دسته‌بندی نشده · مارس 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان | ریک ریوردان | انتشارات بهنام



معرفی کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیانآیا ایستادن در کنار خدایان و حفاظت از کوه المپ آن‌قدر ارزشمند است که جان خود را در راه آن از دست بدهی؟ ریک ریوردان در کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان، آخرین جلد از این مجموعه، جنگی هولناک و دلهره‌آور را به تصویر می‌کشد. این کتاب پرافتخار ازجمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون شده است.

درباره‌ی کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان:

پنج‌گانه‌ی پرسی جکسون (Percy Jackson and the Olympians) با یک هشدار آغاز می‌شود:

«ببینید من نمى‌خواهم یک دورگه باشم.

اگر این کتاب را به‌خاطر این مى‌خوانید که فکر مى‌کنید شما هم یک دورگه‌اید؛ نصیحت من را گوش کنید: همین الان کتاب را ببندید، هر دروغى را که پدر و مادرتان در مورد تولدتان گفتند باور کنید و سعى کنید یک زندگى معمولى داشته باشید. دورگه بودن خیلى خطرناک و وحشتناک است. بیشتر وقت‌ها باعث مى‌شود که به‌طرز دردآورى کشته شوید، اما اگر یک بچه‌ى معمولى هستید و این کتاب را به‌خاطر سرگرمى مى‌خوانید، عالیه، ادامه بدهید. من به حال شما حسرت مى‌خورم که مى‌توانید باور کنید هیچ‌کدام از این اتفاقات واقعیت ندارند.

اما اگر خودتان را در لابه‌لاى صفحات این کتاب پیدا کردید، اگر احساس کردید یک چیزى از درون دارد قلقلکتان مى‌دهد، فوراً خواندن را متوقف کنید. شما ممکن است یکى از ما باشید. و به‌محض اینکه متوجه این موضوع شوید، بعد از مدت کوتاهى آن‌ها هم متوجه مى‌شوند و سروکله‌شان پیدا مى‌شود.

نگویید که بهتون هشدار ندادم.

اسم من پرسى جکسونه.»

پس از طی کردن زمانی طولانی و از سر گذراندن ماجراهایی هیجان‌انگیز، حالا، در کتاب آخرین المپیان (The Last Olympian)، جلد پایانی این مجموعه، پرسی جکسون و دوستانش درگیر نبردی سنگین می‌شوند که همانند جنگ خدایان یونان و تیتان‌ها هولناک است. اما تردیدی در دل پرسی جای باز کرده است؛ آیا باید جان خود و دوستانش را به خطر بیندازد تا از خدایان و کوه المپ حفاظت کند؟

ریک ریوردان (Rick Riordan) در این مجموعه‌کتاب فانتزی ماجراجویانه ما را با داستان‌های قهرمانانه‌ای همراه می‌کند که واقعیت‌های دنیایمان، و مفاهیمی مانند خانواده، دوستی، و تعهد را به پرسش می‌گیرد و آن‌ها را در ذهن نوجوانان به نکته‌ای تأمل‌برانگیز تبدیل می‌کند.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان:

در سال 2020، ریک ریوردان اعلام کرد که مجموعه‌ای تلویزیونی بر اساس این کتاب در دیزنی پلاس ساخته خواهد شد و برخلاف نسخه‌ی سینمایی سال 2004، خط داستانی را دنبال خواهد کرد.

افتخارات کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان:

– مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز
– پرفروش‌ترین مجموعه‌ی کتاب ماجراجویانه‌ی نوجوان در سایت آمازون
– پرفروش‌ترین کتاب یواِس‌اِی تودی
– پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت جورنال
– پرفروش‌ترین کتاب لس‌آنجلس تایمز
– کتاب منتخب معلمان در سایت آمازون
و…

کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های فانتزی و ماجراجویانه پیشنهاد می‌کنیم.

با ریک ریوردان بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر را با جی. کی. رولینگ، خالق هری پاتر، مقایسه می‌کنند. ریک ریوردان خالق بسیاری از شخصیت‌های ماندگار در ادبیات فانتزی و تخیلی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مگنس چیس اشاره کرد.

