دسته‌بندی نشده · می 31, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب کالیپسو | دیوید سداریس | نشر سنگ



معرفی کتاب کالیپسوخیلی وقت‌ها تنها چیزی که برای بهتر شدن حال‌مان نیاز داریم،‌ کمی تنهایی و کتابی است که بتواند تا مرز نفس‌تنگی ما را بخنداند! کتاب کالیپسو اثر بی‌نظیر و تکرار‌نشدنی دیوید سداریس است که مجوعه‌ای از داستان‌‎های کوتاه طنز را شامل می‌شود. این اثر جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رود که در سال 2018 به‌عنوان نامزد و منتخب جایزه گودریدز برای کتاب طنز معرفی شد.

درباره کتاب کالیپسو:

تقریبا همیشه داستان‌های زندگی‌مان با خاطرات و اتفاقات گذشته شکل می‌گیرند و تلخ‌ترین و شیرین‌ترین لحظه‌ها را در کنار هم شکل می‌دهند. کتاب کالیپسو (Calypso) یک اثر طنز، جذاب و خواندنی است که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه مجزا را شامل می‌شود. این داستان‌ها در عین استقلالی که دارند،‌ به یکدیگر وابسته‌اند و یک کل واحد را بیان می‌کنند. در واقع هر داستان از این کتاب به یک نت موسیقی شباهت دارد که در پایان قطعه‌ای دلنشین و شیرین را در گوشتان زمزمه می‌کند.

دیوید سداریس (David Sedaris) نویسنده کتاب حاضر با مهارت شگفت‌انگیزی کلمات را در کنار هم قرار داده و طنازی خودش را به نمایش گذاشته است. این اثر سداریس را به‌عنوان شخصی‌ترین کتاب او می‌شناسند که از درونش سرچشمه گرفته است. کالیپسو، ‌سرشار از تلنگرها و کنایه‌های سیاسی و اجتماعی است که با ظرافت هنرمندانه‌ای با ادبیات پیوند خورده است و در عین حال که لبخند بر لبتان می‌نشاند، از عمق تاریکی‌ها به شما نهیب می‌زند.

با تهیه این کتاب،‌ در واقع 19 داستان کوتاه طنز،‌ خلاقانه و بی‌نظیر را می‌خوانید که عنوان برخی از آن‌ها را در ادامه برای شما بیان می‌کنیم:

حالا که آن‌جایی، یک سر هم به پروستات من بزن، دنیای ارواح، تعدادی از دلایلی که این اواخر به خاطرشان افسرده‌ام، آقا کوچولو و … .

جوایز و افتخارات کتاب کالیپسو:

– نامزد جایزه گرمی برای بهترین آلبوم صوتی (2019)
– نامزد و منتخب جایزه گودریدز برای کتاب طنز (2018)
– کتاب پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب کالیپسو:

– مسحورکننده و شگفت‌انگیز! (New York Times)
– کالیپسو، هم خنده‌دارتر و هم دردناک‌تر از تمام نوشته‌های دیگر سداریس است. (The Guardian)
– تلخ‌ترین و پراحساس‌ترین اثر سداریس تاکنون. (Barnes & Noble)
– شک نکنید که حین مطالعه‌ی این کتاب بارها با صدای بلند خواهید خندید. (Holly Silva)

کتاب کالیپسو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه کسانی که از خواندن داستان کوتاه و روایت‌های داستانی طنز لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

با دیوید سداریس بیشتر آشنا شویم:

اگر قرار باشد یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین طنزپردازان آمریکایی را نام ببریم، قطعا دیوید سداریس اولین اسمی است که به زبان می‌آید. سداریس نویسنده و طنزپرداز بی‌رقیب آمریکایی است که کتاب‌های او در سراسر جهان مشهورند.

او تحصیلات خودش را در دانشگاه هنری شیکاگو به پایان رسانده است و امروزه به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین طنزپردازان دنیا معرفی می‌شود. سداریس علاوه‌بر ادبیات،‌ در اجراهای ویدیویی و تلویزیونی هم بسیار توانمند است و تا امروز در آسمان هنر،‌ بسیار خوش درخشیده است.

از مشهورترین آثار این طنزپرداز آمریکایی می‌توان به کتاب‌های «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم»، «تعطیلات بی‌دغدغه»، «مخمل و جین تن خانواده‌ات کن»و «تب بشکه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کالیپسو می‌خوانیم:

یک شب نشسته بودم توی خانه که یکهو برایم سؤال پیش آمد: راک هادسون قدش چه‌قدر بود؟ حالا نه این‌که اغلب اوقات به راک هادسون فکر کنم، اما همین اواخر فیلم «غول» را برای بار چندم تماشا کرده بودم، برای همین راک هادسون توی فکرم بود.

یکی از بسیار چیزهایی که هیچ وقت درک نمی‌کنم این است که چرا نتیجه‌ی سرچ روی کامپیوتر من با نتیجه‌ی سرچ روی باقی کامپیوترها فرق دارد. مثلاً کامپیوتر خواهرم ایمی. می‌رود سر کامپیوتر و توی گوگل تایپ می‌کند: «یک خانم پنجاه ساله چه شکلی است؟» و همان لحظه عکس‌هایی برایش می‌آید که باورم نمی‌شود این‌ها را همین جوری آزاد گذاشته باشند روی اینترنت که همه بتوانند ببینند. منظورم عکس‌های آنچنانی نیست که توی وب‌‌سایت پلی‌بوی پیدا می‌کنید. یک جوری است که انگار پرسیده: «درون یک زن پنجاه ساله چه شکلی است؟»

خودم همان جمله را سرچ کردم و عکس‌های مگ رایان و بروک شیلدز در حال لبخند زدن برایم آمد.

رو به هیو گفتم: «این کامپیوتر منم خیلی… مثبت و سالمه‌‌ها.»

بعد از آن‌که سرچم درباره‌ی قد راک هادسون را با این عبارت شروع کردم که «اندازه‌ی قد…» و قبل از آن‌که بتوانم جمله را کامل تایپ کنم، گوگل جمله را برایم کامل کرد که «اندازه‌ی قد عیسی مسیح چه‌قدر است؟» در واقع داشت ازم می‌پرسید «دل‌تان می‌خواهد بدانید اندازه‌ی قد عیسی مسیح چه‌قدر بوده؟»

با خودم گفتم، خب… باشه. منتها اونی که همیشه درباره‌ی قدش کنجکاو بودم، راک هادسون بوده.
فهرست مطالب کتابمیزبان
حالا شدیم پنج نفر
آقا کوچولو
گردش در طبیعت
خانه‌ی تقسیم‌شده
کاملاً اندازه
لِویاتان
انگلیسی شما خیلی خوب است
کالیپسو
درمان صامت
حیات وحش
ببخشید
یو‌ها ها ها
تعدادی از دلایلی که این اواخر به خاطرشان افسرده‌ام
چرا نمی‌خندی؟
هنوز ایستاده‌ام
دنیای ارواح
حالا که آن‌جایی، یک سر هم به پروستات من بزن
خاطرات جیمی کامی





معرفی و دانلود کتاب کالیپسو | دیوید سداریس | نشر سنگ