دسته‌بندی نشده · آوریل 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه | کلی جرج | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانهکلی جرج در کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه از شما می پرسد اگر یک موش بودید، چه مکانی را برای زندگی انتخاب می‌کردید؟ مونا موشی نترس است که خانه‌اش را در یک طوفان از دست داده و در جستجوی پناهگاهی امن به هتل حیوانات می‌رسد. او روزهای خوبی را در هتل می‌گذراند اما خطر همچنان در تعقیب مونا است. این کتاب سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز در سال 2018 نامزد دریافت جایزه Shining Willow بوده است.

درباره مجموعه کتاب هتل پنج بلوط:

یک داستان کلاسیک از دنیای حیوانات که در آن آقای گورکن کت و شلوار می‌پوشد و خدمتکاران هتل پیشبند می‌بندند! مجموعه کتاب هتل پنج بلوط (Heartwood Hotel Series) ماجراهای مونا موشه و محل کار هیجان‌انگیز اوست. او به صورت اتفاقی در در یک هتل مشغول به کار می‌شود که دوستان و دشمنان زیادی دارد و مونا که روحیه کنجکاو و نترسی دارد هربار به شکلی در اتفاقات آنجا درگیر می‌شود… .

تا امروز چهار جلد از این مجموعه منتشر شده که نام آن‌ها به ترتیب عبارت است از: «مثل یک خانه، مهمان سلطنتی، رقابت بهاری و آتش‌سوزی در جنگل.» لازم به ذکر است که تمامی این کتاب‌ها به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و خوانندگان ایرانی می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند.

موضوع کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه:

جرج کلی، خالق کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه (Heartwood Hotel Book 1: A True Home) دنیای شگفت‌انگیزی آفریده که در آن آقای گورکن یک هتل را اداره می‌کند، یک خارپشت مسئول آشپزخانه است و راسوها سالگرد ازدواجشان را جشن می‌گیرند. اگر این اتفاق شما را متعجب کرده، باید بگوییم که تعجب مونا حتی از شما هم بیشتر بود. مونا مدتی را در یک کپه از یونجه و کاه زندگی کرده بود، بعد از آن در لانه متروکه پرنده‌ها و بعد هم یک بوته خاردار تا اینکه در جستجویی طولانی برای پیدا کردن خانه‌ جدید به هتل دلگشا برخورد: پناهگاهی امن برای همه حیوانات جنگل به جز گرگ‌ها!

او که تا حالا هیچوقت در یک خانه واقعی زندگی نکرده بود، هتل را به چشم یک بهشت گرم و امن می‌بیند. شادی او وقتی پیشنهاد زندگی در هتل در ازای کار کردن در آن جا را دریافت کرد کامل شد، اما این خانه جدید آنقدرها هم مونا فکر می‌کرد جای امنی است. یک خطر بزرگ هتل دلگشا و همه حیوانات ساکنش را تهدید می‌کند که ظاهرا هیچکسی از آن باخبر نیست و مونا باید هرچه زودتر راهی برای دفاع از خانه‌اش پیدا کند…

جوایز و افتخارات کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه:

– نامزد جایزه Shining Willow در سال 2018
– نامزد جایزه ادبیات کودک Sheila A. Egoff درسال 2018

نکوداشت‌های کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه:

– بعد از پایان این کتاب برای خواندن جلد بعد روزشماری می‌کنید! (Publishers Weekly)
– داستانی ملایم از جادو و تلاش برای استقلال که خوانندگان را سرگرم خواهد کرد. (Kirkus Reviews)

کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه مناسب چه کسانی است؟

این داستان سرگرم‌کننده به خوانندگان گروه سنی 7 تا 12 نوشته شده اما خوانندگان نوجوان نیز از مطالعه آن لذت خواهند برد. لازم به ذکر است که وجود تصاویر هنرمندانه و زیبا این تجربه را به یادماندنی می‌کند.

با کلی جرج بیشتر آشنا شویم:

کلی جرج (Kallie George) نویسنده مجموعه کتاب‌های هتل پنج بلوط و آژانس فرزندخواندگی حیوانات جادویی است. او به عنوان نویسنده و سخنران در ونکوور فعالیت می‌کند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات کودک از دانشگاه بریتیش کلمبیا است. جرج همچنین کارگاه‌های نویسندگی برای علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه می‌خوانیم:

خانم هیگینز هنوز ناخوش بود و نمی‌توانست به مونا برسد، ولی هر روز صبح برایش فهرست خدمات اتاق‌ها را می‌نوشت و آن را با یکی از تیغ‌های پُشتش، که خیلی شبیه خارهای خانم پریکِلز بود، روی در اتاق کارش می‌زد. یک بار مونا خانم هیگینز را با خانم پریکِلز اشتباه گرفت. خانم هیگینز خیلی جدی به او تذکر داد و آن‌جا بود که مونا فهمید جوجه‌تیغی و خارپشت چه‌قدر با هم فرق می‌کنند. خوشبختانه خانم هیگینز وسط حرفش عطسه‌اش گرفت و مونا از شنیدن ادامه‌ی سخنرانی او نجات پیدا کرد.

تیلی گفت: «باید خوب استراحت کنه. آخه تو چطوری فکر کردی اون شکل خانم پریکِلزه؟! هوفففف!» این دفعه دیگر عطسه‌ای در کار نبود که مونا را از شنیدن ادامه‌ی حرف‌های تیلی نجات دهد.

وقتی پانزده سنجاب‌ از قسمت‌های مختلف جنگل رسیدند، تیلی به طرز عجیبی ساکت و حواس‌پرت شد. دورهمی‌ سنجاب‌ها واقعاً سرسام‌آور بود. آن‌ها موقع جلسه‌هایشان، که توی سالن جشن برگزار می‌شد، جدی بودند، ولی همین که جلسه تمام می‌شد، یک عالم عسل مالت12دار می‌خوردند. بعد، از پله‌ها پایین می‌پریدند و مسابقات گردو شکستن برگزار می‌کردند. یک بار هم از ایوان پریدند پایین که آقای دل‌گشا اصلاً خوشش نیامد. مونا و تیلی باید کثیف‌کاری‌های سنجاب‌ها را تمیز می‌کردند. حتی تیلی هم یک بار دستمال گردگیری‌اش را توی یکی از اتاق‌ها جا گذاشت. وقتی مونا یواشکی دستمال را از توی اتاق برداشت و برایش آورد، تیلی با خوش‌رویی از او تشکر کرد، ولی طولی نکشید که دوباره اخلاقش شد مثل قبل.
فهرست مطالب کتاب1 – مونا موشه
2 – جشنواره‌ی بلوط
3 – مونا با تیلی به مشکل برمی‌خورد
4 – قول همکاری
5 – تیلی هتل را به مونا نشان می‌دهد
6 – اقامت راسوها
7 – یک بوی گند حسابی
8 – آواز خانم سیبل
9 – هشدار دارکوب
10 – برامبِل خرسه
11 – پذیرش دردسرساز
12 – گرگ‌های بدجنس
13 – تیلی راستش را می‌گوید
14 – حقه‌ی کارکنان هتل
15 – موش کوچولوی شجاع
16 – مثل یک خانه‌
پی‌نوشت





معرفی و دانلود کتاب ھتل پنج بلوط 1: مثل یک خانه | کلی جرج | انتشارات پرتقال