای حفظ رابطۀ شاد و عاشقانۀ شما ضروری است.
فهرست مطالب کتابمقدمه مترجم
مقدمه دوم
گفت‌وشنودهایی که مهم هستند
قرار اول: به من تکیه کن!
قرار دوم: توافق بر سر عدم توافق
قرار سوم: بزن بریم!
قرار چهارم: بهای عشق
قرار پنجم: خانه‌ای برای بزرگ‌شدن
قرار ششم: با من بازی کن!
قرار هفتم: چیزی برای باور داشتن
قرار هشتم: یک عمر زندگی عاشقانه
سخن آخر: قدر یکدیگر را بدانید
ضمیمه: پرسش‌های پایانِ باز بیشتر
تمرین موعد قرار: قدردانی از همسر





معرفی و دانلود کتاب هشت قرار عاشقانه: گفت و شنودهایی حیاتی برای یک عمر زندگی عاشقانه | جان گاتمن