بسیاری از کتاب‌های این نویسنده در صدر پرفروش‌ترین‌ها نشسته‌اند و از بسیاری از آن‌ها اقتباس سینمایی شده است.

«دزد آذرخش»، «دریای هیولاها»، «نفرین تیتان» و «نبرد هزارتو» از دیگر کتاب‌های ریک ریوردان است که به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان می‌خوانیم:

اگر مى‌خواهید در اردوگاه دورگه محبوب باشید، با خبر بد از مأموریت برنگردید.

به محض اینکه پایم را از اقیانوس گذاشتم بیرون، خبر رسیدنم پخش شد. ساحل ما در کرانه‌ى شمالى لانگ آیلند قرار دارد و افسون شده است، براى همین اکثر مردم حتى نمى‌توانند آن را ببینند. کسى روى ساحل ظاهر نمى‌شود مگر اینکه دمیگاد یا خدا یا پیک پیتزابر باشد که واقعاً گم شده (این اتفاق افتاده، ولى داستانش مفصله.)

به هر حال آن روز بعدازظهر کانر استول از کابین هرمس گشت مى‌داد. وقتى مرا دید، آنقدر هیجان‌زده شد که از روى درختش افتاد پایین. بعد شیپور حلزونى را به صدا درآورد تا به اردوگاه علامت بدهد و به استقبال من دوید.

کانر لبخند کج و کوله‌اى داشت که با شوخ‌طبعى کج و کوله‌اش مى‌خواند. او پسر خیلى خوبیست، ولى وقتى پیش او هستید همیشه باید کیف پولتان در دستتان باشد و تحت هیچ شرایطى نگذارید دستش به خمیرریش برسد مگر اینکه بخواهید کیسه خوابتان را با آن پر کند. او موهاى مجعد قهوه‌اى دارد و کمى از برادرش تراویس کوتاه‌تر است، که من فقط از آن جا مى‌توانم آن دوتا را از همدیگر تشخیص بدهم. هردو آنقدر با دشمن قدیمى‌ام لوک فرق دارند که به سختى مى‌شود باور کرد همه‌ى آن‌ها پسرهاى هرمس هستند.
فهرست مطالب کتابفصل یکم: با مواد منفجره به سفر دریایى مى‌روم
فصل دوم: با چندتا از اقوام دریایى‌ام ملاقات مى‌کنم
فصل سوم: زیرچشمى به مرگم نگاه مى‌کنم
فصل چهارم: ما یک کفن فلزى را مى‌سوزانیم
فصل پنجم: سگم را به یک درخت مى‌کوبم
فصل ششم: بیسکویت‌هایم مى‌سوزند
فصل هفتم: معلم ریاضى‌ام به من سوارى مى‌دهد
فصل هشتم: بدترین حمام عمرم را مى‌کنم
فصل نهم: دوتا مار جانم را نجات مى‌دهند
فصل دهم: چندتا دوست جدید مى‌خرم
فصل یازدهم: یک پل را خراب مى‌کنیم
فصل دوازدهم: راشل قرار بدى مى‌گذارد
فصل سیزدهم: یک تیتان برایم کادو مى‌آورد
فصل چهاردهم: گرازها پرواز مى‌کنند
فصل پانزدهم: کایرون یک جشن برگزار مى‌کند
فصل شانزدهم: از یک دزد کمک مى‌گیریم
فصل هفدهم: روى صندلى داغ مى‌نشینم
فصل هجدهم: پدر و مادرم کماندو مى‌شوند
فصل نوزدهم: شهر ابدى را داغون مى‌کنیم
فصل بیستم: ما جایزه‌هاى باشکوهى مى‌بریم
فصل بیست‌ویکم: بلک‌جک به سرقت مى‌رود
فصل بیست‌ودوم: مرا مى‌اندازند
فصل بیست‌وسوم: ما خداحافظى مى‌کنیم، یک‌جورایى





معرفی و دانلود کتاب پرسی جکسون 5: آخرین المپیان | ریک ریوردان | انتشارات بهنام