دسته‌بندی نشده · می 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه کار‌های بلند پرواز امروزی | جیمز سیترین | انتشارات راوشید



معرفی کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه کار‌های بلند پرواز امروزیاگر تازگی درستان تمام شده و به دنبال شغل در بازار کار می‌گردید یا متخصصی هستید که دوست دارید شغلی مرتبط با مهارت‌های خودتان پیدا کنید، جیمز سیترین در کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه کار‌های بلند پرواز امروزی شما را در شناسایی این مسیر پر پیچ و خم راهنمایی می‌کند.

درباره کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه‌کار‌های بلند‌پرواز امروزی:

فهمیدن اینکه باید به دنبال چه شغلی گشت و در بازار امروزی چطور کار مناسب پیدا کرد، یکی از تعیین‌کننده‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. اما این انتخاب زمانی چالش‌برانگیز می‌شود که در بازار رقابتی امروز تلاش می‌کنید تا در مصاحبه‌های کاری موفق شوید، پول کافی بدست بیاورید و جایگاه‌تان را برای پیشرفت شغلی محکم کنید.

کتاب حاضر با عنوان راهنمای شغلی برای تازه‌کار‌های بلند‌پرواز امروزی، بر پایۀ یک نظرسنجی علمی جامع بر روی هزاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی و جوانان متخصص و همینطور صدها مصاحبه با مدیران ارشد تجاری و کسب‌وکارهای غیرانتفاعی به نگارش درآمده است.

جیمز سیترین (James M. Citrin) در این کتاب قصد دارد با تکیه بر ده‌ها سال تجربه شخصی خودش در مقام شریک ارشد در موسسۀ تحقیقاتی بازرگانی اسپنسر استوارت، توصیه‌های بی‌نهایت حیاتی برای موفقیت در دنیای حرفه‌ایِ تجارت ارائه دهد که برای فارغ‌التحصیلان جوان در سرتاسر جهان سودمند خواهد بود.

شما در این کتاب توصیه‌های زیادی برای معرفی‌ ویژگی‌های خود در جلسات مصاحبه و بیان درخواست‌ها یا مذاکره درباره حقوق و مزایا فرا خواهید گرفت. علاوه بر این بر اهمیت روابط میان‌فردی در بازار کار، پرورش مربی و مشاور شغلی و دانستن زمان مناسب برای تغییر حرفه و صنف تأکید می‌ورزد.

در حقیقت، آقای سیترین در این کتاب گنجینه‌ای از پاسخ‌های ضروری برای پرسش‌های فوری فراهم می‌آورد که در دل تمام دغدغه‌ها و انتظارهای هر مسیر حرفه‌ای نهفته است. تک‌تک فصل‌ها سرشار از نقل‌قول‌های مستقیم از زبان خود فارغ‌التحصیلان و متخصصان جوان‌ است، به اضافۀ دیدگاه‌های مدیران تجاری ارشد و کهنه‌کار، رهبران شرکت‌های بازرگانی، نوآوران و کارشناسان حرفه‌ای از جمله شریل سندبرگ و مالکوم گلادول نویسنده چندین کتاب پرفروش در زمینۀ روانشناسی انگیزشی، موفقیت و خودسازی، که شما را تا انتهای مسیر یافتن یک شغل مناسب همراهی خواهند کرد.

کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه‌کار‌های بلند‌پرواز امروزی مناسب چه کسانی است؟

کارجویان و کسانی که برای به دست آوردن جایگاه شغلی عالی به برنامه‌ای مدون و کاربردی نیاز دارند، از توصیه‌های این نویسنده موفق نکات ارزشمندی را دریافت خواهند کرد.

در نکوداشت کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه کار‌های بلند پرواز امروزی:

– توصیه‌ها و راهنمایی‌های جیم به هر جوانی کمک می‌کند تا پیشرفتی حرفه‌ای داشته باشد و در نهایت روی زندگی و شغل خود تأثیر بگذارد. (ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت)

– کتابی خواندنی و فوق‌العاده و بسیار کاربردی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای؛ من خواندن آن را برای دخترانم و همه کارمندان خودم اجباری کرده‌ام! (پاتریک دویل، مدیر عامل شرکت دومینو پیتزا)

– یک منبع ارزشمند پر از گام‌های عملی و بینش‌های خردمندانه است. خواندن این کتاب برای هر فردی که تلاش می‌کند بفهمد چه کاری باید انجام دهد و چگونه به اهداف خود برسد، واجب خواهد بود. (نورینا هرتز، نویسنده)

– این تنها کتابی است که هر جوان حرفه‌ای باید بخواند. عملی، عاقلانه، مملو از نکته‌های منطقی که شما را برای ترسیم یک نقشه راه بهتر و برنامه‌ریزی شغلی مدرن آماده خواهد کرد. (مارک تامپسون، مدیر عامل شرکت نیویورک تایمز)

جیمز سیترین را بیشتر بشناسیم:

جیم سیترین، مشاور مدیر‌عامل شرکت اسپنسر استوارت، یک کارشناس سرشناس در حوزه مدیریت است که تلاش می‌کند دانش و تجربیات خود در این زمینه را به دیگران نیز منتقل کند. او هفت کتاب از جمله چند کتاب پر‌فروش در جهان مثل: شما مسئول هستید، الآن چطور؟ و پنج الگوی شغلی فوق‌العاده را به چاپ رسانده است.

جیم طی بیست‌ و‌ یک سال کار در شرکت اسپنسر استوارت، بیش از 375 بررسی مدیر‌عامل، هیئت مدیره و مدیر ارشد برای شرکت‌های تحت حمایت بخش خصوصی و ارتباطات مشتری و شرکت‌های برجسته فناوری و رسانه‌ای و نیز سازمان بزرگ غیر‌انتفاعی، انجام داده است. وی در ابتدا به عنوان تحلیلگر در شرکت مورگان استنلی شروع به کار کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده بازرگانی، و قبل شروع کار در اسپنسر استوارت در سال 1994، در گلدمن ساکس و سپس مک کینزی، مشغول فعالیت بود.

این مدیر و نویسنده موفق در انجمن افتخاری دانشجویان ممتاز از دانشگاه واسار فارغ‌التحصیل شد و 12 سال به عنوان فرد مورد‌اعتماد در هیئت مدیره آن دانشگاه کار کرد. اخیراً او در هیئت مدیره دانشگاه وسلیان و شرکت بین‌المللی تالار افتخار تنیس و مؤسسه تحقیقاتی درباره سرطان‌ها مشغول فعالیت بوده و مدرک مدیریت ارشد بازرگانی خود را از دانشکده بازرگانی هاروارد دریافت کرد و با سربلندی فارغ‌التحصیل شد.

در بخشی از کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه کار‌های بلند پرواز امروزی می‌خوانیم:

در اولین روز‌های کاری، خود‌تان را به همکاران و سرپرستان نشان دهید. جزو اولین کسانی باشید که هر روز صبح زود‌تر به محل کار می‌رسید و دیر‌تر هم آن جا را ترک می‌کنید. یک روز کاری را هم از دست ندهید یا درخواست دورکاری نداشته باشید، حداقل در چند ماه اول این کار‌ها را نکنید.

زمانی را صرف راه رفتن در اداره و صحبت کردن با دیگران کنید. خود‌تان را به دیگران معرفی کنید، نه یک بار، نه دو بار، بلکه آنقدر زیاد تا اینکه واقعاً بتوانند اسم شما را به خاطر بیاورند. بیشتر افراد در به یاد آوردن اسم دیگران زیاد خوب نیستند، بنابراین نباید فکر کنید که فردی بعد از یک بار معرفی بتواند اسم شما را به خاطر بیاورد. با این اوصاف، اگر اسم دیگران را به خاطر بسپرید، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

یکی از روش‌های انجام این کار، تکرار کردن اسم آن‌ها بلافاصله بعد معرفی است. حتی می‌توانید دفترچه یادداشتی همراه خود داشته باشید و در مورد هر فرد جدیدی که می‌بینید، نکاتی را یادداشت کنید. اگر دفترچه یادداشت اولین ارتباطات خود را نگه دارید، وقتی ماه‌ها یا سال‌ها بعد به آن نگاه کنید، از تأثیرگذار بودن آن شگفت‌زده می‌شوید.

می‌توانید دوباره آن را بخوانید و حقایقی در مورد افراد و جزئیاتی از اولین گفتگو‌هایی که یک دیدار را به دیدار بعدی مرتبط می‌کرد، بدست آورید و در این فرآیند، خود را از افرادی که انگار هر تعاملی برای آن‌ها از ابتدا شروع می‌شود، متمایز می‌کنید.
فهرست مطالب کتابدرباره نویسنده
گزیده‌ای از نکوداشت‌ها
مقدمه: توصیه‌های بی‌نهایت حیاتی برای موفقیت در دنیای حرفه‌ایِ تجارت
بخش اول: سازوکار شغل‌ها
1. شش مرحله شغلی
2. مثلث شغلی: شغل، حقوق، و سبک‌ زندگی
3. در‌ مورد درآمد
4. قدرت روابط و شبکه‌ها
بخش دوم: چگونه کار پیدا کنیم
5. زمان آن رسیده که چند مصاحبه شغلی بدست آورید
6. غلبه بر تناقض مجوز
7. در رشته علوم انسانی فارغ‌التحصیل شده‌اید اما الآن مشغول چه کاری هستید؟
8. هنر مصاحبه
9. تصمیم‌گیری در مورد اتخاذ شغل
بخش سوم: چگونه پیشرفت کنیم
10. شروع خوب در شغلی جدید
11. چهار راهکار تضمینی برای موفقیت
12. در نقش اسب باشید، نه فیل (یا چگونه تغییر شغل دهید)
13. مذاکره کردن (یا نکردن) برای بدست آوردن پول بیشتر
14. نحوه جلب توجه مشاور
نتیجه‌گیری
پیوست الف: سه مرحله آخر شغلی – پیامد
پیوست (ب): نحوه کمک دانشگاه‌ها به دانشجویان در تلاش مؤثر‌تر





معرفی و دانلود کتاب کتابچه راهنمای شغلی برای تازه کار‌های بلند پرواز امروزی | جیمز سیترین | انتشارات راوشید